Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail!
Een social media bureau inhuren voor het uitbesteden van je social media marketing en/of – social media optimalisatie? Onwise kan je helpen om het maximale uit jouw social media kanalen te halen! Dit gebeurt aan de hand van een optimale social media marketing. Social media marketing is een vorm van online marketing waarbij sociale media netwerken het marketingkanaal zijn. Het doel is evenals bij andere vormen van marketing het vergroten van de naamsbekendheid en het verhogen van het aantal conversies. Via sociale media doe je dit door advertenties of content te creëren die gebruikers delen, liken en interessant vinden.
Het fijne van social media marketing is dat de drempel om direct online iets te bestellen zeer laag is. Mensen doen dus gauw een (impuls)aankoop als ze iets online tegenkomen. Dit is de kracht van social media. Kort samengevat omvat social media marketing dus alle marketinggerichte activiteiten die plaatsvinden via social mediakanalen.
See
De eerste indruk van een potentiële afnemer, een brede doelgroep. Bewustzijn creëren.
Think
Informeren over de waardetoevoeging. Hier begint de overweging!
Do
De eerste actie, converteren, bestellen, bellen, etc. De laatste motivator.
Care
Werken aan de klantrelatie. Wederaankopen, vertrouwen, en binding.
Een Social Media Bureau kan een social media strategie opzetten om op deze manier jouw doelgroep heel specifiek te targeten. Een social media strategie is een strategische omschrijving van hoe je denkt jouw social media doelstellingen te gaan behalen en wat hiervoor nodig is. Dit klinkt eenvoudig, maar er zijn vele bedrijven die hier dagelijks problemen van ondervinden. Sommige bedrijven vinden het al lastig hun algemene marketingdoelstellingen te definiëren, laat staan voor social media marketing.
Zonder een social media strategie van start gaan is net als een bedrijf starten zonder ondernemingsplan. Er zijn talloze voorbeelden van bedrijven die Facebook inzetten, terwijl hun doelgroep actiever is op bijvoorbeeld Instagram. Of dat men via Linkedin probeert de B2B doelgroep te benaderen, maar dat men er later achter komt dat die doelgroep zelf niet erg actief is op LinkedIn.
Bij een goede social media strategie is het in principe niet belangrijk wat het kost. Je kijkt namelijk naar wat die specifieke campagne je oplevert aan nieuwe klanten en dus omzet. Logisch ook, want veel bedrijven hoor je niet klagen over een investering van € 500,- per maand als de campagne met 1 a 2 nieuwe klanten is terugverdiend. Vanzelfsprekend gaat het er niet om dat een social media campagne alleen rendabel is. Hoe beter de social media strategie presteert, hoe meer klanten er uit voortkomen. Daardoor wordt de campagne steeds winstgevender.
Een goede social media strategie is daarom gefocust op het zo snel mogelijk terugverdienen van je investering. Hoe sneller dit doel is bereikt, hoe winstgevender de campagne wordt. In de social media strategieën staat geformuleerd welke doelen je bedrijf heeft en hoe we die behalen met gebruik van de roadmap.
Vervolgens worden deze doelstellingen vertaald naar concrete subdoelstellingen:
We werden op het juiste moment benaderd door Onwise en zagen een samenwerking wel zitten. De resultaten waren direct goed. Onwise denkt met je mee en zoekt naar een andere oplossing als de situatie daar om vraagt. Projectleider John heeft naast het oppakken van de campagne ook goede inzichten gegeven. Hij heeft ons geholpen met het opzetten en verbeteren van nieuwe campagnes. Dankzij zijn hulp en expertise gaan we de campagnes nu zelf oppakken. Bedankt voor de goede hulp en wellicht tot ziens!
Op dit moment nemen wij diensten af van Onwise. Wij willen ons bedrijf laten groeien en daar heb je goede markering voor nodig. Elke maand is er contact per telefoon welke werkzaamheden uitgevoerd gaan worden en er word bijgehouden wat de resultaten zijn. Ik kan je zeggen het werkt direct super goed. Wij merken dat de aanvraag voor de wiegen omhoog gaan. Ook voor vragen staan ze ons netjes en behulpzaam te woord.
Zeer goede ervaringen bij Onwise, we zaten eerder bij een andere partij en Onwise heeft zijn naam meer dan waar gemaakt, zeer goede resultaten. Altijd goed telefonisch en per mail bereikbaar, word duidelijk gecommuniceerd! Inmiddels al onze websites bij hun ondergebracht en een verkoop groei doorgemaakt wat we alleen hadden durven dromen!
Een positieve ervaring en ze weten waarover ze praten. Ze denken mee en vanuit de klant. Een echte aanrader.
Een duidelijke strategie bedenken is stap 1 voordat je aan de slag gaat met social media marketing. Aan de hand van de social media strategie roadmap van hieronder proberen we je in ieder geval een beeld te geven van hoe zoiets werkt.
De nulmeting is belangrijk om te definiëren waar je nu staat en om toekomstige successen vast te kunnen stellen. Voor de nulmeting wordt gekeken naar de volgende parameters:
De probleemanalyse is belangrijk om beter antwoord te krijgen op de vraag welke problemen social media voor je kan oplossen. Voor veel bedrijven een lastige vraag, maar wel belangrijk voor een goede strategie. Hierin staan vragen als:
De doelstellingen van je strategie zijn belangrijk om de contentplanning hierop te kunnen aansturen. Hierin staan vragen zoals:
Goed onderzoek naar waar je doelgroep uithangt kan je veel geld en tijd besparen. Soms is het duidelijk, maar heel vaak ook niet. Zeker wanneer je je in een specifieke nichemarkt bevindt. Daarom moeten er vragen worden gesteld zoals:
Social media marketing is de vorm van online marketing die zich richt op social media kanalen als Facebook, Instagram en LinkedIn. In plaats van de focus te leggen op vindbaarheid via zoekmachines wordt hierbij het bedrijf via deze kanalen aan de doelgroep gepresenteerd. Social media marketing kan een goed alternatief voor SEO of SEA zijn om online beter zichtbaar te zijn.
Social media kanalen hebben een groot bereik. Door op kanalen als Facebook, Instagram of LinkedIn actief te zijn of te adverteren maak je optimaal gebruik van dit bereik. Activiteit op social media is een goede manier om voor meer naamsbekendheid te zorgen en in contact met je doelgroep te komen. Doordat het laagdrempeliger is vergroot je de kans op meer bestellingen en aanvragen.
Social media marketing hoeft niets te kosten. Enkel actief zijn op de social media kun je zelf verzorgen. Het aanmaken van een account op Facebook, Instagram of LinkedIn is gratis. Om daadwerkelijk te adverteren is extra advertentiebudget vereist. Wanneer je een online marketing bureau inschakelt voor ondersteuning betaal je aparte kosten voor de uitgevoerde werkzaamheden. Vraag gerust een offerte bij ons aan voor een prijsindicatie.
Het antwoord luidt ‘ja’. Veel mensen zijn tegenwoordig op social media actief, dus ook jouw doelgroep. Aanwezigheid op kanalen als Facebook, Instagram of LinkedIn zorgt voor meer vertrouwen en loyaliteit bij je klanten. Het geeft je doelgroep ook een platform om vragen te stellen en contact te zoeken. Daarnaast is het een vorm van marketing die op het eerste gezicht niet op adverteren lijkt.