Bovenaan in Google komen met jouw website of webshop is niet in één dag gedaan. Het is wel heel verstandig om hiermee bezig te gaan als je wilt groeien met je bedrijf. Een hoge positie in de zoekresultaten van Google zorgt voor meer bezoekers naar je website. Meer dan 80% van de internetgebruikers vindt dat zoekmachines de beste ondersteuning zijn bij het vinden van websites. Hoger in Google komen is belangrijk om meer mensen, ofwel potentiële klanten, naar jouw website te trekken.

Onze succesverhalen

Wat ons trots maakt? Zien dat onze online marketing strategie voor onze klanten resulteren in groei! Graag lichten wij een aantal van onze succesverhalen uit.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn website bovenaan in Google krijgen?

Het bereiken van de top van Google vereist een combinatie van goede SEO-praktijken, zoals het optimaliseren van inhoud met relevante zoekwoorden, het verbeteren van de technische aspecten van jouw website, het verkrijgen van kwaliteitsvolle backlinks via linkbuilding en het bieden van een geweldige gebruikerservaring.

Is het mogelijk om direct de eerste positie in Google te bereiken?

Hoewel het mogelijk is om snel hoger te komen in de zoekresultaten, kan het bereiken van de absolute toppositie tijd kosten en is het afhankelijk van de concurrentie, de relevantie van jouw inhoud en de toegepaste SEO-strategieën.

Welke rol spelen zoekwoorden bij het bereiken van de bovenste posities in Google?

Zoekwoorden zijn essentieel. Door strategisch relevante zoekwoorden te gebruiken in jouw inhoud en metadata, vergroot je de kans dat jouw website wordt opgemerkt door zoekmachines en gebruikers die specifiek op die termen zoeken. Via een zoekwoorden onderzoek kom je achter de juiste zoekwoorden voor jouw doelgroep.

Zijn er betaalde methoden om direct bovenaan in Google te staan?

Ja, met behulp van betaalde advertenties zoals Google Ads kun je jouw website direct bovenaan de zoekresultaten laten verschijnen voor specifieke zoekwoorden. Dit biedt directe zichtbaarheid, maar het organisch bereiken van de top vereist meestal een langere termijn en meer inspanning in SEO-optimalisatie.

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?
Neem dan gerust contact op

Onze partners

Hoe kom je bovenaan in Google?

Om bovenaan in Google te komen staan kan je je, samen met een marketeer, bezig gaan houden met SEO of SEA. Bij SEO (zoekmachine optimalisatie) zorg je ervoor dat jouw website bovenaan in de niet-betaalde zoekresultaten van Google komt te staan. Met SEA (zoekmachine adverteren) koop je topposities op voor de voor jouw belangrijke zoekwoorden.

Een website die bovenaan in Google staat bevat goede SEO teksten (SEO content), is gebruiksvriendelijk, heeft veel backlinks en is actief op social media. Op deze manier hoger in Google komen doe je met zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine adverteren kun je denken aan: Google Ads, Google Shopping of Google Remarketing. Hiermee sta je direct bovenaan, doordat je een advertentie naar je website bovenaan in Google laat plaatsen.

De drie belangrijkste pijlers om bovenaan bij Google te komen:

1. SEO content optimalisatie

Bij SEO optimalisatie bepaal je de belangrijkste zoekwoorden en zoektermen waarmee je je doelgroep kunt bereiken. Deze zoekwoorden worden verwerkt in de content van je website. Goede content is belangrijk voor de Crawler van Google, waarmee pagina’s doorzocht kunnen worden. Deze bepaalt dan of jouw website hoger in de zoekmachine komt.

2. On-page SEO optimalisatie

On-page optimalisatie is het optimaliseren van iedere pagina op je website. Iedere pagina wordt geoptimaliseerd aan de hand van één zoekwoord. Zo wordt de pagina relevant gemaakt voor een bepaald zoekwoord waarop de pagina gevonden moet worden. Bij on-page optimalisatie worden de volgende punten geoptimaliseerd:

  • Meta data zoals de meta beschrijving
  • URL’s
  • De headers (tussenkopjes)
  • De content van de pagina’s zelf. De tekst, afbeeldingen met alt tags en interne links

3. Linkbuilding

Ook linkbuilding is een essentieel onderdeel om ervoor te zorgen dat je website bovenaan in Google kan komen te staan. Het gaat hier om interne en externe links. De externe links worden ook wel backlinks genoemd. Dit zijn linkjes die vanuit een andere website naar jouw website verwijzen en daarmee autoriteit geven aan jouw website.

Onwise kan je helpen om jouw website bovenaan in Google (en andere zoekmachines) te krijgen.


lees meer lees minder

Met je website bovenaan in Google

Bovenaan bij Google, dat is voor veel bedrijven het ultieme doel. Bovenaan komen te staan bij Google is een hele prestatie waar veel werk aan vooraf is gegaan. Maar wat is ‘bovenaan’ in de zoekmachine? Om te beginnen is het belangrijk dat je website op de eerste pagina komt. Er zijn maar weinig mensen die doorklikken naar de tweede pagina. Wanneer je te vinden bent op de eerste pagina, kun je nieuwe doelen stellen en denken aan bijvoorbeeld de top 3.


lees meer lees minder

Bovenaan in Google: Wat zijn de kosten?

De kosten voor het creëren van online vindbaarheid verschillen per bedrijf. Wanneer je kiest voor zoekmachine optimalisatie (SEO) bij een online marketing bureau zijn de kosten afhankelijk van de hoeveelheid werk dat de online marketeer verricht. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces. Bovenaan komen in Google is één ding, bovenaan blijven staan is een tweede. De kosten voor zoekmachine adverteren (SEA) zijn overzichtelijker. Je betaalt per keer dat iemand op jouw advertentie klikt. De prijzen gaan per veiling, hier wordt bepaald op basis van concurrentie en kwaliteitsscores hoeveel een zoekwoord waard is.

Meer weten over de kosten om bovenaan in Google te komen? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan en kom in contact met één van onze marketeers.


lees meer lees minder
Onwise - We are On it Onwise - We are On it