Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail!
Google Ads uitbesteden? Google Ads (voorheen Google AdWords) zorgt middels advertenties voor dat jouw website bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Deze advertenties worden vertoond boven de niet-betaalde (organische) zoekresultaten in Google. Ruim 95% van de internetgebruikers zoekt in Google. Daarom is het verstandig om te adverteren in deze zoekmachine. Je bent immers direct vindbaar en je betaalt slechts per klik.
See
De eerste indruk van een potentiële afnemer, een brede doelgroep. Bewustzijn creëren.
Think
Informeren over de waardetoevoeging. Hier begint de overweging!
Do
De eerste actie, converteren, bestellen, bellen, etc. De laatste motivator.
Care
Werken aan de klantrelatie. Wederaankopen, vertrouwen, en binding.
Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Jaren geleden was het bekend onder de naam Google Adwords, nu wordt het Google Ads of AdSense genoemd. Het is de meest effectieve manier van online adverteren. Daarom starten steeds meer bedrijven en webshops met SEA. Ook Google Ads uitbesteden aan een specialist? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.
Google Ads is het alles overkoepelende advertentieprogramma van Google, dat wordt gebruikt voor het instellen van tekstadvertenties. Maar ook voor Google Shopping, Google Display en voor het instellen van een remarketing campagne. Met het uitbesteden van Google Ads hoef jij hier niet meer naar om te kijken. Onze SEA specialisten gaan allerlei soorten advertenties voor jouw website opstellen.
Een advertentie campagne bestaat uit vier verschillende onderdelen: een account aanmaken en koppelen, zoekwoordenanalyse, advertenties aanmaken en resultaten monitoren. Je bepaalt aan de hand van een zoekwoordenanalyse met welke zoekwoorden je gevonden wilt worden in de betaalde zoekresultaten.
Dit kan ook een combinatie van zoekwoorden zijn. Daarnaast kun je bepaalde zoekwoorden uitsluiten en kun je bij zoekwoorden met meerdere advertentiegroepen werken. Die groepen bestaan uit verschillende producttypes die je aanbiedt.
Typt een zoeker een woord in dat voorkomt binnen jouw Google Ads campagne? Dan krijgt de zoeker jouw advertentie te zien. Dit is één van de manieren waarop je heel gericht kunt targeten.
We werden op het juiste moment benaderd door Onwise en zagen een samenwerking wel zitten. De resultaten waren direct goed. Onwise denkt met je mee en zoekt naar een andere oplossing als de situatie daar om vraagt. Projectleider John heeft naast het oppakken van de campagne ook goede inzichten gegeven. Hij heeft ons geholpen met het opzetten en verbeteren van nieuwe campagnes. Dankzij zijn hulp en expertise gaan we de campagnes nu zelf oppakken. Bedankt voor de goede hulp en wellicht tot ziens!
Op dit moment nemen wij diensten af van Onwise. Wij willen ons bedrijf laten groeien en daar heb je goede markering voor nodig. Elke maand is er contact per telefoon welke werkzaamheden uitgevoerd gaan worden en er word bijgehouden wat de resultaten zijn. Ik kan je zeggen het werkt direct super goed. Wij merken dat de aanvraag voor de wiegen omhoog gaan. Ook voor vragen staan ze ons netjes en behulpzaam te woord.
Zeer goede ervaringen bij Onwise, we zaten eerder bij een andere partij en Onwise heeft zijn naam meer dan waar gemaakt, zeer goede resultaten. Altijd goed telefonisch en per mail bereikbaar, word duidelijk gecommuniceerd! Inmiddels al onze websites bij hun ondergebracht en een verkoop groei doorgemaakt wat we alleen hadden durven dromen!
Een positieve ervaring en ze weten waarover ze praten. Ze denken mee en vanuit de klant. Een echte aanrader.
Google Ads bepaalt aan de hand van een biedsysteem welke adverteerder de advertentieruimte krijgt. Zoekt iemand een zoekopdracht in die aansluit bij de markt waar jij in adverteert? Dan doorlopen alle passende advertenties een soort veiling. De kwaliteitsscore, CTR en het dagbudget spelen hierbij een rol.
Sommige advertenties staan tussen de vier advertenties bovenaan Google en sommige onderin. Twee factoren spelen een rol bij de plek waar de advertentie wordt weergegeven: je budget en de kwaliteitsscore van de advertenties. De advertentiepositie wordt berekend door de prijs per klik te vermenigvuldigen met de kwaliteitsscore.
De kwaliteitsscore is de manier waarop Google goed gedrag van adverteerders beloont. Maar ook de manier waarop de zoekmachine slecht gedrag tegengaat. Het is een inschatting van de kwaliteit van de advertenties. Hierbij zijn een aantal factoren van invloed:
De historie van je CTR (het aantal kliks ten opzichte van het aantal vertoningen), de kwaliteit van de pagina achter de advertentie én de relevantie van de advertentie ten opzichte van de zoekopdracht. Wanneer de advertentie een hoge kwaliteitsscore krijgt, zijn de kosten per klik lager en krijgt hij een hogere advertentiepositie.
Je kunt adverteren op zoekwoorden vergelijken met een veiling. Je biedt op een zoekwoord in de hoop dat jij de advertentieruimte krijgt. Dit bod bestaat uit je maximale budget voor een klik of per 1000 vertoningen.
Je betaalt bij Google Adwords per keer dat iemand op een advertentie klikt. Hoe vaak de advertentie getoond wordt, doet er niet toe. Je hoeft pas te betalen zodra de gebruikers van de zoekmachine op de desbetreffende advertentie klikken.
Deze kosten variëren afhankelijk van de vraag naar adverteren op een zoekwoord. De kosten variëren van € 0,01 en € 55,00.
Je kunt adverteren in het zoeknetwerk en in het display netwerk. In het zoeknetwerk van Google wordt advertentie getoond op basis van zoekwoorden. Deze advertentie wordt ook getoond in Google Maps, Google Shopping en Google Afbeeldingen. Je maakt advertenties op bepaalde zoekwoorden.
Daardoor zijn de bezoekers die op je advertenties klikken zeer relevant. Dit zorgt ervoor dat de CTR hoger is dan wanneer je de advertentie in het display netwerk plaatst.
Het Google Display netwerk bevat sites zoals YouTube, Gmail, Google Finance en Blogger. De advertentie wordt weergegeven op basis van de inhoud en URL van websites. Dit zijn websites die naast hun content ook Google advertenties weergegeven. Deze advertenties zijn niet gerelateerd aan de zoekopdracht van de zoeker.
Bezoekers die deze advertentie zien, zijn dus niet per se geïnteresseerd in jouw product of dienst. Doordat ze de advertentie ongevraagd te zien krijgen, klikken ze ook minder vaak. Dit zorgt ervoor dat de CTR lager is dan bij een advertentie in het zoeknetwerk.
Het instellen van je Google Ads account is een belangrijke taak. Een goed ingesteld account is bepalend voor het succes van je campagnes.