Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail!
Zorg dat jouw website of webshop beter vindbaar is op Google met zoekmachine optimalisatie. Laat onze experts helpen!
Zoekmachine optimalisatie, ook bekend onder de afkorting SEO (search engine optimization), is het optimaliseren van een website om de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google te verbeteren. Je website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Een hogere positie in Google zal meer bezoekers genereren. Deze bezoekers kunnen dan weer omgezet worden in leads, waarna deze weer kunnen leiden tot klanten en daarmee omzet.
Wat zijn de grote voordelen van zoekmachine optimalisatie voor jouw bedrijf? SEO optimalisatie heeft veel voordelen die een positieve bijdrage zullen leveren aan de groei van jouw onderneming. We hebben de belangrijkste voordelen voor je op een rijtje gezet.
See
De eerste indruk van een potentiële afnemer, een brede doelgroep. Bewustzijn creëren.
Think
Informeren over de waardetoevoeging. Hier begint de overweging!
Do
De eerste actie, converteren, bestellen, bellen, etc. De laatste motivator.
Care
Werken aan de klantrelatie. Wederaankopen, vertrouwen, en binding.
See, Think, Do, Care! Bij Onwise voeren we SEO-campagnes uit aan de hand van de 4 fasen van het STDC-model. We werken volgens dit model om de overwegingsfasen van de klant kritisch te bekijken en om hierop in te kunnen spelen. Dit wordt ook wel de customer journey genoemd. Het optimaliseren van elke stap in dit model garandeert een betere klantreis, en daarmee meer resultaat uit je SEO-campagne. Zoekmachine optimalisatie is voor ons dus niet alleen maar gevonden worden in Google, maar ook naar wat het uiteindelijke resultaat is voor jouw website.
Google is de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Een zoekmachine kan gezien worden als de bibliotheek van vroeger. Je voert in waar je graag informatie over wilt hebben en krijgt de meeste relevante pagina’s te zien. Als bedrijf wil je daarom bovenaan komen te staan, want op deze manier heb je sneller kans op klanten. Nu weten we waar we aan kunnen sleutelen aan onze website, maar wat we niet weten is hoe Google nu precies werkt. Hoe beslist Google om jouw website een betere positie te geven? Dit blijkt een ingewikkeld proces dat ook continue verandert. Er zijn wel 4 fasen die we weten die Google doorloopt. Dit zijn: crawlen, renderen, indexeren en ranken.
Veel ondernemers vragen zich af of zoekmachine optimalisatie uitbesteden iets voor hun bedrijf is. Het antwoord is: ja! Zoekmachine optimalisatie is voor elk bedrijf zinvol, hoe groot of klein jouw organisatie ook is. Zo kan een juiste SEO-strategie voor een startende onderneming een enorme impact hebben wanneer de website op bepaalde zoekwoorden de top van de zoekmachine bereikt. Misschien loopt jouw organisatie goed, maar ziet een marketeer nog meer kansen. Aarzel daarom niet bij het uitbesteden van je zoekmachine optimalisatie. Een goede strategie heeft voor elke website toegevoegde waarde.
Plan een vrijblijvend adviesgesprek (op locatie) in met onze adviseur voor meer informatie over zoekmachine optimalisatie.
Wil je je vindbaarheid op Google naar een hoger niveau tillen? Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail.
Verbetert de akoestiek
Specialist in aanhangwagens
Incasso advocaten
Logistiek dienstverlener
Eerlijke meubels met een duidelijke oorsprong
Beleef een once in a lifetime bridal experience
Zoekmachine optimalisatie is meer dan alleen onderzoek doen naar passende zoekwoorden en deze toevoegen aan je content. Om je website bovenaan Google te krijgen, moet er gewerkt worden aan de kwaliteit en autoriteit van je website. Hierbij maken we onderscheid tussen de volgende ‘takken van sport’: strategie, techniek, content, linkbuilding en conversies.
SEO optimalisatie begint met een sterke strategie. De juiste strategie is essentieel voor de zoekmachine optimalisatie (SEO) voor jouw bedrijf. Om gericht te kunnen werken, moet je weten op welke zoekwoorden de focus ligt voor jouw website. Ook is het voor SEO belangrijk om te weten waar de verbeterpunten liggen, onder andere op gebied van techniek, content en linkbuilding. Realiseer jouw SEO doelstellingen met een goede strategie!
Het fundament van je website, de techniek, moet goed in orde zijn. De techniek van je website draagt bij aan een betere werking en gebruiksvriendelijkheid. Bovendien zorgt een goede technische werking ervoor dat Google je website op de juiste manier kan lezen. Belangrijke onderwerpen bij technische SEO zijn de laadsnelheid, de responsiviteit voor mobiele gebruikers, indexatie en het crawlbudget.
Content en SEO gaan hand in hand! Om content goed te laten scoren, zul je je altijd bezig moeten houden met relevante en geoptimaliseerde content. Goede en eerlijke content is niet alleen belangrijk voor de bezoeker, maar ook noodzakelijk voor de zoekmachines. Zowel de bezoeker als de zoekmachine moet je website begrijpen. Wat is nu precies content? Content betreft de informatie die met de bezoeker gedeeld wordt, zoals teksten, afbeeldingen, video’s, infographics, animaties en geluidsfragmenten.
Linkbuilding is een belangrijke pilaar van zoekmachine optimalisatie (SEO). Elk domein van een website krijgt een autoriteitswaarde toegekend. Deze waarde wordt opgebouwd door het aantal kwalitatieve en relevante backlinks, ofwel links op externe websites. Deze zijn te vergelijken met een stem op de website. Hoe meer goede en relevante websites naar jouw website verwijzen, des te belangrijker vindt Google de website.
Het doel van je website is conversie! Je wilt natuurlijk dat de bezoeker op jouw website een aanvraag doet of een bestelling plaatst. Door conversie optimalisatie wordt de website zo ingericht dat bezoekers sneller en makkelijker een actie ondernemen. Je kunt dan denken aan een knop waarmee de bezoeker direct contact kan opnemen. De kunst is om van een bezoeker een lead te maken en daarmee weer een klant.
Google EAT staat voor Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness en wordt gebruikt om de kwaliteit van content en websites te beoordelen. Het EAT-model werd geïntroduceerd door Google als onderdeel van de richtlijnen voor de kwaliteit van zoekresultaten.
Expertise (deskundigheid) verwijst naar de kennis en ervaring die de maker van de website heeft op een bepaald gebied. Authoritativeness (autoriteit) betekent dat mensen de website of de schrijver vertrouwen omdat ze weten dat deze persoon veel weet over het onderwerp en/of een goede reputatie heeft. Trustworthiness (betrouwbaarheid) gaat over de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van de inhoud en de website zelf.
Het is belangrijk om aandacht te besteden aan het EAT-model en te zorgen voor kwalitatieve content en een betrouwbare website. Hiermee kun je de zichtbaarheid en de rangschikking in zoekmachines verbeteren.
SEO zich richt op topposities in de organische, niet-betaalde zoekresultaten. Bij SEA gaat het om zoekmachine adverteren, ofwel betaalde resultaten. SEO staat voor search engine optimization. SEA staat voor search engine advertising. SEO kost tijd en is een strategie voor lange termijn. De website zal voortdurend geoptimaliseerd moeten worden. SEA kost geld en kom je direct hoog in de zoekresultaten van Google. Bij deze vorm van marketing wordt er gekeken naar kosten per klik principe.
Wat is Google Mijn Bedrijf? Voor sommige ondernemers is het van belang dat ze lokaal vindbaar zijn in Google. Iemand die in Amstelveen een lekke band krijgt, wil in Amstelveen een fietsenmaker vinden. Via Google Mijn Bedrijf wordt de lokale vindbaarheid verbeterd. Je bedrijfsprofiel geeft online de locatie van je bedrijf weer, de zoeker komt daarmee ook op Google Maps terecht en ziet gelijk waar jouw bedrijf gevestigd is.
Wil je je vindbaarheid op Google naar een hoger niveau tillen? Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail.
Om goed gevonden te worden in Google is het van belang om te achterhalen waar je doelgroep precies naar zoekt. Een zoekwoordenanalyse, ofwel zoekwoorden onderzoek, achterhaalt de zoekopdrachten. Met gebruik van de zoekwoordenplanner tool van Google Ads kan eenvoudig het zoekvolume op een ingevulde term bekeken worden. Zo zijn er verschillende SEO tools die je kunt gebruiken voor je keyword research. Een aantal voorbeelden van dergelijke tools zijn: Semrush, Ubersuggest of Keyword Surfer.
De grootste misvatting over zoekmachine optimalisatie (SEO) is dat het voldoet om dit eenmalig uit te voeren. De manier waarop zoekmachines websites indexeren en het algoritme waarmee ze de positie in de zoekresultaten bepalen wijzigt continue. Google voert regelmatig updates uit waar op ingespeeld moet worden. Bovendien zit ook de concurrentie niet stil. Daarom is het van belang dat je website zoekmachine optimalisatie moet zien als een doorlopend proces. Alleen wanneer er periodiek SEO werkzaamheden (SEO optimalisatie), worden uitgevoerd door een online marketing bureau, blijft je website hoog in Google.
Kennismaken of Offerte aanvragen
Ben je van plan om jouw website te verhuizen naar een ander platform of domein, dan is SEO migratie essentieel. Ook als je een gedeelte van je website gaat verhuizen of domeinen gaat samenvoegen is SEO migratie van groot belang. Je kunt hierbij denken aan redirects en de structuur van je website. Wanneer je de SEO migratie niet goed doorloopt, ontstaat er grote kans dat je veel organische posities en daarmee ook bezoekers verliest. Google zal jouw migratie moeten snappen. SEO migratie wordt ook wel website migratie genoemd.
Ben je benieuwd hoe jij met zoekmachine optimalisatie meer groei voor je organisatie kunt realiseren? Vraag dan een offerte aan of neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Onze experts staan voor je klaar en bekijken waar jouw groeimogelijkheden liggen.
Zoekmachine optimalisatie, ook bekend onder de afkorting SEO (search engine optimization), is het optimaliseren van een website om de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google te verbeteren. De website stijgt dankzij zoekmachine optimalisatie in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google. Plan een vrijblijvend adviesgesprek (op locatie) in met onze adviseur voor meer informatie over zoekmachine optimalisatie.
De kosten van het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie zijn afhankelijk van de hoeveelheid werk dat erin gestoken is. Er kan daarbij ondersteund worden, maar er kan ook voor gekozen worden om de werkzaamheden volledig uit handen te geven. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces, omdat er periodiek werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.
SEO staat bekend als zoekmachine optimalisatie. Dit proces heeft betrekking op werkzaamheden waarbij je hoger in de organische zoekresultaten verschijnt. Bij SEA gaat het om betaalde advertenties. Met deze advertenties staat een website direct bovenaan, maar moet er wel betaald worden voor iedere keer als een bezoeker op de koppeling klikt.
Zoekmachine optimalisatie werkt door structureel optimalisaties aan je website door te voeren. De optimalisaties worden op vijf vlakken uitgevoerd: strategie, techniek, content, linkbuilding en conversies. Op basis van een zoekwoordenanalyse naar mogelijke zoektermen worden deze werkzaamheden op relevante termen toegespitst. Op termijn wordt de website hierdoor beter vindbaar op deze zoektermen.