fbpx

Google Ads audit aanvragen?

Laat je e-mailadres achter en ontdek hoe Onwise je kan helpen jouw online doelstellingen te realiseren. Wij denken dat het altijd beter kan! Weten waar het beter kan? Vul je e-mailadres in en ontvang een gratis website scan!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google Adwords uitbesteden

Wil jij Google Adwords uitbesteden om goede resultaten met je advertentie campagne in Google te halen? Als Google Ads specialist helpt Onwise MKB’ers met het opzetten en beheren van hun adverteer campagnes.

Adverteren in Google staat ook wel bekend als SEA, naar search engine advertising. Google Ads (voorheen Google Adwords) is het programma van Google waarin adverteer campagnes mee kunnen worden opgezet en beheerd. Met een goed ingestelde campagne bereik jij online je doelgroep en zorg je dus voor meer website bezoekers.

Vraag advies aan Bekijk cases

Google Adwords aan een SEA specialist uitbesteden

 

SNEL RESULTAAT
Meteen bovenaan de zoekresultaten staan in Google

 

BETERE VINDBAARHEID
En dus een stijging in bezoekersaantallen

 

NAAMSBEKENDHEID
Want je doelgroep komt je naam vaker tegen

 

MEER OMZET
Meer website bezoekers zorgen voor meer aanvragen en bestellingen

JE DOELGROEP BEREIKEN
Met gerichte advertenties bereik je optimaal je doelgroep

 

ENKEL PER KLIK BETALEN
Je betaalt alleen als de advertenties ook echt voor bezoekers zorgen

 

VEILIG
De kosten kunnen nooit boven je ingestelde dagbudget uitstijgen

 

GOED MEETBAAR
De resultaten zijn goed te meten en dus verder te optimaliseren

Google adverteren uitbesteden aan een Google Ads specialist

 

GOOGLE ADS

Tekstadvertenties bovenaan in de zoekresultaten

Google Ads (vroeger Google Adwords genoemd) is het programma van Google waarmee advertenties aangemaakt en beheerd kunnen worden. Dit zijn advertenties op basis van tekst, met eventuele extensies om extra informatie te kunnen weergeven. Met Google Ads kun je heel gericht je advertenties vertonen, onder meer op basis van de regio of plaats, tijdstip en ingevulde zoektermen.

GOOGLE SHOPPING

Jouw product visueel bovenaan in Google

Tekstadvertenties zijn leuk, maar als je een product verkoopt wil je deze echt aan de bezoeker tonen. Met Google Shopping wordt jouw product visueel afgebeeld bovenaan in Google op relevante zoektermen. Bezoekers zien ook direct de prijs en kunnen meteen naar de bestelpagina geleid worden.

REMARKETING

Haal bezoekers terug naar je website

Soms zijn er bezoekers op je website die twijfelen of nog aan het oriënteren zijn en vervolgens de website weer verlaten. Met remarketing (ook wel retargeting genoemd) kun je jouw advertenties opnieuw tonen aan deze bezoekers. Daarbij kun je ook display marketing inzetten. Dit vergroot de kans dat ze terugkomen en dus alsnog een aankoop of aanvraag doen.

Is jouw website klaar voor online succes? Gratis scan!
  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoge kwaliteitsscore behalen

Google wil steeds de best mogelijke zoekresultaten aan gebruikers laten zien. Pagina’s en advertenties worden daarom beoordeeld op kwaliteit. Hoe beter de kwaliteitsscore van je pagina en advertentie dus is, hoe hoger deze ten opzichte van andere advertenties zal staan. Hierbij is onder meer de historie van je CTR (Click Through Rate) van belang, het aantal klikken op de advertentie ten opzichte van het aantal weergaven. Verder kijkt Google naar de relevantie van de advertentie ten opzichte van een zoekterm, en de kwaliteit van de pagina waar heen wordt verwezen.

CPC: Cost Per Click

Met een Google Adwords campagne krijg je waar voor je geld. Er worden namelijk enkel advertentiekosten in rekening gebracht wanneer mensen op je advertentie klikken. Hierdoor weet je dus zeker dat je budget ook echt voor meer website bezoekers gezorgd heeft. De precieze kosten per klik (ook wel CPC of Cost Per Click genoemd) worden bepaald aan de hand van een veiling. Je dient daar een bod voor te maken en zo te concurreren met andere adverteerders.

Dagbudget en de ROAS

Bij het uitbesteden van de Google Adwords campagne kun je aan de projectleider je gewenste dagbudget aangeven. Per klik wordt de CPC van dit budget afgetrokken. Zodra het budget op is, valt je advertentie automatisch weg. Zo kun je voor jezelf bepalen hoeveel geld je in het adverteren wilt steken per dag. Gedurende de campagne houdt de projectleider de resultaten goed in de gaten, om waar nodig de ROAS (Return On Advertising Spend) te optimaliseren.

Je Google Adwords campagne uitbesteden

Leveren jouw eigen Google Adwords campagnes je voorlopig nog niets op? Heb je geen tijd om deze te beheren, of weet je niet hoe? Kies dan voor het uitbesteden van je campagne aan een specialist. Onwise zorgt dat jij optimaal je doelgroep bereikt, tegen de laagst mogelijke advertentiekosten.

Daarbij stellen we een advertentie strategie op maat op. Maandelijks monitoren we de resultaten en stellen we deze bij waar nodig, om jouw ROAS te optimaliseren.

 

 

Onwise: Google Ads specialist

  • Lokaal, regionaal of landelijk vindbaar worden
  • Vaste projectleider en contactpersoon
  • Voor zowel websites als e-commerce
  • Inzicht in werkzaamheden en resultaten door middel van actielijsten en dashboards
  • Maandelijkse rapportages

 

Vrijblijvend adviesgesprek met een adviseur?

Wil jij meer informatie ontvangen over het uitbesteden van je Google Adwords campagne? Onze adviseurs komen graag vrijblijvend bij je langs om je daar meer over te vertellen.

Daarbij wordt gekeken hoe we invulling geven aan de campagne en wat de juiste strategie voor jouw bedrijf is. Op welke zoektermen kunnen we ons richten en wat zijn de kosten per klik? Een adviesgesprek geeft je daar antwoord op. Zolang je voor koffie zorgt kost dit gesprek je verder niets.

Gratis Google Adwords voorstel Adviesgesprek

Bekijk ook onze andere diensten

Veelgestelde vragen omtrent Google Adwords

Wat doet een Google Adwords specialist?

Een Google Adwords specialist onderzoekt op welke zoektermen het best geadverteerd kunnen worden. Vervolgens worden tekstadvertenties opgesteld en advertentiegroepen aangemaakt, die zich op jouw doelgroep richten. Nadat de campagne loopt worden de resultaten in de gaten gehouden. Doordat alles meetbaar is in Google Ads kunnen deze goed geoptimaliseerd worden.

Wat zijn de kosten van het uitbesteden van Google Adwords?

Als je een Google Adwords campagne uitbesteed betaal je het online marketing bureau voor het opzetten en beheren van de campagne. Daarnaast wordt door Google zelf advertentiekosten in rekening gebracht. Voor de totale kosten van het adverteren dien je deze twee bedragen dus bij elkaar op te tellen. Vraag een offerte aan om te zien wat het uitbesteden je zou kosten.

Waarom moet ik mijn Google Adwords campagne uitbesteden?

Door middel van advertenties in Google word je snel en goed vindbaar voor je doelgroep. Zoekmachine adverteren zorgt direct voor hoge posities, in tegenstelling tot SEO. Een Google Adwords expert is gespecialiseerd in het aanmaken en beheren van deze campagnes en vergroot de kans op goede resultaten. Dat zorgt dus voor een betere ROAS (Return On Advertising Spend).

Wat is het verschil tussen Google Adwords en Google Ads?

Op de naam na is er geen verschil. Google Adwords is hoe het advertentieprogramma van Google eerder genoemd werd. Sinds een tijdje heeft Google de naam daarvan naar Google Ads veranderd. We hebben het hier dus over hetzelfde.

Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.