Zorg voor renderende advertising campagnes Wij monitoren jouw campagnes op het gebied van POAS. Zo zorgen we dat de campagne altijd rendabel is.
  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij denken dat het beter kan.

Zoekmachine adverteren uitbesteden

Zoekmachine adverteren uitbesteden aan een SEA specialist van een gespecialiseerd online marketing bureau? Zoekmachine adverteren wordt ook wel SEA genoemd en betreft het online adverteren in zoekmachines zoals Google. Google Ads, Google Shopping, Remarketing en Google Display zijn manieren om direct in de topresultaten van Google te eindigen en de doelgroep te targeten.

We streven ernaar om in een zo kort mogelijke periode en tegen zo laag mogelijke kosten, verkeer naar de website te genereren middels ads. Vraag een adviesgesprek aan en bekijk de mogelijkheden van adverteren in Google.

Inspelen met een geoptimaliseerde targeting

Een hoge zichtbaarheid middels Google Ads

Direct bovenaan de zoekresultaten met zoekmachine adverteren

Wanneer een SEA expert middels betaalde advertenties adverteert in Google, koopt de marketeer via Google Ads (voorheen Google AdWords) zoekwoorden advertentieruimte boven de organische zoekresultaten van Google. Op deze manier hoeft men niet te wachten totdat de website hoog in de organische zoekresultaten van Google staat. Van alle gebruikers van Google vindt maar liefst 81% dat zoekmachines de beste ondersteuning zijn in het vinden van websites. Om die reden is een goede positie in deze zoekmachine van groot belang.

Optimaal de doelgroep bereiken

Adverteren op Google met Google Ads biedt veel mogelijkheden. Zo kan er zeer gericht een doelgroep worden aangesproken. Zo kan de regio waarin de advertentie zichtbaar is nauwkeurig ingesteld worden. Ook zoektermen kunnen zeer precies ingesteld worden. Zo kan het gaan om specifieke zoektermen of combinaties van zoektermen, maar ook bepaalde termen kunnen weer uitgesloten worden. Alle instellingen zijn naar wens te wijzigen.

John

John

Senior SEA Specialist
Projectmanager
Marinke

Marinke

Senior SEM Specialist
Projectmanager | Teamleider
Cindy

Cindy

Online Marketeer
Projectmanager
Stef

Stef

Online Marketeer
Projectmanager

Wat is je huidige POAS?

Snel resultaat boeken met Google Ads

  • Direct bovenaan de zoekresultaten van Google
  • Snel meer relevante bezoekers
  • Gericht de doelgroep targeten
  • Betalen per klik
  • Goed meetbare resultaten
Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Google Ads

Google Ads uitbesteden? Google Ads (voorheen Google Adwords genoemd) is het gedeelte van zoekmachine adverteren dat de betaalde advertenties omvat. Deze advertenties komen meteen bovenaan de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google te staan, de kosten worden per klik op een advertentie in rekening gebracht. De kosten per klik van Google Ads worden bepaald aan de hand van een veilig. Wanneer er geen budget meer beschikbaar is, wordt de advertentie niet meer getoond.

Google Shopping

Met gebruik van Google Shopping worden de producten direct visueel getoond op de eerste pagina met relevante zoektermen. Zoek bijvoorbeeld eens op het zoekwoord ‘fotocamera’. Rechts of boven de zoekresultaten, worden de verscheidene camera’s van verschillende merken aangeboden. De producten worden inclusief afbeelding en prijs getoond.

Remarketing

Een bezoeker kijkt een tijd op de website, en vertrekt vervolgens weer. De ene bezoeker heeft een conversie gedaan, terwijl een ander juist alleen rondgekeken heeft. Middels remarketing is het mogelijk om de bezoekers die geen conversie hebben gedaan, opnieuw te targeten. Zodoende wordt de kans dat ze alsnog contact opnemen, een bestelling plaatsen of een offerte aanvragen, aanzienlijk groter.

Display Advertising

Onder display advertising verstaat men online adverteren middels banners, afbeeldingen, flash, video en audio op andere websites. Deze vorm van zoekmachine adverteren wordt immers niet voor niets ook wel banner advertising genoemd. Eigenlijk is dit dus geen vorm van zoekmachine adverteren, want de banner worden getoond op websites, niet in deze zoekresultaten van Google. Echter kan display advertising een waardevolle toevoeging zijn. Display advertising zorgt voor een groot bereik, meer naamsbekendheid én verhoogt het conversiepercentage.

Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Google toont alleen relevante advertenties. Door middel van een kwaliteitsscore wordt iedere advertentie beoordeeld. De advertentiepositie wordt vervolgens bepaald door naar de kwaliteitsscore, maar ook naar de CPC (of Cost Per Click) te kijken. Maar ook de doorklikratio en de hoeveelheid mensen die op de advertentie drukken ten opzichte van het aantal vertoningen, spelen een rol bij de plek boven, naast of onder de zoekresultaten.

Hoge kwaliteitsscore behalen

De kwaliteitsscore is afhankelijk van:

  • Een goede CTR (Click Through Ratio) en de historie daarvan
  • Hoge kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de pagina waar de advertentie naar verwijst
  • Relevante advertentie ten opzichte van de zoekterm

CTR (Click Through Rate, of doorklikratio)

De CTR, of Click Through Rate, toont het aantal klikken op een bepaalde advertentie. Deze ratio wordt berekend door het aantal klikken te delen door het aantal vertoningen. Zo houdt een CTR van 0,2% in dat 1000 weergaven 2 bezoekers heeft opgeleverd. Een CTR van 0,1% lijkt misschien laag, maar het is een goede score.

CPC (Cost Per Click)

Er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer er daadwerkelijk op een advertentie geklikt wordt. Deze kosten variëren en zijn afhankelijk van een aantal factoren. Vaak schommelen de kosten tussen de € 0,01 en € 4,00 per klik. Doordat het mogelijk is om een dagbudget in te stellen, behoudt men zelf de regie. De kosten worden bepaald door het veilingmodel van Google Ads.

Veilingmodel van Google Ads

De hoogte van de CPC wordt aan de hand van een veiling, of biedsysteem, bepaald. Steeds als een zoekterm ingevoerd wordt, berekent het algoritme van Google de CPC aan de hand van een aantal factoren. De positie van de advertentie wordt bepaald aan de hand van het bod en de kwaliteitsscore.

Maximaal dagbudget

De advertenties worden tijdelijk niet meer getoond wanneer er geen budget meer beschikbaar is. Doordat het nieuwe dagbudget de volgende dag weer in gaat, worden de advertenties vanaf dat moment weer getoond. Daardoor worden de kosten niet hoger dan vooraf besproken is.

Adverteren met een strategie op maat

Wij verzorgen in alle gevallen een strategie op maat. Tijdens het intakegesprek komen de doelstelling en de mogelijkheden aan bod. Op basis van de output van het intakegesprek doen we uitgebreid onderzoek naar de manier waarop we tegen een zo laag mogelijke ROI, kunnen adverteren. Na goedkeuring worden de advertenties aangemaakt en worden de advertenties getoond in de zoekresultaten.

Kosten en ROI nauwkeurig monitoren

Onze SEA specialisten monitoren de kosten gedurende de looptijd van de campagne. Zo kijken we onder meer naar hoe snel het dagbudget bereikt is, maar ook naar hoeveel de kliks naar de website opleveren. Ook voeren we eventuele benodigde aanpassingen aan de ads door. Door de cijfers nauwkeurig te monitoren kunnen we de beste keuzes maken, om op een voordelige manier optimale resultaten te behalen.

24/7 op de hoogte

Om ervoor te zorgen dat de klant ten alle tijde op de hoogte is van de status van de campagne, werken we met actielijsten en overzichtelijke dashboards.

Periodieke updates en evaluaties

We sturen iedere maand een overzicht van de voortgang toe, indien gewenst is per kwartaal ook een optie. Bovendien worden de resultaten uitvoerig doorgenomen, en kijken we of we nog op koers liggen en het behalen van de doelstelling nog haalbaar is.

SEA uitbesteden? Vraag een offerte of meer informatie aan

Ga vrijblijvend in gesprek met een van onze adviseurs om de mogelijkheden van zoekmachine adverteren uitbesteden te bespreken. Tijdens het vrijblijvende adviesgesprek passeren een aantal onderwerpen de revue. Van de aangeboden diensten of producten tot relevante zoektermen voor Ads en de kosten per klik voor de specifieke zoekwoorden. Vraag een website analyse aan of maak een afspraak voor een geheel vrijblijvend adviesgesprek. We vertellen graag meer over de mogelijkheden van het uitbesteden van Google Ads.

Zoekmachine adverteren veelgestelde vragen

Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?

Zoekmachine adverteren wordt ook wel SEA genoemd. Dit is een manier waarop je heel gericht jouw doelgroep kunt bereiken door middel van betaald adverteren in zoekmachines. Tekstadvertenties, video-advertenties, shopping ads, beeldadvertenties en meer. Plan een vrijblijvend adviesgesprek (op locatie) in met onze adviseur voor meer informatie over zoekmachine adverteren.

De volgende diensten vallen bij ons onder Zoekmachine Adverteren:

Wat kost SEA?

Je betaalt een vast bedrag voor elke keer dat een bezoeker op je advertentie klikt. Niets meer en niets minder. Hoe hoog dit bedrag is, is afhankelijk van een aantal factoren. Doorgaans betaal je tussen de 0,01 en 4,00 euro per klik. Doordat je een dagbudget kunt instellen, betaal je nooit te veel. Geen verrassingen achteraf, dus. Wel zo prettig! Vraag hier een vrijblijvende offerte aan voor SEA.

Wat zijn SEO en SEA?

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. SEA betekent Search Engine Advertising, ook wel zoekmachine adverteren genoemd. Er is een duidelijk verschil tussen SEO en SEA, ook al lijken deze termen voor jou misschien op elkaar. SEO heeft betrekking op de onbetaalde zoekresultaten. Daarentegen wordt met SEA de betaalde zoekresultaten bedoeld. SEO is een lange termijn traject, terwijl je met SEA snel resultaat behaalt. Meer informatie over SEO vind je hier.

Waarom zoekmachine adverteren?

Dankzij zoekmachine adverteren (SEA) staat de advertentie van jouw website direct helemaal bovenin de zoekresultaten. Hierdoor word je beter gevonden op zoekwoorden die belangrijk zijn voor jou als MKB’er. Je vergroot je bereik, relevantie, vindbaarheid én hebt controle over het budget.