SEO content optimalisatie uitbesteden aan een online marketing bureau? SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en is een techniek om goed gevonden te worden in zoekmachines zoals Google. SEO content optimalisatie betekent dat een bedrijf of webshop met behulp van content deze marketingtechniek inzet om online goed gevonden te worden door potentiële klanten. Een SEO geoptimaliseerde tekst bestaat uit relevante zoekwoorden, interessante informatie voor de doelgroep en heeft de juiste lengte qua woordenaantal. The key bij content marketing is om betere content te creëren dan de concurrentie.
Content is alle tekstuele en (audio)visuele inhoud van pagina’s op een website. De content helpt een bezoeker om te begrijpen wat het bedrijf doet of wat de webshop aanbiedt. Wanneer een bedrijf SEO content toepast, heeft de content marketeer slim nagedacht over de inhoud van de content. Zowel voor de lezer (qua informatie, leesbaarheid, etc.) als voor de zoekmachines (gebruik van relevante keywords, titel, alinealengte, etc.). Wanneer de content marketing uitbesteedt aan een online marketing bureau, nemen wij deze werkzaamheden uit handen.
SEO teksten zijn teksten die zo geschreven zijn dat zoekmachines zoals Google de teksten beter kunnen lezen. Door het gebruik van relevante zoekwoorden en verwante woorden aan producten of diensten, laat een website als het ware aan Google ‘zien’ wat de expertise is. Google heeft dit nodig om de website te begrijpen, af te lezen en te plaatsen in een categorie. Slimme inzet van SEO content optimalisatie laat de website meer opvallen voor de zoekmachines dan die van de concurrent, en dat is wat iedereen wil.
Content creëren puur voor een goede vindbaarheid is geen gevalletje: ‘Hoe meer, hoe beter.’. Het gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Daarom zorgen we ervoor dat bij het maken van SEO teksten de begrijpbaarheid en leesbaarheid van de teksten hoog blijft en de inhoud relevant en waardevol. Ondanks dat een website met SEO content beter kan scoren in Google, is het niet de bedoeling om te schrijven voor Google. Schrijf voor de doelgroep, zorg voor een hoge tekstkwaliteit en voeg hier slimme SEO-elementen aan toe. Dat is hoe SEO content tegenwoordig met succes geschreven wordt.
Zelf aan de slag gaan met SEO teksten schrijven? Als content marketing bureau helpen we graag een handje. We hebben een aantal SEO-richtlijnen opgesteld die handig zijn om erbij te houden. Bekijk en download hier onze SEO content checklist (PDF) en ga direct slim zelf aan de slag met SEO content optimalisatie.
Deze SEO-richtlijnen helpen om een weg te vinden in ‘de trucjes van SEO’. Een inhoudelijke tekst is altijd van belang, maar door op een slimme manier bepaalde woorden, titels en interne links toe te voegen, maak je het verschil.
Naast met SEO content kunnen we ook helpen aan tips als je zelf aan de slag wilt met online marketing of meer wilt weten over waar een goede SEO website aan voldoet.
Een nieuwe SEO tekst zal Google ‘lezen’ en beoordelen, als de inhoud van de tekst goed aansluit bij het onderwerp/product komt de website hoog in de zoekresultaten terecht. Voor een tijdje dan, want de concurrenten zitten ook niet stil en kruipen ook in die SEO-pen. Daarnaast blijft Google ook optimaliseren en veranderen. Met name om die twee redenen is het belangrijk om eens in de zoveel tijd voor SEO de teksten op de website te optimaliseren.
Het is goed om in het achterhoofd te houden dat de SEO-richtlijnen telkens veranderen en de content hierop moet bijschaven. Maar er zijn meer SEO-richtlijnen die te volgen zijn om de content beter/sneller vindbaar te krijgen. We hebben het nu vooral gehad over de manier waarop we met SEO invloed op tekstuele content kunnen uitoefenen. Denk hierbij aan titels, zoekwoorden en de inhoud van de tekst. Maar er bestaat daarnaast nog zoiets als technische SEO.
Deze SEO richtlijnen nemen wij ook altijd mee bij het creëren van zowel nieuwe content als bij het herschrijven of uitbreiden van bestaande content. Eén van onze technische specialisten pakt punten op, zoals:
Voordat SEO content geoptimaliseerd kan worden moet je een content analyse uitvoeren. Bij een content analyse neem je je huidige content onder de loep. Zo kijk je of de content nog relevant is voor jouw doelgroep en of de teksten nog aansluiten bij de organisatiedoelstellingen. Verder kun je de content analyse gebruiken om nieuwe zoekwoorden te vinden. Zijn er nieuwe goed scorende zoekwoorden die aansluiten bij het onderwerp? Zo ja, voeg deze dan toe.
Voor het uitvoeren van een content analyse moet je twee stappen doorlopen. In de eerste stap kijk je algemeen naar de teksten op de website. Zo kijk je naar de titel, URL, meta omschrijving en tussenkoppen. Let er daarom goed op of jouw pagina logisch is opgebouwd met H1, H2 en H3 kopjes. Verder mag bijvoorbeeld een pakkende meta beschrijving ook niet ontbreken. Bij de tweede stap analyseer je de content inhoudelijk. In deze stap kijk je naar verschillende zaken. Is de content leesbaar? Is de content consistent genoeg? Zijn mijn teksten nog actueel en sluit de inhoud het goed aan bij wat mijn klanten willen lezen? Tot slot kun je kijken naar pagina’s van concurrenten. Als deze pagina’s beter scoren dan je eigen, weet je dat je de content moet verbeteren.
Geen tijd om zelf SEO geoptimaliseerde teksten te schrijven? En liever direct SEO content uitbesteden aan een content marketing bureau? Wij staan klaar om de SEO content optimalisatie uit te voeren. Laat het weten als hier behoefte aan is en vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan. Wij helpen graag als het op zoekmachine optimalisatie, het schrijven van SEO content en meer binnen online marketing aankomt.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!