groep email marketing

Onze succesverhalen

Wat ons trots maakt? Zien dat onze online marketing strategie voor onze klanten resulteren in groei! Graag lichten wij een aantal van onze succesverhalen uit.

Veelgestelde vragen
e-mail marketing

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een vorm van marketing waarmee veel (potentiële) klanten in een handomdraai worden bereikt. Het versturen van e-mails is een laagdrempelige manier om aanbiedingen, nieuwsbrieven, diensten en producten te promoten en om langdurige relaties met je klanten op te bouwen en te onderhouden. Het uitbesteden van e-mail marketing aan een online marketing bureau vergroot de kans op een snelle omzetstijging.

Wat is e-mail marketing automation?

E-mail marketing kan voor diverse doeleinden worden ingezet. Het is een effectieve manier om zowel potentiële als bestaande klanten te informeren over jouw producten of diensten. Je kunt gemakkelijk aanbiedingen en nieuwsbrieven delen. E-mail marketing werkt ook goed als lead generatie tool (werven van leads) en kan verloren winkelwagens herstellen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden, er zijn nog tal van andere manieren waarop e-mail marketing kan bijdragen aan een sterke band tussen het bedrijf en de klant. De veelzijdigheid van e-mail marketing maakt het mogelijk om campagnes gedurende elke fase van de customer journey in te zetten.

Wanneer e-mail marketing inzetten?

E-mail marketing kan voor diverse doeleinden worden ingezet. Het is een effectieve manier om zowel potentiële als bestaande klanten te informeren over jouw producten of diensten. Je kunt gemakkelijk aanbiedingen en nieuwsbrieven delen. E-mail marketing werkt ook goed als lead generatie tool (werven van leads) en kan verloren winkelwagens herstellen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden, er zijn nog tal van andere manieren waarop e-mail marketing kan bijdragen aan een sterke band tussen het bedrijf en de klant. De veelzijdigheid van e-mail marketing maakt het mogelijk om campagnes gedurende elke fase van de customer journey in te zetten.

Wil je meer weten over e-mail marketing?
Neem dan gerust contact op

De voordelen van e-mail marketing

Een groot voordeel van e-mail marketing is dat dit marketingkanaal het enige kanaal is waarmee je alle data zelf in handen hebt en waarmee je direct je doelgroep bereikt. Je bent niet afhankelijk van Google of social platformen waarbij je nooit zeker weet of al je volgers je berichten te zien krijgen of hebben gelezen. Zeker als je zelf een betrouwbaar e-mail adressenbestand klaar hebt liggen.

Veel bedrijven zetten e-mail marketing in als onderdeel van hun online marketing strategie. Op deze manier bereiken ze effectief hun marketingdoelstellingen. Er zitten dan ook diverse voordelen aan om op deze manier je bedrijf te laten groeien.

  1. Direct: Het maken en versturen van e-mails gaat relatief snel en makkelijk. Daarnaast komt de mail direct bij de (potentiële) klant terecht.
  2. Persoonlijk: Er kunnen allerlei elementen worden opgenomen om de e-mail zo persoonlijk mogelijk te maken. De truc is om relevante content op het juiste moment naar de juiste klant toe te sturen.
  3. Laagdrempelig: Een e-mailadres opgeven is voor een websitebezoeker veel laagdrempeliger dan bijvoorbeeld een offerte aanvragen. E-mail marketing geeft bedrijven dus gemakkelijk meer marketingmogelijkheden.
  4. Meetbaar: De resultaten van een e-mail marketing campagne zijn goed te meten. Hierdoor zijn er veel optimalisatiemogelijkheden, om er de volgende keer nog meer uit te halen.
  5. Relatief voordelig: Vergeleken met andere vormen van marketing is e-mail marketing voor bedrijven vrij voordelig. Het is makkelijk schaalbaar waardoor er nauwelijks extra kosten bij komen kijken.
  6. Grafisch: Een e-mail campagne kan visueel stijlvol opgemaakt worden. Zodoende kan er een aantrekkelijke mail worden verstuurd, geheel in de stijl van het bedrijf en de doelgroep.

lees meer lees minder

Stappenplan e-mail marketing

Wil jij zelf starten met e-mail marketing? Wij helpen je op weg met een stappenplan dat je kunt volgen. Op deze manier heb je een goede handleiding hoe je deze vorm van marketing toe kunt passen voor je eigen bedrijf.

  1. Verzamel een lijst met alle e-mailadressen vanuit je bestaande klantenbestand.
  2. Vraag toestemming door middel van bijvoorbeeld een inschrijving bij een nieuwsbrief of door de optie tot inschrijving bij het afrekenproces te tonen.
  3. Bepaal je doelstelling. Wat wil je bereiken met je e-mail marketing?
  4. Bepaal je doelgroep per doelstelling, ofwel welke klanten passen bij welke doelstelling. Deze verschillende doelgroepen kunnen namelijk in aparte funnels benaderd worden.
  5. Maak een strategie voor je e-mail campagne die past bij je doelstellingen en doelgroep.
  6. Ontwerp je e-mails met de juiste inhoud. Gebruik aantrekkelijke visuals en zorg voor een duidelijke boodschap.
  7. Verzend je e-mails en verzamel data door middel van een A/B test.

lees meer lees minder

E-mail marketing met Mailchimp

Onwise is een partner van het marketingplatform Mailchimp, een van 's werelds meest bekende en gebruikte e-mail marketing software. Met Mailchimp kunnen we snel, eenvoudig en betrouwbaar geautomatiseerde e-mail campagnes opzetten. Het opstellen en verzenden van nieuwsbrieven en e-mails naar grote groepen is zeer eenvoudig met deze tool. Daarnaast biedt Mailchimp veel functionaliteiten, waaronder het compleet inrichten van funnels waarin een klant terechtkomt. Mailchimp is eenvoudig te koppelen met vrijwel alle e-commerce platformen.


lees meer lees minder

Doelstellingen e-mail marketing

Verhogen van conversies: E-mail marketing kan worden gebruikt om de verkoop van producten en diensten te stimuleren door middel van promoties, aanbiedingen en aanbevelingen. Ook is e-mail marketing perfect om herhaalaankopen of cross-selling te stimuleren.

Returning Visitors verhogen: E-mail marketing kan helpen om eerdere websitebezoekers gemakkelijk weer terug te laten komen op je website door middel van links in de e-mails. Dit kan bijvoorbeeld door middel van aankondigingen van nieuwe producten, evenementen of blogposts.

Klantloyaliteit vergroten: Door regelmatig waardevolle en relevante content te versturen helpt e-mail marketing om de loyaliteit van klanten te vergroten. Dit kan bijvoorbeeld door middel van nieuwsbrieven, blogposts en andere informatie die voor de klant interessant is.

Leadgeneratie: E-mail marketing wordt gebruikt om nieuwe leads te genereren door middel van aanmeldingen voor nieuwsbrieven, whitepapers, webinars en andere informatieve content. Je kunt e-mail automation funnels gebruiken aan de hand van customer journey om aan leadgeneratie te doen.

Branding: E-mail marketing draagt bij aan de branding van je bedrijf door middel van consistente communicatie en het delen van informatie over de visie, missie en waarden van het bedrijf.

Feedback verzamelen: E-mail marketing kan worden gebruikt om feedback te verzamelen van klanten en om enquêtes uit te voeren om inzicht te krijgen in de behoeften en wensen van de doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld door middel van vragenlijsten en polls. Ook het verzamelen van reviews is belangrijk. Je kunt bijvoorbeeld een e-mail sturen na aankoop van een product waarbij je vraagt om hun ervaring te delen.


lees meer lees minder

Verhoog je conversies met de juiste e-mail strategie

Een goede e-mailstrategie is belangrijk om het resultaat te bereiken dat jij voor ogen hebt. Aan de hand van de juiste strategie bepaal je welk type mail iemand ontvangt. Onwise hanteert hierbij het STDC model (See Think Do Care model). Via dit marketing model zorg je ervoor dat elke klant in de juiste fase van de klantreis terechtkomt.

E-mail marketing uitbesteden? Onwise helpt!

Wil jij e-mail marketing uitbesteden of de huidige e-mail marketing campagnes verbeteren? Als online e-marketing bureau is Onwise gespecialiseerd in het opzetten van sterke en effectieve e-mail marketing campagnes. Benieuwd naar de mogelijkheden, en wil jij weten wat we in een specifieke situatie kunnen betekenen? Vraag dan snel een vrijblijvend adviesgesprek aan en ga in gesprek met een van onze adviseurs.


lees meer lees minder

Onze partners

Onwise - We are On it Onwise - We are On it