01 / Cijfers
Meer bezoekers
Stijging in aanvragen
Daling bouncepercentage
Raben Group is een van oorsprong Nederlands transportbedrijf en inmiddels een grote speler in de wereld van de logistieke dienstverleners. Met vestigingen in 13 Europese landen, ruim 10.000 mensen in dienst, meer dan 90 jaar ervaring en ongeveer 1.2 miljoen vierkante meter aan warehouse ruimte mag je dat best zeggen. Met een brede vloot aan transportmiddelen, een groot netwerk en vele warehouses levert Raben Group een dienstverlening van de hoogste kwaliteit.
Figuur: Gedurende de campagne kreeg Raben een nieuwe website, die technisch veel beter in elkaar zat.
03 / Aanleiding en diensten
Sinds februari 2020 hebben wij aan de online marketing van Raben Netherlands, de Nederlandse tak van het bedrijf, mogen sleutelen. Met een wat verouderde website, geen relevante organische ranking en een suboptimaal draaiende ads campagne was veel werk aan de winkel. De website werd wel gevonden op branded zoektermen, maar veel nieuwe klanten ga je daar niet mee scoren.
Daarom zijn we van start gegaan met een Google Ads (SEA) campagne. Daarbij was het idee om langs deze manier snel het bereik te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken. Zoekmachine optimalisatie (SEO) zorgt voor ‘duurzamer’ resultaat, maar is ook meer een project voor op de langere termijn. Met de ads campagne kon direct geadverteerd worden op bedrijven die op zoek waren naar zoekwoorden als ‘transport’, ‘groupage transport’, ‘FTL transport’ en ‘distributie’ in combinatie met landen als ‘Nederland’, ‘Polen’, ‘Duitsland’ en ‘Italië’.
Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.
Lees verder
Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.
Lees verder
Zorgt voor een stevige, snelle, én stabiele basis van je website.
Lees verder
04 / Verloop en resultaten
Het verloop van de campagne is tot nu toe erg soepel geweest. Bij Onwise is een vaste projectleider aangesteld, die het verloop van de campagne overziet. Omdat Raben Netherlands ook een vast contactpersoon voor de campagne had, was er veel contact onderling en kregen we optimaal de mogelijkheid om alles goed af te stemmen. Dat leverde ook resultaten op. Al vrij snel na het opzetten van de Ads campagne volgde de eerste aanvraag.
Om ook organisch te gaan scoren op relevante zoekwoorden, is daarom de campagne later uitgebreid om ook op zoekmachine optimalisatie in te zetten. Daarbij waren er wel technische obstakels, die bijvoorbeeld het meten van doelen lastig maakte en een optimale technische SEO voorkwamen. Gelukkig werd door Raben een nieuwe website ontwikkeld, die inmiddels ook live is. Onwise heeft daarbij op het gebied van SEO ondersteund.
Doordat zowel Onwise als Raben een vast contactpersoon had, verliep de communicatie erg soepel.
Op dit moment wordt er hard gewerkt om met zoveel mogelijk relevante zoektermen te scoren in Google. Dat gaat volgens planning. Waar bij de nulmeting organisch deze zoektermen steevast buiten de boot vielen (buiten de top 100), zijn de posities inmiddels hard aan het stijgen. Zo is Raben met de zoekterm ‘FTL transport’ van buiten de top 100 naar positie 1 gestegen en ook met de zoekterm ‘groupage transport’ staan we nu bovenaan. Er is nog werk aan de winkel, maar we lopen zeker op koers.
05 / Klant aan het woord
We zochten naar een bedrijf dat ons kon helpen met onze vindbaarheid op Google, wij zijn toen uitgekomen bij Onwise. Na één maand zagen we al resultaat op onze website; meer bezoekers en meer conversie. Met Onwise hebben wij een hele prettige samenwerking, snel contact en altijd bereikbaar voor vragen. Je krijgt een vast contactpersoon, hierdoor kunnen de vragen en problemen snel afgehandeld worden.
06 / Betrokken marketeers
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!