Adverteren via Google Ads

Google Ads, voorheen AdWords, is één van de krachtigste manieren van online adverteren. Je bereikt op effectieve wijze mensen die op zoek zijn naar de producten en diensten die jij aanbiedt én adverteert op een prominente plek, namelijk bovenaan in de zoekresultaten. Naast dat Adwords zeer gericht werkt, is het ook nog eens erg kosteneffectief: je betaalt alleen wanneer iemand op je advertentie (op Google) klikt en verder niets. Maar wat is het eigenlijk, hoe kun je het gebruiken om je resultaten te verbeteren en wanneer kan of moet je Google Ads uitbesteden?

De voordelen van Google Ads uitbesteden hebben we voor je op een rijtje gezet, zodat je goed kunt inschatten of dit marketingkanaal bij jouw bedrijf past.

  • Profiteren van specialistische expertise
  • Kostbare tijd besparen
  • Advertentiecampagnes voortdurend optimaliseren
  • Beheersen van advertentiekosten
  • Gedetailleerde rapportage en analyse
  • Toegang tot geavanceerde functies en tools
  • Snel en flexibel inspelen op trends
  • Meetbare resultaten

Bij het gebruik van Google Ads komt veel kijken. Heb je niet de vereiste kennis of richt je je liever op je kernactiviteiten? In dat geval kun je Google Adwords uitbesteden aan een specialist of Google Ads bureau. Zij weten precies hoe ze hiermee aan de slag moeten en er zijn talloze praktijkvoorbeelden van websites en webshops die hun omzet en aantal offertes flink zagen stijgen na het uitbesteden van Google Ads.

Onze succesverhalen

Wat ons trots maakt? Zien dat onze online marketing strategie voor onze klanten resulteren in groei! Graag lichten wij een aantal van onze succesverhalen uit.

Veelgestelde vragen

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel adverteren op zoekmachines zoals Google. Wat makkelijker gezegd, het zijn betaalde advertenties die bovenaan de zoekresultaten verschijnen. Het is een slimme manier om meer zichtbaarheid te krijgen, de juiste mensen te bereiken en meer omzet te genereren of offertes te verkrijgen. Handig om je online doelen te behalen! Kortom: Google Ads is dus eigenlijk de tool waarmee je SEA kunt uitvoeren.

Wat zijn de kosten van Google Ads?

Google Adwords werkt met bijna alle biedstrategieën via het Costs per Click (CPC) systeem. Dit houdt in dat je alleen betaalt als iemand op je advertentie klikt. Hoe vaak de advertentie op Google getoond wordt, doet er niet toe. Je hoeft pas te betalen zodra de gebruikers van de zoekmachine op de desbetreffende advertentie klikken. CPC’s verschillen per niche en kunnen variëren van € 0,50 tot € 50,-.

Wat is het Google Zoeknetwerk?

In het zoeknetwerk van Google worden advertenties getoond op basis van zoekwoorden. Deze advertenties zijn niet alleen zichtbaar in de ‘normale’ zoekresultaten, maar ook in en op Google Maps, Google Shopping en Google Afbeeldingen. Doordat je advertenties instelt op specifieke zoekwoorden zijn bezoekers die op deze advertenties klikken zeer relevant. Dit zorgt voor een hogere CTR (Click Through Rate) dan bij een Google Display advertentie.

Wat is het Google Display Netwerk?

Het Google Display Netwerk bevat sites zoals YouTube, Gmail, Google Finance, Marktplaats, Buienradar en Blogger. Google Display advertenties worden weergegeven op basis van de inhoud en URL van websites. Dit zijn websites die naast hun content ook Google advertenties weergeven.

Onze partners

Zoekwoordenonderzoek

Aan de hand van een zoekwoordenanalyse bepaal je op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden in de betaalde zoekresultaten. is het mogelijk om specifieke zoekwoorden uit te sluiten en kun je je zoekwoorden verdelen over verschillende campagnes of advertentiegroepen. Die groepen kunnen bijvoorbeeld bestaan uit verschillende diensten die je aanbiedt. Gebruikt je potentiële klant een zoekwoord uit jouw Google Ads campagne en win je de veiling? Dan krijgt deze klant jouw advertentie te zien. Dit is één van de manieren waarop je heel gericht kunt targeten.


lees meer lees minder

Bieden op de veiling

Google Ads bepaalt aan de hand van een razendsnelle advertentieveiling welke adverteerder advertentieruimte krijgt. Voert iemand een zoekopdracht in die aansluit bij de advertenties die jij hebt opgezet? Dan doorloopt jouw advertentie, samen met alle andere passende advertenties een soort veiling. De kwaliteitsscore, biedstrategie en het dagbudget spelen hierbij een prominente rol. Bij het bieden op de veiling van Google Ads is het belangrijk om rekening te houden met de verschillende zoekwoordopties die je kunt gebruiken. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor exacte zoekwoorden, woordgroepen of brede zoekwoorden.


lees meer lees minder

Kwaliteitsscore

Met de kwaliteitsscore beloont Google goed gedrag van adverteerders en gaat het tegelijkertijd slecht gedrag tegen. De kwaliteitsscore is optelsom van een aantal factoren waar Google naar kijkt. Dit zijn de volgende factoren:

  • Je verwachte doorklikratio)
  • de ervaring op op de landingspagina
  • de relevantie van de advertentie ten opzichte van de zoekopdracht
  • Google Ads advertenties met een hoge kwaliteitsscore hebben een lagere Cost per Click (CPC) en krijgen doorgaans een hogere advertentiepositie.


lees meer lees minder

Ads landingspagina

Een Google Ads landingspagina is de pagina waar de advertentie de gebruiker naartoe stuurt. Dit kan bijvoorbeeld een productpagina zijn of de pagina waarop je je diensten beschrijft. Om het meeste uit je Google Ads campagnes te halen, moet deze pagina geoptimaliseerd zijn, bijvoorbeeld met kwalitatief hoogwaardige content en duidelijke Call to Actions.

Wil je meer weten over Google Ads?
Neem dan gerust contact op

Onwise - We are On it Onwise - We are On it