groep marketeers

Onze succesverhalen

Wat ons trots maakt? Zien dat onze online marketing strategie voor onze klanten resulteren in groei! Graag lichten wij een aantal van onze succesverhalen uit.

Veelgestelde vragen
zoekmachine adverteren

Wat is zoekmachine adverteren?

Het idee achter online adverteren, bijvoorbeeld in de vorm van zoekmachine adverteren, is eenvoudig. Met een betaalde advertentie werf je klanten die aankopen of aanvragen doen, waardoor je snel en gemakkelijk de initiële investering – het bedrag dat je betaalt voor de advertentie – terugverdient. Het is dan ook geen verrassing dat tal van bedrijven online adverteren meenemen als vast kanaal in hun online marketing strategie.

Is het goedkoper dan offline adverteren?

Offline adverteren verwijst naar het promoten van een product of dienst buiten het internet, zoals via televisie, radio en billboards bijvoorbeeld. Het doel is om een groot publiek te bereiken en hen te informeren over het product of de dienst. Natuurlijk heeft offline adverteren nog steeds zijn plek, maar we kunnen er simpelweg niet omheen dat zoekmachine (SEA) adverteren een stuk betaalbaarder en toegankelijker is. Dit maakt het een aantrekkelijke optie voor veel bedrijven.

Wat zijn de voordelen van adverteren?

Adverteren kent vele voordelen. Zo zorgt zoekmachine adverteren voor een hoger rendement, doordat deze strategie kosteneffectief is. Bovendien zorgt adverteren voor meetbare resultaten en is het mogelijk om de doelgroep gericht aan te spreken. Ten slotte zorgt adverteren voor snel resultaat, omdat de advertenties vrijwel meteen zichtbaar zijn in de zoekresultaten.

Onze SEA aanpak
in 5 stappen naar succes

Onze SEA (Search Engine Advertising)-aanpak bestaat uit 5 strategische stappen. Van het uitvoeren van een audit tot het bijsturen en opschalen van de campagne, wij helpen jouw organisatie stap voor stap om meer conversies en rendement te realiseren.
Benieuwd hoe onze SEA-specialisten kunnen bijdragen aan jouw groei? Vraag dan nu een vrijblijvende online marketing audit aan en ontdek de mogelijkheden.

  1. Audit uitvoeren

    Een succesvolle SEA-campagne begint met een grondige audit. We analyseren de huidige situatie van jouw Google Ads-account, inclusief conversietracking, biedstrategieën, zoekwoorden en advertenties. Deze audit geeft ons een duidelijk beeld van de sterke punten en verbeterpunten, waardoor we een solide basis kunnen leggen voor de nieuwe SEA-strategie.

  2. Strategie bepalen

    Op basis van de auditresultaten ontwikkelen we een op maat gemaakte SEA-strategie. Alles valt en staat met de juiste accountstructuur. We bepalen de doelstellingen, stellen het budget vast en kiezen de juiste kanalen. Heb jij baat bij Google Search, Shopping, Display, YouTube of Performance Max? Ons doel is om jouw doelgroep zo gericht mogelijk te bereiken en maximaal rendement uit je advertentiebudget te halen.

  3. Data en content

    Met een goedgekeurde strategie gaan we aan de slag met het ontwikkelen van advertenties. We creëren aantrekkelijke en relevante advertenties die inspelen op de behoeften en interesses van jouw doelgroep. Hierbij maken we gebruik van naadloze conversietracking, met Server Side-Tagging en offline conversietracking, om de prestaties nauwkeurig te volgen. Daarnaast integreren we webshopdata en first-party data om een volledig beeld te krijgen van je klanten en deze inzichten te benutten voor gerichte targeting.

  4. Livegang en evaluatie

    Zodra de advertenties klaar zijn, zetten we de SEA-campagnes live. We monitoren de prestaties van de campagnes nauwlettend en verzamelen continu data om te zien welke advertenties het beste presteren. Maandelijks evalueren we samen met jou de effectiviteit van de campagnes, zodat we indien nodig kunnen bijsturen. De resultaten en werkzaamheden kun je altijd bekijken in ons real-time dashboard.

  5. Bijsturen en opschalen

    Op basis van de verzamelde data en evaluaties optimaliseren we de campagnes verder. We analyseren je aanbod, passen zoekwoorden aan, A/B-testen verschillende advertentievarianten en schalen succesvolle campagnes op om nog betere resultaten te behalen. Door continu te blijven bijsturen en in te spelen op ontwikkelingen, zorgen we ervoor dat jouw SEA-campagnes maximaal rendement opleveren en bijdragen aan de groei van jouw bedrijf.

Wil je meer weten over Google adverteren?
Neem dan gerust contact op

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren, ook wel SEA adverteren of Search Engine Advertising genoemd, betreft het online adverteren in zoekmachines zoals Google, Yahoo of Bing. Met SEA adverteren kom je direct in de topresultaten van Google (of een andere zoekmachine) en werf je meer relevante bezoekers. Via Google Ads – voorheen bekend als Google AdWords – koop jij of de door jou ingeschakelde SEA expert advertentieruimte boven de organische zoekresultaten van Google. Dit is de ideale plek voor een SEA advertentie, aangezien het merendeel van Google’s gebruikers de zoekresultaten gebruikt om te vinden wat ze zoeken en sneller geneigd zijn om op de bovenste resultaten te klikken. Zo stuurt de advertentie vervolgens verkeer, oftewel bezoekers en potentiële klanten, naar jouw website.


lees meer lees minder

Wat is Google Ads?

Google Ads (voorheen Google Adwords) is het gedeelte van zoekmachine adverteren dat de betaalde SEA advertenties omvat. Zo’n SEA advertentie komt meteen bovenaan de zoekresultaten van Google te staan wanneer mensen het desbetreffende zoekwoord invoeren. De kosten worden per klik op een advertentie in rekening gebracht – dit noemen we ook wel Cost per Click of CPC. De kosten per klik bepaalt Google aan de hand van je branche, je website, de sterkte van je advertenties en de biedstrategie. De totale uitgaven bepaal je altijd zelf, dit is je advertentiebudget. Wanneer er geen budget meer beschikbaar is, worden je advertenties niet meer vertoond.


lees meer lees minder

Google Shopping & Performance Max

Ook adverteren via Google Shopping, een onderdeel van Google Ads, is een optie. Met Google Shopping worden je producten direct visueel getoond. Dit is interessant voor e-commerce webshops waarbij de bezoeker direct een aankoop kan doen. De producten worden namelijk inclusief afbeelding, titel en prijs getoond. Begin 2022 heeft Google Ads de transitie van Google Shopping naar Performance Max ingezet. Dit is net een ander campagnetype, waar onze specialisten je tijdens een adviesgesprek meer over kunnen vertellen.


lees meer lees minder

Feedmanagement in Merchant Center

Om ervoor te zorgen dat je producten goed in Google Shopping komen te staan, is een product feed essentieel. Met de productfeed ‘lever’ je de producten en de bijbehorende productinformatie aan in het juiste formaat bij Google. Doe je dit niet of niet op de juiste manier, verschijnen je producten niet in Google Shopping. Zonde!

Google Remarketing

Een bezoeker kijkt een tijdje op de website en vertrekt vervolgens weer, zonder actie te ondernemen. Dit gebeurt helaas vaak. Met Google remarketing, ook wel retargeting genoemd, is het mogelijk om de bezoekers die geen conversie hebben gedaan opnieuw te targeten met een visuele display banner of video. Hierdoor wordt de kans dat ze alsnog contact opnemen, een bestelling plaatsen of een offerte aanvragen een stuk groter.


lees meer lees minder

Google Display

Onder Google Display, wat ook wel bekend staat als display advertising of banner advertising, verstaan we online adverteren met banners, afbeeldingen, video en audio op andere websites. Stiekem is dit dus geen vorm van zoekmachine adverteren, aangezien de banner worden getoond op andere websites en niet in de zoekresultaten van Google. Toch kan display advertising een waardevolle toevoeging zijn aan je strategie en voegen we het onder de noemer van SEA adverteren. Want ook Display advertising is onderdeel van de zoekmachines..


lees meer lees minder

Onze partners

Onwise - We are On it Onwise - We are On it