Groei via zoekmachine optimalisatie Wij realiseren online groei voor bedrijven met groeiambitie. Benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag een gratis adviesgesprek aan!
  • Hidden
  • Hidden

Groei in je online zichtbaarheid

Zoekmachine optimalisatie (SEO) uitbesteden?

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een online marketing bureau? Zoekmachine optimalisatie, ook bekend onder de afkorting SEO (search engine optimization), is het optimaliseren van een website om de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google te verbeteren. De website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Op deze manier komt een website hoger in de zoekresultaten wanneer een bepaald zoekwoord ingevoerd wordt in Google.

Dankzij zoekmachine optimalisatie door een online marketing bureau komen er meer bezoekers op de website. De optimalisaties worden zowel on-page (content en techniek) als off-page (autoriteit) uitgevoerd.

Je roadmap naar online succes

Zoekmachine optimalisatie proces?

Strategie

Een plan van aanpak maken

SEO uitbesteden start met een sterke strategie. De juiste strategie is essentieel voor zoekmachine optimalisatie (SEO). Om gericht te kunnen werken, moet men weten op welke zoekwoorden de focus ligt. Ook is het voor SEO belangrijk te weten waar verbeterpunten voor je website liggen, zowel qua content, techniek als linkprofiel. Alleen op deze manier krijgen een plan van aanpak en een SEO doelstelling vorm.

Techniek

Fundament van de website verbeteren

De techniek achter een website draagt bij aan een betere werking en gebruiksvriendelijkheid. Bovendien zorgt een een goede technische werking ervoor dat Google de website op de juiste manier kan lezen. Denk bij techniek aan zaken als de laadsnelheid, de responsiviteit voor mobiele gebruikers, het installeren van de juiste plug-ins en het schoonhouden van de code.

Content

Kwaliteit van de teksten verhogen

Content betreft de informatie die met de bezoeker gedeeld wordt, zoals teksten en afbeeldingen. Aan de hand van deze zaken begrijpt zowel de bezoeker als Google beter waar de website over gaat. Een tekst wordt geoptimaliseerd aan de hand van SEO copywriting, waardoor hij beter gelezen wordt door Google en daardoor hoger eindigt in de zoekresultaten van Google. Bovendien sporen SEO teksten de lezer aan tot het doen van een conversie.

Linkbuilding

Kwalitatieve externe links verzamelen

Linkbuilding is een belangrijke pilaar van zoekmachine optimalisatie (SEO). Elk domein van een website krijgt een autoriteitswaarde toegekend. Deze waarde wordt opgebouwd door het aantal kwalitatieve en relevante backlinks, ofwel links op externe websites. Deze zijn te vergelijken met een stem op de website. Hoe meer goede en relevante websites die naar de website verwijzen, des te belangrijker vindt Google de website.

Berjan

Berjan

Senior SEO Specialist
Teamleider
Anne

Anne

Senior SEO Specialist
Projectmanager | Office Manager
Niek

Niek

E-mail Specialist
Projectmanager
Joël

Joël

SEO Specialist | Projectmanager

Verschil tussen SEO en SEA

Waar SEO zich richt op topposities in de organische, niet-betaalde resultaten, draait het bij SEA om adverteren. SEA staat voor search engine advertising. Deze vorm van adverteren zet de website direct hoog in de zoekresultaten van Google met gebruik van betaalde advertenties. De advertentie wordt alleen getoond wanneer nog advertentiebudget beschikbaar is. SEA werkt middels het kosten per klik principe.

Google Mijn Bedrijf: lokale SEO

Voor sommige ondernemers is het van belang dat ze lokaal vindbaar zijn in Google. Iemand die in Amstelveen een lekke band krijgt, wil in Amstelveen een fietsenmaker vinden. Middels Google Mijn Bedrijf wordt de lokale vindbaarheid geoptimaliseerd. Het bedrijfsprofiel geeft online de locatie van het bedrijf weer en komt daarmee ook op Google Maps terecht.

seo check

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden

Sterke zoekwoordenanalyse

Om goed gevonden te worden in Google, is het van belang om te achterhalen waar de doelgroep precies naar zoekt. Een zoekwoordenanalyse achterhaalt de zoekopdrachten. Met gebruik van de zoekwoordenplanner tool van Google Ads kan eenvoudig het zoekvolume op een ingevulde term bekeken worden. Ook de tool Ubersuggest biedt uitkomst.

Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces

De grootste misvatting over zoekmachine optimalisatie (SEO) is het voldoet om zoekmachine eenmalig uit te voeren. De manier waarop zoekmachines websites indexeren en het algoritme waarmee ze de hoogte in de zoekresultaten bepalen, wijzigt continu. Bovendien zit de concurrentie niet stil. Daarom is het van belang dat de optimalisatie van de website een doorlopend proces is. Alleen wanneer er periodiek SEO werkzaamheden worden uitgevoerd door een online marketing bureau, blijft de website hoog in Google.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een bureau?

Benieuwd naar wat SEO in een specifieke situatie kan betekenen? Ga vrijblijvend in gesprek met een van onze internet marketing adviseurs. Tijdens een gratis adviesgesprek worden de mogelijkheden van SEO onderzocht en besteedt de adviseur aandacht aan een aantal factoren.

Hoe scoort de website momenteel in Google? Welke zoektermen zijn interessant voor SEO? Welke online marketing strategie kan voor meer online succes zorgen? Graag komt een van de internet marketing adviseurs langs voor het bespreken van de mogelijkheden van het uitbesteden van SEO aan ons bureau.

Vrijblijvend adviesgesprek

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat zoekmachine optimalisatie voor jouw website kan betekenen? Ga vrijblijvend in gesprek met een van onze internet marketing adviseurs! Tijdens een gratis adviesgesprek worden de zoekmachine optimalisatie mogelijkheden voor jouw website onderzocht.

Hoe scoort je website momenteel in Google? Welke zoektermen zijn voor jou interessant? Wat is er nodig om de top te bereiken? Dergelijke vragen worden daarbij onderzocht. We kunnen het gratis adviesgesprek zowel telefonisch als op locatie inplannen. Dit gesprek is geheel vrijblijvend en kost je hooguit een kopje koffie.

FAQ voor zoekmachine optimalisatie

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie, ook bekend onder de afkorting SEO (search engine optimization), is het optimaliseren van een website om de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google te verbeteren. De website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google.

Plan een vrijblijvend adviesgesprek (op locatie) in met onze adviseur voor meer informatie over zoekmachine optimalisatie.

De volgende diensten vallen bij ons onder Zoekmachine Optimalisatie:

Wat kost zoekmachine optimalisatie?

De kosten van het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie is afhankelijk van de hoeveelheid werk dat het online marketing bureau voor je uit gaat voeren. Er kan daarbij ondersteund worden, maar er kan ook voor gekozen worden om de werkzaamheden volledig uit handen te geven. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces, omdat er periodiek werkzaamheden moeten worden uitgevoerd. Vanwege een voortdurend veranderend algoritme kan voor de prijs nooit een resultaat gegarandeerd worden. Plan een vrijblijvend adviesgesprek in met onze adviseur over de kosten of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands bekend als zoekmachine optimalisatie. Dit proces heeft betrekking op werkzaamheden waarbij een website structureel geoptimaliseerd wordt, om hoog in de organische zoekresultaten te verschijnen. SEA staat voor Search Engine Advertising, ofwel betaalde advertenties. Met deze advertenties staat een website direct helemaal bovenaan, maar moet wel betaald worden voor iedere keer als een bezoeker op de koppeling klikt. Als het budget op is vallen de advertenties weer weg. Meer informatie over SEA lees je hier. 

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie werkt door structureel optimalisaties aan je website door te voeren. De optimalisaties worden op drie vlakken uitgevoerd: content, techniek en linkbuilding. Op basis van een zoekwoordenanalyse naar mogelijke zoektermen worden deze werkzaamheden op relevante termen toegespitst. Op termijn wordt de website hierdoor beter vindbaar op deze zoektermen.