Regionaal of landelijk gevonden worden
Wanneer je regionaal gevonden wilt worden, gaat we anders te werk dan wanneer je landelijk gevonden wilt worden. Hierbij focussen we ons van Onwise op een specifieke dienst in een bepaalde regio of plaats. Bijvoorbeeld op het zoekwoord ‘bakker Zwolle’. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen regionaal en landelijk gevonden worden? Lees gauw verder en kom meer te weten over een lokale of landelijke focus bij zoekmachine optimalisatie.
Heb je interesse in online marketing? Onze specialisten helpen je graag verder! Neem gerust contact op of vul de gratis website scan in!
Regionaal gevonden worden
Maar wanneer is het voor je bedrijf interessant om regionaal gevonden te worden? Wanneer je producten of diensten aanbiedt in een bepaalde regio of stad. Misschien verkoop je bloemen in de Achterhoek, of computers in Amsterdam. Door te optimaliseren voor deze specifieke zoekwoorden, vergroot je de online vindbaarheid van je bedrijf. Het is makkelijker om regionaal gevonden te worden, dan landelijk. Op het laatst genoemde gaan we verderop in deze tekst verder in.
Landelijk gevonden worden
Heb je een restaurant dat landelijk bekend is en richt jij je op de Nederlandse markt? Misschien is een bekende kok werkzaam bij je restaurant, of serveer je exclusieve gerechten. Dan is het interessant om landelijk gevonden te worden. Maar ook voor een webshop is landelijke vindbaarheid in de meeste gevallen interessanter dan lokale vindbaarheid.
Het verschil tussen landelijk en regionaal gevonden worden
Het grote verschil tussen landelijk en regionaal gevonden worden is simpelweg de plaatsnaam of regio naast het zoekwoord. Daarnaast is er nog een duidelijk verschil: het is veel lastiger om landelijk vindbaar te worden. Er is immers veel concurrentie. Als je landelijk goed vindbaar wilt worden, is een sterk linkprofiel van groot belang. Daar draagt linkbuilding aan bij.
Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf (regionaal) is een handig middel om je bedrijf goed te laten presenteren in Google. Wanneer Google merkt dat een zoekopdracht regionaal of lokaal van karakter is, wordt het Google Maps kaartje met resultaten getoond. Maar ook wanneer de bezoeker locatievoorzieningen ingeschakeld heeft, weet Google ongeveer waar diegene zich bevindt. Zodoende vergaar je regionale bezoekers zonder dat je landelijk bovenaan de zoekresultaten staat. Via ranken met Google Mijn Bedrijf geniet je vaak van de meeste klikken.
Neem contact op met één van onze specialisten
Wil je regionaal gevonden worden? Of juist landelijk? Maak dan een afspraak met één van onze adviseurs. Samen kijken jullie wat de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie zijn voor jouw bedrijf.