Wereldwijd vertrouwd door duizenden klanten en ook in Nederland je distributeur voor meubelbeslag, meubelverlichting en meer: Häfele. Met 5 eigen productielocaties is dit toonaangevende familiebedrijf uit Duitsland dé beslagleverancier en adviseur voor interieurprofessionals. Häfele Nederland is net als wij gevestigd in Apeldoorn. Met een assortiment dat bestaat uit meer dan 150.000 artikelen biedt Häfele slimme en innovatieve oplossingen voor de interieurbouw, de meubelindustrie, bouw en de hospitality branche.
Figuur: Het internationaal opererende Häfele beschikt over een zeer uitgebreid assortiment aan meubelbeslag, meubelverlichting en meer.
02 / Aanleiding en diensten
Sinds mei 2022 is Häfele klant bij Onwise. Ondanks dat ze over een intern team met online marketeers en content marketeers beschikken, waren ze op zoek naar een sparringpartner om de organisatie te versterken en ondersteunen op het gebied van online marketing. Zodoende zijn wij het verlengstuk van hun team geworden en pakken we enerzijds diverse zaken gezamenlijk op, maar houden anderzijds ook tal van werkzaamheden in eigen beheer.
We hebben de organische strategie en linkbuilding samen uitgedacht en opgezet. Deze werkzaamheden pakken we samen op, wat de samenwerking bevordert. Bovendien hebben wij de Google Ads-strategie volledig uitgedacht, opgezet en in ons beheer. Ook draaien we diverse soorten campagnes en ontwerpen we campagnemateriaal zoals banners in samenwerking met de marketingafdeling van Häfele. Alles wat te maken heeft met de webshop is in handen van Häfele.
Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.
Lees verder
Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.
Lees verder
Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.
Lees verder
Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.
Lees verder
03 / Verloop en resultaten
Een tweewekelijks overleg tussen twee Häfele marketeers en twee Onwise marketeers zorgde voor een fijne en hechte samenwerking. Tijdens deze meeting zoomden we uit om de resultaten van de vorige maand te evalueren en keken we vooruit naar de komende maand. Zijn er nieuwe ideeën of opties? Of is het wellicht nodig om de focus bij te sturen? Onder andere deze punten passeren tijdens onze sparringsessies de revue. Naast de maandelijkse meeting, is er vanuit ons ook ruimte voor tweewekelijkse content- en Google Ads-updates.
Onlangs hebben we vanuit Onwise een content sessie bij ons op kantoor verzorgd om de specifieke technische kennis van de Häfele content marketeer te verbinden met de SEO kennis van onze eigen content marketeer. Dit heeft synergie gecreëerd vor het schrijven van nog sterkere teksten.
De contentstrategie die we hanteren is op basis van het See, Think, Do Care-model van Google, een model dat veel invloed heeft op de customer journey en remarketing van de doelgroep. Dit model is niet alleen een funnel die leidt tot conversie, maar brengt ook de klantbehoeften in kaart.
Door het STDC-model toe te passen, hebben we veel invloed op de customer journey en remarketing van de doelgroep
De online marketing campagne van Häfele is er een waar we graag aan werken. Binnen de kaders van Häfele zelf zetten we flinke stappen op de Nederlandse markt en door middel van regelmatig contact, een vast team dat aan de campagne werkt en veel passie behalen we samen resultaten om trots op te zijn.
04 / Betrokken marketeers
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!