Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Jaren geleden was het bekend onder de naam Google Adwords, nu wordt het Google Ads of AdSense genoemd. Het is de meest effectieve manier van online adverteren. Daarom starten steeds meer bedrijven en webshops met SEA. Ook Google Ads uitbesteden aan een specialist? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.
Google Ads is het alles overkoepelende advertentieprogramma van Google, dat wordt gebruikt voor het instellen van tekstadvertenties. Maar ook voor Google Shopping, Google Display en voor het instellen van een remarketing campagne. Met het uitbesteden van Google Ads hoef jij hier niet meer naar om te kijken. Onze SEA specialisten gaan allerlei soorten advertenties voor jouw website opstellen.
Met Google Ads sta je meteen bovenaan de zoekresultaten!
Een advertentie campagne bestaat uit vier verschillende onderdelen: een account aanmaken en koppelen, zoekwoordenanalyse, advertenties aanmaken en resultaten monitoren. Je bepaalt aan de hand van een zoekwoordenanalyse met welke zoekwoorden je gevonden wilt worden in de betaalde zoekresultaten.
Dit kan ook een combinatie van zoekwoorden zijn. Daarnaast kun je bepaalde zoekwoorden uitsluiten en kun je bij zoekwoorden met meerdere advertentiegroepen werken. Die groepen bestaan uit verschillende producttypes die je aanbiedt.
Typt een zoeker een woord in dat voorkomt binnen jouw Google Ads campagne? Dan krijgt de zoeker jouw advertentie te zien. Dit is één van de manieren waarop je heel gericht kunt targeten.
Vul de url van je website in en laat gratis de advertentiekansen onderzoeken, of een Google Ads audit uitvoeren!
Google Ads bepaalt aan de hand van een biedsysteem welke adverteerder de advertentieruimte krijgt. Zoekt iemand een zoekopdracht in die aansluit bij de markt waar jij in adverteert? Dan doorlopen alle passende advertenties een soort veiling. De kwaliteitsscore, CTR en het dagbudget spelen hierbij een rol.
Sommige advertenties staan tussen de vier advertenties bovenaan Google en sommige onderin. Twee factoren spelen een rol bij de plek waar de advertentie wordt weergegeven: je budget en de kwaliteitsscore van de advertenties. De advertentiepositie wordt berekend door de prijs per klik te vermenigvuldigen met de kwaliteitsscore.
De kwaliteitsscore is de manier waarop Google goed gedrag van adverteerders beloont. Maar ook de manier waarop de zoekmachine slecht gedrag tegengaat. Het is een inschatting van de kwaliteit van de advertenties. Hierbij zijn een aantal factoren van invloed:
De historie van je CTR (het aantal kliks ten opzichte van het aantal vertoningen), de kwaliteit van de pagina achter de advertentie én de relevantie van de advertentie ten opzichte van de zoekopdracht. Wanneer de advertentie een hoge kwaliteitsscore krijgt, zijn de kosten per klik lager en krijgt hij een hogere advertentiepositie.
Je kunt adverteren op zoekwoorden vergelijken met een veiling. Je biedt op een zoekwoord in de hoop dat jij de advertentieruimte krijgt. Dit bod bestaat uit je maximale budget voor een klik of per 1000 vertoningen.
Je betaalt bij Google Adwords per keer dat iemand op een advertentie klikt. Hoe vaak de advertentie getoond wordt, doet er niet toe. Je hoeft pas te betalen zodra de gebruikers van de zoekmachine op de desbetreffende advertentie klikken.
Deze kosten variëren afhankelijk van de vraag naar adverteren op een zoekwoord. De kosten variëren van € 0,01 en € 55,00.
Je kunt adverteren in het zoeknetwerk en in het display netwerk. In het zoeknetwerk van Google wordt advertentie getoond op basis van zoekwoorden. Deze advertentie wordt ook getoond in Google Maps, Google Shopping en Google Afbeeldingen. Je maakt advertenties op bepaalde zoekwoorden.
Daardoor zijn de bezoekers die op je advertenties klikken zeer relevant. Dit zorgt ervoor dat de CTR hoger is dan wanneer je de advertentie in het display netwerk plaatst.
Het Google Display netwerk bevat sites zoals YouTube, Gmail, Google Finance en Blogger. De advertentie wordt weergegeven op basis van de inhoud en URL van websites. Dit zijn websites die naast hun content ook Google advertenties weergegeven. Deze advertenties zijn niet gerelateerd aan de zoekopdracht van de zoeker.
Bezoekers die deze advertentie zien, zijn dus niet per se geïnteresseerd in jouw product of dienst. Doordat ze de advertentie ongevraagd te zien krijgen, klikken ze ook minder vaak. Dit zorgt ervoor dat de CTR lager is dan bij een advertentie in het zoeknetwerk.
Ben je benieuwd wat het uitbesteden van Google Ads aan een gespecialiseerd online marketing bureau kan betekenen voor jouw website of webshop? Of heb je een vraag over het uitbesteden van Google Ads? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek, dit kan telefonisch of op locatie. Onze adviseurs gaan graag met je om de tafel om de mogelijkheden omtrent zoekmachine adverteren te bespreken.
Vraag gerust een vrijblijvende website scan aan en ervaar hoe jouw website of webshop op dit moment scoort. Vervolgens komen onze adviseurs bij je langs om de resultaten te bespreken en om de voordelen te benoemen als je Google Ads gaat uitbesteden aan een specialist.
Zoekmachine adverteren wordt ook wel SEA genoemd. Dit is een manier waarop je heel gericht jouw doelgroep kunt bereiken door middel van betaald adverteren in zoekmachines. Tekstadvertenties, video-advertenties, shopping ads, beeldadvertenties en meer. Plan een vrijblijvend adviesgesprek (op locatie) in met onze adviseur voor meer informatie over zoekmachine adverteren.
De volgende diensten vallen bij ons onder Zoekmachine Adverteren:
Je betaalt een vast bedrag voor elke keer dat een bezoeker op je advertentie klikt. Niets meer en niets minder. Hoe hoog dit bedrag is, is afhankelijk van een aantal factoren. Doorgaans betaal je tussen de 0,01 en 4,00 euro per klik. Doordat je een dagbudget kunt instellen, betaal je nooit te veel. Geen verrassingen achteraf, dus. Wel zo prettig! Vraag hier een vrijblijvende offerte aan voor SEA.
SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. SEA betekent Search Engine Advertising, ook wel zoekmachine adverteren genoemd. Er is een duidelijk verschil tussen SEO en SEA, ook al lijken deze termen voor jou misschien op elkaar. SEO heeft betrekking op de onbetaalde zoekresultaten. Daarentegen wordt met SEA de betaalde zoekresultaten bedoeld. SEO is een lange termijn traject, terwijl je met SEA snel resultaat behaalt. Meer informatie over SEO vind je hier.
Dankzij zoekmachine adverteren (SEA) staat de advertentie van jouw website direct helemaal bovenin de zoekresultaten. Hierdoor word je beter gevonden op zoekwoorden die belangrijk zijn voor jou als MKB’er. Je vergroot je bereik, relevantie, vindbaarheid én hebt controle over het budget.
Vraag nu de gratis Google Ads audit aan!
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!