Dé webshop in scherpgeprijsde industriële meubels van topkwaliteit

Alles Industrieel is in juni 2022 begonnen als compleet nieuwe webshop en is sindsdien uitgegroeid tot een groot bedrijf met, onder andere, een nieuwe showroom locatie en eigen bezorgers in dienst. Alles Industrieel ging de industriële meubelmarkt op met één doel: topkwaliteit eerlijke meubels leveren voor de scherpste prijs, voor zowel particulieren als bedrijven. Zo zorgt het bedrijf ervoor dat steeds meer woningen mooier gemaakt worden met hun eerlijke producten. Wij zijn enorm trots op onze samenwerking en aandeel in het enorme succes van Alles Industrieel. Wat begon als een kleine SEA campagne, is uitgegroeid tot een volledige omnichannel marketing aanpak.

0
%
Stijging in omzet
0
%
Stijging in Ads omzet
0
%
Stijging in social ROAS

Van uitdaging naar succes

In mei 2022 kwam Alles Industrieel bij Onwise terecht met het vraagstuk hoe ze als compleet nieuw en onbekend bedrijf het beste hun voet in de deur van de industriële meubelmarkt konden krijgen. De website van Alles Industrieel was net in de lucht en kreeg natuurlijk nog geen bezoekers binnen. Daarnaast had het bedrijf nog wat technische ondersteuning nodig voor hun website. Als laatste zagen we dat er nog geen hoogwaardige (SEO) content aanwezig was op de website. De combinatie van deze drie aspecten gaf ons een goede blik op wat er precies nodig was om de overkoepelende uitdaging aan te pakken. Door de technische ondersteuning en het schrijven van hoogwaardige content focusten we ons eerst op een stuk conversieoptimalisatie binnen de website, waarna we ons daarna focusten op het binnenhalen van de juiste doelgroep op de website via Google Ads campagnes. Dit resulteerde al snel in een flinke sprong in het aantal betaalde bezoekersaantallen en omzet. Binnen drie maanden konden we de campagne al uitbreiden met maandelijkse SEO-werkzaamheden om zo ook het aantal organische bezoekers en de organische omzet te laten groeien. Daarmee was het succes van Alles Industrieel geboren. De topkwaliteit industriële meubels, in combinatie met de juiste online marketing strategie bleek een gouden duo.

De groei naar omnichannel marketing

Gedurende 2023, na maanden van soms bijna exponentiële groei in 2022, hebben we ons gericht op het toevoegen van nog meer marketingdiensten aan de campagne, om zo een omnichannel marketing strategie toe te voegen aan de campagne. Zo focussen we ons onderhand, naast Google Ads en SEO, ook op Social Ads (via Facebook, Instagram en eerder ook Pinterest), e-mail marketing en linkbuilding. Daarnaast hebben we ook de inspanningen en budgetten op Google Ads flink verhoogd. Zo zijn we op vrijwel alle mogelijke kanalen maximaal zichtbaar. Deze omnichannel marketingfocus heeft zijn vruchten absoluut afgeworpen door een aanhoudende groei in omzet en bezoekersaantallen op de website gedurende 2023 en Q1 van 2024.

Een nieuwe showroom locatie en eigen bezorgers in dienst

- Derek Hooijmaijers, Eigenaar

Logo Alles Industrieel

"Een nieuwe showroom locatie en eigen bezorgers in dienst"

- Derek Hooijmaijers, Eigenaar

Resultaten van de samenwerking

Gemeten over de periode Q1 2024 vs Q1 2023

  • Aanzienlijke stijging van 28,3% van de webshop omzet.
  • Stijging van 25% in de gemiddelde orderwaarde op de webshop, zonder prijsverhogingen.
  • 53,3% groei in omzet uit organisch (SEO) verkeer.
  • 201% stijging in omzet uit direct verkeer.
  • Explosieve stijging van 351,7% van de totale Ad spend.
  • ROAS-stijging van 375% over alle social ads omzet & kosten.

Hoe de samenwerking bijdraagt aan het daverende succes

De hierboven getoonde resultaten zijn tot stand gekomen door een nauwe en doelgerichte samenwerking. Vanaf het begin van de samenwerking hebben we een duidelijke manier van samenwerken met Derek met korte lijnen, die voor beide partijen erg goed werkt. Binnen de samenwerking hebben we maandelijks meerdere contactmomenten, waardoor we ten alle tijden op de hoogte zijn van verschillende onderdelen van de campagne. Daarnaast werken we ook intensief samen met de webbouwer die de website van Alles Industrieel beheert. Zo hebben we in Q1 2024 nauw samengewerkt aan de vernieuwde versie van de website van Alles Industrieel.

Alles Industrieel - Organic Traffic

What's Next?

Naast het verder uitbouwen in grootte van de omnichannel marketingstrategie, zal de focus vooral liggen op het uitbreiden van de focus op basis van nieuwe producten. Alles Industrieel is druk bezig om hun productaanbod nog breder en groter te maken, waardoor we weer nieuwe SEO-content kunnen schrijven en nieuwe advertenties kunnen opzetten op Google Ads en social media. Een blijvende uitdaging die we zullen tegenkomen is het verhogen van de advertentiebudgetten waar nodig, zonder dat de ROAS negatief wordt beïnvloed. Aan de hand van constante optimalisaties door onze specialisten zullen we hiervoor zorgen. Op gebied van SEO is het belangrijk om te blijven werken aan de autoriteit van Alles Industrieel, wat de organische vindbaarheid zal verbeteren. Samen met Alles Industrieel zullen we ons blijven inzetten om de explosieve groei van het bedrijf voort te zetten en nog meer online succes te behalen.

Case Alles Industrieel

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?
Neem dan gerust contact op

Betrokken marketeers

Meer cases zoals deze

Onwise - We are On it Onwise - We are On it