Ontevreden over je
vindbaarheid binnen Google?

Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe kom je hoog in Google met je website?

Groei in je online zichtbaarheid

Hoger in Google komen met je website?

Wil je hoger in Google komen met je website, of met een bepaalde pagina? Er zijn twee manieren om met je website hoog in Google te komen. De eerste manier staat bekend als zoekmachine optimalisatie (of SEO, naar het Engelse search engine optimization). Hiermee kom je op termijn steeds hoger in de organische, niet-betaalde zoekresultaten van Google. Daarnaast kun je betaalde advertenties inzetten (SEA, naar search engine advertising) om direct bovenaan de relevante zoekresultaten te staan voor bepaalde zoekwoorden. Wanneer je eenmaal hoog staat in Google is dat goed voor je zichtbaarheid. Een goede zichtbaarheid zorgt voor meer bezoekers, wat kan leiden tot meer conversies. Daarom is een hogere ranking in Google essentieel voor jouw website.

STDC model bij Onwise

See

De eerste indruk van een potentiële afnemer, een brede doelgroep.  Bewustzijn creëren.

Think

Informeren over de waardetoevoeging. Hier begint de overweging!

Do

De eerste actie, converteren, bestellen, bellen, etc. De laatste motivator.

Care

Werken aan de klantrelatie. Wederaankopen, vertrouwen, en binding.

Hoger in Google komen dankzij SEO of SEA

Hoewel je met betaalde advertenties snel hoger in de zoekresultaten van Google staat, moet je hier wel advertentiebudget voor vrij te maken. Voor iedere keer dat iemand op jouw advertentie klikt, wordt namelijk een bedrag in rekening gebracht. Zodra je budget op is valt de pagina direct weer weg uit de zoekresultaten. Via SEO hoger in de zoekmachine voor bepaalde zoekwoorden eindigen duurt langer, maar zorgt niet voor dit probleem. Klikken op organische zoekresultaten zijn namelijk altijd gratis.

Een autoriteit in Google worden met SEO

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat jouw website langdurig beter zichtbaar in Google is voor door jou gekozen zoekwoorden. Zodra je de topposities behaald hebt voor bepaalde zoekwoorden, blijft de pagina daar ook. Al deze optimalisaties hebben 1 doel: je website zo gebruiksvriendelijk en relevant mogelijk maken voor de zoeker in Google. Het uitgangspunt van Google is namelijk om gebruikers de beste websites voor te kunnen schotelen.

 

Meet the team!

Klanten aan het woord

  • Gloudemans Koken en Kado

    We werden op het juiste moment benaderd door Onwise en zagen een samenwerking wel zitten. De resultaten waren direct goed. Onwise denkt met je mee en zoekt naar een andere oplossing als de situatie daar om vraagt. Projectleider John heeft naast het oppakken van de campagne ook goede inzichten gegeven. Hij heeft ons geholpen met het opzetten en verbeteren van nieuwe campagnes. Dankzij zijn hulp en expertise gaan we de campagnes nu zelf oppakken. Bedankt voor de goede hulp en wellicht tot ziens!

  • Wieg Huren

    Op dit moment nemen wij diensten af van Onwise. Wij willen ons bedrijf laten groeien en daar heb je goede markering voor nodig. Elke maand is er contact per telefoon welke werkzaamheden uitgevoerd gaan worden en er word bijgehouden wat de resultaten zijn. Ik kan je zeggen het werkt direct super goed. Wij merken dat de aanvraag voor de wiegen omhoog gaan. Ook voor vragen staan ze ons netjes en behulpzaam te woord.

  • Serjon Eijgelaar

    Zeer goede ervaringen bij Onwise, we zaten eerder bij een andere partij en Onwise heeft zijn naam meer dan waar gemaakt, zeer goede resultaten. Altijd goed telefonisch en per mail bereikbaar, word duidelijk gecommuniceerd! Inmiddels al onze websites bij hun ondergebracht en een verkoop groei doorgemaakt wat we alleen hadden durven dromen!

  • Jolanda Grevers

    Een positieve ervaring en ze weten waarover ze praten. Ze denken mee en vanuit de klant. Een echte aanrader.

Betaald adverteren met Google Ads

Google Ads is het adverteerprogramma van Google. Via dit programma kun je advertentiecampagnes aanmaken. Dit adverteren biedt veel mogelijkheden om je doelgroep heel gericht te kunnen targeten. Je bepaalt op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden en kunt je tekstadvertenties zelf vormgeven. Adverteren voor bepaalde zoekwoorden is een uitstekende manier om snel hoog in Google te komen en zorgt snel voor resultaat.

Hoe werkt zoekmachine adverteren (SEA)?

Als je betaald gaat zoekmachine adverteren dien je een maandbudget aan te houden. Iedere klik op je advertentie kost geld. Dit bedrag wordt na iedere klik van je budget afgetrokken. Als je budget op is, valt jouw pagina automatisch weg uit de zoekresultaten. De kosten per klik verschillen per branche en zoekwoord. Een goed opgezette campagne zorgt voor meer kliks tegen een efficiëntere besteding van je budget.

Ik wil hoger in Google komen met mijn website, kan ik dit zelf?

Oke, je weet nu globaal gezien hoe je met jouw website hoger in Google kunt komen. Maar wat nu als je daar zelf met je website aan de slag wil? Daar is een hoop know-how voor nodig. Het Google algoritme bepaalt de posities van je pagina in de zoekmachine op bepaalde zoekwoorden namelijk aan de hand van talloze factoren. Er is dus een hoop kennis en ervaring nodig in veel gevallen om echt de juiste punten op je website of een bepaalde pagina te optimaliseren.

Wat zijn zoekwoorden?

Wanneer een zoeker op het internet ergens naar zoekt, maakt diegene gebruik van zoekwoorden. Dit kan een zoekwoord zijn, of een combinatie van meerdere woorden. Een zoekmachine zoals Google geeft op basis van deze zoekwoorden een lijst met de meest relevante resultaten, ook wel de SERP genoemd. Wil je met je website hoger in Google komen? Dan moet je investeren in Google SEO, om ervoor te zorgen dat je website op belangrijke zoekwoorden scoort.

Je website optimaliseren

Wellicht denk je, een website optimaliseren, wat betekent dat nu precies? Hoe optimaliseer je een website? Simpel gezegd komt dit neer op het aanpassen van website code en de inhoud van jouw website op een manier zoals Google het graag ziet. Zo is er bepaalde HTML code nodig om Google je teksten en afbeeldingen goed te laten begrijpen. Sommige code laat de robotjes van Google beter hun werk doen, en aan de algemene gebruiksvriendelijkheid van je website wordt ook veel waarde gehecht. Hieronder gaan we dieper in op de relevante factoren om hoog in Google te komen.

Zoekmachine optimalisatie en het SEO vliegwiel

Deze factoren zijn grofweg in diverse categorieën te onderscheiden. Samen vormen deze categorieën wat wij het SEO vliegwiel noemen. Het werkt als volgt. Als je je tijd steekt in het optimaliseren van een van de categorieën, komt dit vliegwiel een beetje op gang. Als je tijd steekt in alle facetten, dan komt het vliegwiel pas echt op gang. Voor SEO is het dus belangrijk dat alle relevante aspecten op de pagina geoptimaliseerd worden.

Deze factoren worden onder verdeeld in de volgende categorieën: content (de tekst en afbeeldingen op een pagina), technisch (de technische werking en website code) en autoriteit (komen we later op terug). Daarbij is een overkoepelend thema de gebruiksvriendelijkheid van een website of specifieke pagina. Google wil namelijk websites in zoekresultaten tonen die zo goed mogelijk aan de achterliggende zoekintentie voldoen. Gebruiksvriendelijkheid is daarbij erg belangrijk.

Hoger in Google komen met content marketing

Bij content marketing gaat het om het plaatsen van content op je website. Denk daarbij aan teksten, afbeeldingen en filmpjes. Content is hoe je informatie aan de bezoeker overdraagt. Veel mensen die Google gebruiken zijn op zoek naar informatie. Het spreekt dus voor zich hoe belangrijk sterke content is om hoog in de zoekmachine te komen.

Artikelen over Zoekmachine optimalisatie

SEO en content marketing

Voor goede SEO content is het belangrijk om de informatie die je in je teksten hebt staan zo relevant mogelijk te maken voor je doelgroep. Daarnaast is het slim om belangrijke keywords op strategische plaatsen in je teksten op te nemen. Dit zijn zoekwoorden waar je doelgroep veel op zoekt binnen Google.

Zelf met content marketing aan de slag

Een goede tip is om landingspagina’s voor ieder belangrijk zoekwoord aan te maken. Voor een zoekwoordenanalyse uit om de beste keywords te vinden, en schrijf een tekst van minimaal 500 woorden die zoveel mogelijk relevante informatie over dat zoekwoord en jouw bedrijf of product geeft. Plaats daarbij het zoekwoord in een HTML ‘h1’ header, en laat dit zoekwoord ook enkele keren in de tekst zelf terugkomen. Deze tekst kun je vervolgens op een nieuwe pagina plaatsen, waarbij je het zoekwoord ook in de URL zet. Deze pagina wordt vervolgens opgepikt door de zoekmachines en zal hoger voor dat zoekwoord ranken. De pagina is daarmee een soort van lokkertje binnen de zoekmachines om bezoekers naar je website te trekken.

Website hoger in Google met technische optimalisaties

Bij technische optimalisaties gaat het vooral om de website snelheid, structuur en gebruikte code. Hoe beter je website in elkaar zit, hoe fijner deze is om te gebruiken. Daarnaast kan Google je website beter lezen, wat natuurlijk bevorderlijk is als je hoog in de zoekmachine wilt komen te staan.

Wat is technische SEO?

Bij technische SEO gaat het vooral om talloze kleinere factoren. Denk bijvoorbeeld aan het meegeven van alt tags aan afbeeldingen, het plaatsen en optimaliseren van een XML-sitemap, het indexeerbaar maken van pagina’s door middel van de juiste tags in de ‘head’ van je website, en het verbeteren van de laadsnelheid van je website.

Zelf met technische SEO aan de slag

Technische SEO vraagt om technische kennis. Je moet goed bekend zijn met de manier waarom websites in elkaar steken. Wanneer je die kennis mist, is het dus niet aan te raden hier zelf mee aan de slag te gaan. In dat geval adviseren we je om je webbouwer om hulp te vragen.

Hoog in de zoekmachine met linkbuilding

Het laatste fundament van zoekmachine optimalisatie is de autoriteit die je website heeft. Een website met een hoge linkwaarde wordt gezien als een autoriteit, en zal daarmee hoger ranken.

Linkbuilding nog een keer uitgelegd

Bij de autoriteit van een website gaat het om de linkvermeldingen van een website op andere websites. Een bekende reisorganisatie als TUI zal op veel andere websites genoemd worden, inclusief link naar de website. Denk aan reisblogs, sites met reviews, of vergelijkingssites. Iedere link op een andere website kun je zien als een stem op die website. Hoe vaker een website of pagina ergens anders genoemd wordt, hoe populairder Google denkt dat die website is. Daarbij is het wel belangrijk dat deze andere websites ook relevant aan jouw website zijn. Hoe meer links hoe beter, gaat dus niet altijd op.

Zelf met linkbuilding aan de slag

Zelf met linkbuilding bezig zijn is lastig. Als groot online marketing bureau beschikken wij over een uitgebreid netwerk aan partners om links op externe websites te kunnen plaatsen. Wat je wel zelf zou kunnen doen, is regelmatig goede content schrijven. Wanneer die content gedeeld wordt op andere websites, verdien jij weer een linkje.

Periodiek je website optimaliseren

Om hoger in de zoekmachine te komen is het belangrijk om te begrijpen dat dit een continu proces is. Het gaat dus niet om een eenmalige klus, maar op periodieke (veelal maandelijkse) werkzaamheden. Wij werken daarom in abonnementsvorm voor onze klanten, waarbij we maandelijks een optimalisatieslag maken.