Adverteren via Facebook

Facebook is een kanaal dat veel mogelijkheden biedt. Niet zo gek dus dat Facebook Marketing onderdeel is van menig online marketingstrategieën. Facebook is het grootste social media platform ter wereld dat diverse manieren biedt voor het bereiken van de doelgroep, maar liefst 28.000. Maar hoe zet je dit kanaal zo succesvol mogelijk in voor het bereiken van de doelgroep? Wat zijn de mogelijkheden, en hoe zet je eigenlijk een Facebook campagne op?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op voor een adviesgesprek met een van onze experts of vraag een offerte aan. We helpen je graag verder.

Het algoritme van Facebook is complex en verandert voortdurend. Geen overbodige luxe dus, om het algoritme te begrijpen en te beheersen. Het algoritme van Facebook is gericht op het tonen van content aan gebruikers die de content mogelijk interessant vinden. Deze informatie baseert Facebook op eerdere interacties op Facebook. Allereerst doe je er goed aan om up-to-date te blijven van de nieuwste wijzigingen in het algoritme. Je kunt het algoritme ook leren beheersen door te testen met verschillende soorten inhoud en de resultaten te analyseren. Zo bepaal je welke content het beste presteert en waarschijnlijk getoond wordt aan je doelgroep.

Adverteren via Facebook is door de jaren heen in populariteit gestegen, omdat dit platform de mogelijkheid biedt om heel gericht een bepaalde doelgroep te targeten, wanneer je maar wilt. Je kunt de doelgroep binnen Facebook op verschillende manieren in kaart brengen, bijvoorbeeld op leeftijd, geslacht, functie, interesses, locatie en nog veel meer kenmerken. Men denkt dat Facebook vooral B2C is, maar ook voor het bereiken van een B2B doelgroep is Facebook meer dan geschikt. Het is namelijk ook mogelijk om heel gericht ondernemers en eigenaren te targeten.

Onze succesverhalen

Wat ons trots maakt? Zien dat onze online marketing strategie voor onze klanten resulteren in groei! Graag lichten wij een aantal van onze succesverhalen uit.

Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van Facebook marketing?
  • Je kunt heel gericht targeten
  • Je bouwt direct interactie op met de doelgroep
  • Vele advertentiemogelijkheden
  • Groot bereik
  • Facebook ondersteunt je online marketing strategie
  • Facebook beschikt over 28.000 targeting opties
  • Inzicht in de doelgroep
  • Inzetbaar voor de B2B en B2C markt
Wat zijn de mogelijke nadelen?
  • Het algoritme van Facebook verandert voortdurend, waardoor de advertenties minder effectief kunnen worden
  • Het targeten van zeer specifieke doelgroepen kan lastig zijn
  • Door de nieuwe privacy wetgevingen wordt het meten van je resultaten lastiger
  • Beheren van Facebook-advertenties kan tijdrovend zijn
  • Het laten lopen van advertenties kan in de kosten lopen als de campagne niet goed geoptimaliseerd wordt

Onze partners

Hoe bepaal je de juiste contentstrategie?

Wanneer je met je bedrijf actief bent op Facebook, wil je natuurlijk niets liever dan dat jouw berichten opvallen tussen de zee van berichten. Door een doordachte contentstrategie te ontwikkelen, zorg je ervoor dat de berichten van je bedrijf opvallen. Een contentstrategie is een plan voor het realiseren, publiceren en beheren van content die aansluit bij de gestelde doelen. Welke soort inhoud ga je delen, hoe vaak, en op welk tijdstip?

Realiseer een contentstrategie aan de hand van de volgende stappen:

  • Bepaal de doelgroep
  • Stel doelen op. Denk hierbij aan het vergroten van de naamsbekendheid, maar ook aan meer verkeer of het genereren van meer leads
  • Realiseer boeiende content die relevant, boeiend en waardevol is voor de doelgroep
  • Maak een contentkalender waarin je bijhoudt welke content je plaatst
  • Deel je content door gebruik te maken van betaalde advertenties, of door de content organisch te delen
  • Meet en analyseer de resultaten en optimaliseer de strategie waar nodig

lees meer lees minder

Gesponsorde berichten om te adverteren

Een van de meest populaire manieren om te adverteren op Facebook is via gesponsorde berichten. Dit zijn berichten die worden weergegeven in de nieuwsfeed van gebruikers en die zijn gemarkeerd als gesponsord. Gesponsorde berichten kunnen worden gericht op specifieke doelgroepen op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag.


lees meer lees minder

Facebook advertentiecampagnes

Ook het plaatsen van Facebook advertentiecampagnes behoort tot de mogelijkheden. Hierbij maak je advertenties met verschillende indelingen, video’s, afbeeldingen en carrousel-advertenties. Je kunt richten op een bepaalde doelgroep, met bepaalde demografische gegevens, interesses en bepaald gedrag.

Adverteren op Facebook Marketplace

Heb je wel eens gehoord van adverteren op Facebook Marketplace? Dit is een online Marktplaats waar gebruikers allerlei diensten en producten kunnen verkopen. Ook bij adverteren op Facebook Marketplace is het mogelijk om gericht te targeten op basis van leeftijd, geslacht, interesses, gedrag, demografische gegevens en meer. Op deze manier worden de advertenties van je bedrijf alleen getoond aan mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt. Zodoende is het mogelijk om een betere ROI te behalen en de advertentiebudgetten efficiënter te gebruiken.


lees meer lees minder

Wil je meer weten over Facebook advertising?
Neem dan gerust contact op

Onwise - We are On it Onwise - We are On it