01 / Cijfers
Q3 2022
Transacties t.o.v. vorig jaar
Stijging van DR
Webshop opbrengst t.o.v. vorig jaar
Greenbasic is dé webshop voor maatwerk plaatmateriaal. Met een breed scala aan klanten bestaande uit basis- en middelbare scholen, technische bedrijven, ateliers en hobbyisten, zagen zij multiplex, triplex en zelfs kunststof platen met veel plezier op maat. Maar Greenbasic is niet zomaar een webshop. Ze zetten zich in als een kleinschalig leerbedrijf voor jongeren met autisme. Zodoende creëert Greenbasic volgens dit traject handvatten om jongeren zelfstandigheid en essentiële vaardigheden te leren.
Figuur: De webshop van Greenbasic onderging een complete metamorfose: van een hercategorisering tot grote aanpassingen aan het menu en de homepage
03 / Aanleiding en diensten
Sinds oktober 2021 is Greenbasic klant bij Onwise. Wanneer je zelf niet alle kennis hebt over online marketing, is het een verstandige zet om dit neer te leggen bij een partij die altijd het maximale eruit haalt en alle kansen ziet én benut. Daar ging de keuze uit naar Onwise. Greenbasic verkoopt haar producten ook via het Nederlandse platform bol.com, maar het uiteindelijke doel is natuurlijk ervoor zorgen dat het aantal bestellingen in de webshop toeneemt.
De diensten die Greenbasic afneemt, zijn onder andere zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Maar hoe maak je een webshop gebruiksvriendelijker met het oog op SEO en conversie optimalisatie, zodat die gewenste toename van bestellingen realiteit wordt? Een volledige hercategorisering in gang zetten. Van een nieuwe structuur tot de vormgeving van het megamenu tot aanpassingen aan de homepage en onderliggende productpagina’s – alles werd grondig aangepakt.
Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.
Lees verder
Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.
Lees verder
Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.
Lees verder
Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.
Lees verder
04 / Verloop en resultaten
De focus voor de online campagne ligt op allerlei soorten plaatmateriaal die Greenbasic aanbiedt. Om de pagina’s beter te laten indexeren in de zoekmachines, zijn categorie- en productpagina’s geoptimaliseerd door de zoekwoorden er nauwkeurig in te verwerken.
De afkorting ROAS staat voor Return On Advertising Spend. Dit is een methode om de effectiviteit van een advertentiecampagne te meten. In september 2021 lag de online mar online marketing partij voor de tijd van Onwise. Sindsdien is de ROAS met +2 gestegen. Ook zag de domain rating (DR) van Greenbasic in een jaar tijd een stijging van 14. Dit houdt in dat de kwaliteit van het backlinkprofiel flink is verbeterd.
De webshop opbrengst steeg enorm
Zoekmachine optimalisatie kent allerlei factoren om rekening mee te houden, waardoor het ook goed uit moet worden gevoerd. Maar met een goede strategie boek je ook resultaat: binnen een jaar tijd is de webshop e-commerce opbrengst van Greenbasic met maar liefst 47% gestegen ten opzichte van september 2021.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!