Retargeting in het kort
Retargeting is een gerichte vorm van online adverteren naast de gebruikelijke advertenties die getoond worden bij de zoekresultaten. Met retargeting kun je bezoekers die je website hebben verlaten opnieuw bereiken. Dit gebeurt door middel van (HTML5) banners of tekstlinks die zichtbaar zijn op externe websites. Bezoekers die door middel van retargeting op je website komen, leveren in het algemeen een hoog conversie percentage op.
Display marketing is reclame maken door middel van banners. Met een display advertentie probeer je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon over te brengen. Hierbij wordt in de meeste gevallen gebruik gemaakt van banners. Banners in allerlei soorten, maten, pixels en soorten. Het kan audio zijn, video’s, tekst of alleen een afbeelding! De mogelijkheden om je doelgroep te bereiken middels banner zijn eindeloos!
Een website met een conversiepercentage van 2% heeft 98% bezoekers die de website verlaten zonder een aankoop te doen, een offerteaanvraag in te vullen of te reageren in een formulier. Dat is logisch, want met onze klik-cultuur vergelijken we graag verschillende aanbieders. Mensen zijn nog oriënterend op zoek naar een product of dienst.In deze fase is retargeting met visueel en doelgerichte advertenties erg geschikt. Een potentiële klant wordt op een pakkende manier (opnieuw) attent gemaakt met de voordelen van jullie product of dienst.
Wat zou het voor jouw website betekenen als je 98% van de geïnteresseerde bezoekers nogmaals kunt benaderen met doelgerichte advertenties?
Bijna alle grote en kleine publiceerders van websites bieden advertentieruimte aan netwerken waarbinnen retargeting campagnes kunnen draaien. Om onze klanten zo veel mogelijk bereik te bieden, hebben wij connecties met externe partijen waardoor het mogelijk is om voor een relatief laag bedrag te adverteren op grote websites zoals www.youtube.com, www.nu.nl en www.telegraaf.nl.
Vul de url van je website in en laat gratis de advertentiekansen onderzoeken, of een Google Ads audit uitvoeren!
Je hoeft her zelf niets voor te doen: wij regelen alles voor je vanaf het maken van de advertenties tot en met deze vertonen. Elke maand houden wij bij hoe je advertenties presteren en we optimaliseren deze waar mogelijk.
Voorheen waren het voornamelijk de grotere partijen die gebruik maakten van retargeting. Bekende namen hiervan zijn Zalando, Booking.com en Jiba. Echter zijn er nu mogelijkheden voor het MKB, waarbij je voor een betaalbaar tarief ook retargeting kan inzetten.Ben jij benieuwd hoe wij ook voor jouw bedrijf retargeting effectief kunnen inzetten? Neem dan eens contact op met één van onze Google Ads specialisten. Bel ons gelijk of vraag een vrijblijvende offerte aan via de website.
Vraag nu de gratis Google Ads audit aan!
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!