Marktonderzoek voor bepalen van een strategie

Voor het bepalen van de juiste online marketing strategie en het opzetten van campagnes is het uitvoeren van een online marktonderzoek nodig. Het uitvoeren van een marktonderzoek is van groot belang voor het bepalen van het doel van de online marketing campagne, zonder deze analyse is het bepalen van een strategie niet mogelijk. Na het uitvoeren van het marktonderzoek weet je exact wat nodig is voor het behalen van de doelstellingen. In dit onderzoek focussen we ons op concurrentie, zoekwoorden, de doelgroep en nog veel meer aspecten. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op voor het maken van een afspraak voor een geheel vrijblijvend adviesgesprek.

Marktonderzoek is een belangrijk instrument voor bedrijven om inzicht te krijgen in de behoeften en voorkeuren van hun klanten, de markttrends, concurrentie en andere relevante informatie. Er zijn verschillende vormen van marktonderzoek, waaronder:

Bovenstaande onderdelen kunnen onderdeel uitmaken van het marktonderzoek dat wij uitvoeren, maar zijn slechts het topje van de ijsberg. Kortgezegd kijken onze specialisten bij het uitvoeren van een marktonderzoek naar alle online marketing werkzaamheden die concurrenten uit de branche uitvoeren. Onder concurrenten verstaan we bedrijven die zich focussen op dezelfde doelgroep als jouw bedrijf. Bijvoorbeeld mensen die op zoek zijn naar een tandarts in Apeldoorn, of een staallook deur in Raalte. Zijn de concurrenten actief op sociale media? En op welke zoekwoorden adverteren ze? Hoe staat het ervoor met hun linkbuilding profiel? En welke strategie zet de concurrentie in voor SEO, Ads en Social? Op welke kanalen is de concurrentie actief, en hoe zit het eigenlijk met de techniek van de website?

Onze succesverhalen

Wat ons trots maakt? Zien dat onze online marketing strategie voor onze klanten resulteren in groei! Graag lichten wij een aantal van onze succesverhalen uit.

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen een marktonderzoek en een marketing onderzoek?

Marktonderzoek en marketing onderzoek worden vaak met elkaar verward, maar er is wel degelijk een verschil tussen beide termen. Zo is marktonderzoek vaak een kwantitatief onderzoek, aangezien informatie verzameld en geanalyseerd wordt. Bij marketing onderzoek is er in de meeste gevallen sprake van een kwalitatief onderzoek dat draait om het onderzoeken van het product en consumentenvoorkeuren.

Onze partners

Wil je meer weten over
een marktonderzoek?
Neem dan gerust contact op

Onwise - We are On it Onwise - We are On it