Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail!
Wil jij groeien in je online zichtbaarheid en de linkbuilding uitbesteden aan een gespecialiseerd online marketing bureau? Slimme keuze! Linkbuilding is namelijk een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie (SEO) en is onmisbaar voor een succesvolle website. Zonder kwalitatieve en relevante backlinks (verwijzingen vanuit externe websites) mist je website relevantie, wat een belangrijk onderdeel is van je autoriteit om hoger in Google te kunnen komen. Met linkbuilding werk je structureel aan de relevantie van je website en creëer je een betere DR, ofwel domeinwaarde. Door regelmatig betrouwbare backlinks te verkrijgen stijgt de domeinwaarde, en mede hierdoor zal je website beter scoren in Google.
See
De eerste indruk van een potentiële afnemer, een brede doelgroep. Bewustzijn creëren.
Think
Informeren over de waardetoevoeging. Hier begint de overweging!
Do
De eerste actie, converteren, bestellen, bellen, etc. De laatste motivator.
Care
Werken aan de klantrelatie. Wederaankopen, vertrouwen, en binding.
Linkbuilding heeft verschillende voordelen, waaronder het vergroten van de autoriteit, het verbeteren van de positie in de zoekresultaten, het vergroten van het verkeer naar jouw site en het vergroten van de zichtbaarheid en naamsbekendheid van jouw merk. Door het opbouwen van kwalitatieve links, verhoog je de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van jouw website.
Linkbuilding is het actief verkrijgen van relevante links van andere websites naar jouw website. Dit houdt in dat je ervoor zorgt dat andere websites links naar jouw website plaatsen, waardoor jouw website steeds waardevoller wordt. Hoe meer links je hebt, hoe vaker Google jouw website tegenkomt en hoe meer waarde het hecht aan jouw website. Met andere woorden: Hoe meer links, hoe groter je zichtbaarheid en autoriteit worden in de zoekmachines. Een goede manier om dit te bereiken is door gebruik te maken van gastbloggen. Een link op een relevante website kan worden gezien als een stem voor jouw website, maar het is belangrijk dat die website zelf ook betrouwbaar is.
Naast externe linkbuilding, de linkjes van buitenaf, is het ook mogelijk om vanaf je eigen pagina’s naar andere pagina’s op je eigen website te linken. Dit noemen we interne linkbuilding. Het is verstandig dat je een goede interne linkstructuur opzet. Hiermee kan Google zien welke pagina’s voor jou belangrijk zijn. Je kunt de zoekmachine dus een handje helpen door naar pagina’s met belangrijke zoekwoorden te linken.
Er bestaan ook landingspagina’s die wel vindbaar zijn in Google, maar niet terug te vinden zijn via de normale navigatie op je website. Deze pagina’s zijn verstopt (ook wel losse pagina’s genoemd), maar worden wel gevonden door web crawlers. Via een crawlanalyse kun je deze pagina’s opsporen en bepalen wat je ermee gaat doen. Dit kunnen bijvoorbeeld verouderde of testpagina’s zijn die je het beste kunt verwijderen. Op deze manier werk je aan een gezond en goed geoptimaliseerde website.
We spreken steeds over de autoriteit, maar wat houdt de autoriteit van je website nu eigenlijk in? Autoriteit is een brede term om de waarde en reputatie van de website te bepalen. Het gaat hier niet alleen om linkbuilding, maar ook om bijvoorbeeld de content en het technische aspect. Wanneer we het hebben over de DR waarde (Domain Rating), dan gaan we dieper in op de linkbuilding.
De Domain Rating is een metrics die specifiek kijkt naar kwaliteit en kwantiteit van de backlinks naar jouw website. Het is dus een belangrijk getal (op een schaal van 0 tot 100) die aangeeft hoe betrouwbaar en waardevol zoekmachines jouw website vinden. Hoe hoger de DR waarde van de website, hoe groter de kans dat deze hoog scoort in zoekresultaten en meer verkeer oplevert. Dit wordt bepaald door verschillende factoren:
Een andere benaming voor de meting van de backlinks is de DA waarde (domain authority). Deze term is hetzelfde als de DR waarde, maar is ontworpen door een andere tool. DA is ontwikkeld door MOZ en DR door Ahrefs.
De kwaliteit en relevantie van backlinks kan gecontroleerd worden met behulp van verschillende online tools, zoals Majestic, SEMrush, MOZ en Ahrefs. Onwise gebruikt deze tools om het linkprofiel van websites en links te checken. Dit is essentieel in de zoektocht naar krachtige en relevante links, en dus betere Google resultaten.
Majestic meet de hoeveelheid links en hun betrouwbaarheid aan de hand van metrics Citation Flow (CF) en Trust Flow (CF). Moz gebruikt zijn eigen metrics, namelijk de Page Authority (PA) en Domain Authority (DA). Ook kunnen backlinks gecontroleerd worden met de tool Ahrefs, die de metrics URL Rating (UR) en Domain Rating (DR) gebruikt.
Met zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt je website op allerlei punten geoptimaliseerd om hoger in Google te komen. De drie belangrijkste punten hierbij zijn: de techniek achter je website, de content op je website, en de linkbuilding. Linkbuilding is dus een onderdeel van SEO. Je website kan technisch nog zo goed en snel werken en de meest interessante content bevatten, maar als het linkprofiel niet in orde is, dan wordt het scoren in Google een stuk lastiger. Het opbouwen van een goed linkbuilding netwerk is lastig en kost tijd, maar is essentieel voor een betere vindbaarheid.
Een linkbuilding strategie is een plan van aanpak om links van andere websites naar jouw website te verkrijgen. Er zijn verschillende tactieken en methoden om dit doel te bereiken. Hierbij kan onderscheid gemaakt worden tussen tactieken gericht op backlinks, content en mensen.
Het exacte algoritme van Google is een goed bewaard geheim, maar we weten wel dat backlinks, ofwel externe linkbuilding, een hele belangrijke rol spelen. Backlinks kunnen een groot deel van jouw ranking in Google bepalen. Wanneer jij geen aandacht aan linkbuilding besteed en je concurrent wel, dan lopen je klanten sneller naar de concurrent omdat hij waarschijnlijk beter vindbaar is. Start jouw linkbuilding analyse en vraag jouw persoonlijk linkbuilding pakket aan bij specialisten.
Linkbuilding uitbesteden aan experts? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij zoeken uit waar winst te behalen valt. We zullen jouw linkprofiel bekijken en de juiste linkbuilding strategie daarbij opstellen. De kosten voor linkbuilding hangt af van de gekozen strategie. Wil je eerst meer informatie over hoe we linkbuilding kunnen toepassen voor jouw bedrijf? We staan voor je klaar.
Linkbuilding is het verzamelen van backlinks. Dat zijn links op externe websites die naar jouw eigen website verwijzen. Wanneer deze backlinks van kwalitatieve en relevante websites afkomstig zijn, stijgt de autoriteitsscore van je website. Dat zorgt voor betere resultaten in Google.
Om het linkprofiel van je website of een andere website te checken dien je tools te gebruiken. Bekende en veelgebruikte tools hiervoor zijn Majestic, Ahrefs en Moz. Als online marketing bureau hebben wij toegang tot deze tools en kunnen we deze gebruiken om aan jouw linkprofiel te werken.
Voor het plaatsen van links of content op een externe website wordt vaak een vergoeding gevraagd. De prijs van een linkbuilding pakket hangt af van je huidige linkprofiel. Meer budget betekent dat er voor ons meer mogelijk is om sneller jouw linkprofiel te verbeteren.
Zoekmachine optimalisatie berust op drie pilaren: goede content, de techniek achter de website, en linkbuilding. Zonder goed linkprofiel mist je website de autoriteit om goede posities in Google te krijgen. Dat betekent dat linkbuilding essentieel is voor goede online resultaten.