JP Puurvlees: dé biologische slager met een uitgebreid online assortiment biologisch vlees

JP Puurvlees is een biologische slager met een slagerij in Nunspeet en een webshop waar diverse soorten biologisch vlees wordt aangeboden. Vanuit de slagerij en de webshop worden zowel consumenten (B2C) als de horeca (B2B) van het meest verse vlees voorzien. Het uitgebreide bio assortiment bestaat uit het beste kwaliteit vlees dat vers in de slagerij klaargemaakt wordt. Als biologische slager staat JP Puurvlees voor dierenwelzijn en een hoge kwaliteit van zijn vlees. Deze uitgangspunten gaan hand in hand: wanneer dieren zich bevinden in een diervriendelijke en ruime leefomgeving, ervaren ze minder stress – dit bevordert de kwaliteit van het vlees. Wij helpen JP Puurvlees al jaar en dag met het verspreiden van deze boodschap.

0
%
Stijging in bezoekers
0
%
Stijging in omzet
0
%
Stijging in keywords

Het doel en de uitdaging: meer online verkopen

JP Puurvlees is een van onze trouwste klanten: al jaren loopt de samenwerking naar volle tevredenheid van beide partijen. Toen JP Puurvlees in 2016 bij ons aanklopte, stond de webshop nog volledig in de kinderschoenen. Er was nauwelijks aandacht besteed aan online marketing. Daar hebben we de afgelopen jaren natuurlijk verandering in gebracht. Hierbij hadden we één doel voor ogen: meer online verkopen. We willen iedereen in Nederland én België kennis laten maken met het biologisch vlees van JP Puurvlees en daarmee de online bestellingen een boost geven. Inmiddels is JP Puurvlees actief in alle facetten van online marketing, van zoekmachine optimalsiatie, adverteren in Google Ads tot e-mail marketing.

Hoe hebben we dat gedaan?

Hoe we dat gedaan hebben? We begonnen in 2016 met een SEO-campagne waar de focus lag op content optimalisatie en interne linkbuilding. Alle categorie- en productpagina’s werden van nieuwe content voorzien en een uitgebreide websitemapping was de rode draad voor interne linkbuilding. Naarmate de samenwerking vorderde, hebben we de werkzaamheden uitgebreid met Google Ads middels een branding campagne, search campagne en een shopping campagne voor de producten. Inmiddels heeft de webshop een nieuwe look gekregen, wordt social media advertising ingezet voor een nog grotere reach en bereiken we de vaste klanten van JP met gepersonaliseerde e-mailcampagnes. Het inzetten van deze diverse kanalen leidt tot een sterke omnichannel marketing strategie en meer online omzet.

Door de betrokken samenwerking halen we meer online resultaat

- Jaap van der Plas, Eigenaar

Logo JP Puurvlees

"Door de betrokken samenwerking halen we meer online resultaat"

- Jaap van der Plas, Eigenaar

Logo JP Puurvlees

Resultaat: elk jaar een verdubbeling van de omzet

Toen we in 2016 begonnen met de campagne, waren de webshop en online aanwezigheid echt nog in de beginfase. De omzet kwam vooral uit directe verkopen in de slagerij zelf, de webshop had hier destijds nog nauwelijks een aandeel in. In deze eerste jaren hebben we de omzet en het aantal bezoekers ieder jaar weten te verdubbelen! Deze stijging zette zich voort in de jaren die volgden: elk jaar verdubbelden de omzet en de bezoekersaantallen. De omzet uit direct verkeer groeide in de periode 2019-2022 met liefst 140%. Deze cijfers geven aan dat mensen de webshop steeds beter weten te vinden!

Hoe ziet onze samenwerking eruit?

Samen met Jaap bepalen we de jaarstrategie en hebben we maandelijks overleg met betrekking tot de belangrijkste KPI’s. Iedere maand bespreken we gezamenlijk de werkzaamheden, welke actiepunten er liggen en nemen we de aanbiedingen en belangrijkste producten voor die maand door. Daarnaast schakelen we op regelmatige basis met de webbouwer om optimalisaties aan de website te bespreken. Op basis van dit overleg kunnen alle specialisten die meewerken aan het succes van JP Puurvlees aan de slag binnen hun eigen kanaal. Of dat nou SEA, social, of e-mail is, samen werken we aan hetzelfde doel en succes voor JP Puurvlees.

Social Ads JP Puurvlees

What's Next?

Het volgende doel is om de vernieuwde website van JP Puurvlees verder te optimaliseren voor de wensen van de doelgroep. Doormiddel van de customer journey draaien we diverse testen om te kijken wat het beste aansluit bij de online doelgroep. Op basis van de data maken we verdere keuzes tot het bijsturen en optimaliseren van de webshop. Ook zijn we continu bezig een nog persoonlijkere ervaring te bieden op het gebied van e-mail marketing en social media advertising. Samen met JP Puurvlees blijven we streven naar het optimale aankoopproces voor de online doelgroep en maximale waarde voor JP als bedrijf.

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?
Neem dan gerust contact op

Betrokken marketeers

Meer cases zoals deze

Onwise - We are On it Onwise - We are On it