fbpx

Ontevreden over je
vindbaarheid binnen Google?

Ontvang direct een uitgebreide website analyse per mail!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Display marketing: hoe zet je het in?

Groei in je online zichtbaarheid

Display marketing is een effectieve, populaire en betaalbare manier van adverteren op het internet. Aan de hand van banners op externe websites of sociale media spreek je gericht je doelgroep aan, vergroot je je naamsbekendheid, stuur je verkeer naar je website en kun je zelfs oud-bezoekers van je website opnieuw benaderen. Maar wat is display advertising precies, wat zijn de voordelen en wat heb je er als bedrijf of onderneming aan?

Ben je benieuwd naar wat display marketing voor jou kan betekenen? Vul onze gratis website scan in of neem contact met ons op, dan bespreken we samen de mogelijkheden.

Wat is en hoe werkt display marketing precies?

Display marketing, ook wel Display Advertising genoemd, is reclame maken door middel van banners op externe websites en sociale media. Met een display advertentie breng je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon over. Hierbij wordt in de meeste gevallen gebruik gemaakt van banners. Zo’n banner kun je het beste vergeleken met een billboard, maar dan online. Deze komt op een externe website of social media te staan en weergeeft een door jou gemaakte audioclip, video, afbeelding of tekst.

STDC model bij Onwise

See

De eerste indruk van een potentiële afnemer, een brede doelgroep.  Bewustzijn creëren.

Think

Informeren over de waardetoevoeging. Hier begint de overweging!

Do

De eerste actie, converteren, bestellen, bellen, etc. De laatste motivator.

Care

Werken aan de klantrelatie. Wederaankopen, vertrouwen, en binding.

Meer relevante bezoekers, naamsbekendheid en mogelijkheid tot remarketing

  • Naamsbekendheid:Meer mensen zoeken op de naam van je bedrijf. Ze zijn jouw merk immers al een aantal keren tegengekomen op websites en social media.
  • Meer relevante bezoekers: Met display adverteren bereik je niet alleen een groot publiek, maar ook relevant publiek. Dit vanwege de vele targetingmogelijkheid.
  • Snel resultaten: Net zoals adverteren op Google en in tegenstelling tot SEO behaal je met display adverteren snel resultaat.
  • Display retargeting: Je kunt winkelmand verlaters opnieuw bereiken. Dit zijn mensen die eerder je site hebben bezocht maar niks hebben gekocht of geen contact hebben doorgenomen. Dit noemen we ook wel display retargeting. Door voormalig nog eens te benaderen verhoog je je conversies.
  • Twee vliegen in één klap:met display marketing dicht je als het ware het gat tussen branding en activatie. De advertenties zorgen er niet alleen voor dat je meer naamsbekendheid verwerft (branding), maar sturen ook verkeer naar je website (activatie).
  • Visueel prikkelend: in tegenstelling tot een ‘normale’ tekstadvertentie geef je met een display advertentie de bezoeker een goed en prikkelend beeld van de diensten of producten die je aanbiedt, waardoor ze sneller geneigd zijn om op de advertentie te klikken.

Adverteren op het Google Display Netwerk

Wil je via display adverteren? Dit doe je het beste via Google’s Display Netwerk. Hiervoor heb je al een account nodig op Google Ads. Ook enige kennis van adverteren is noodzakelijk – alleen dan weet je hoe je campagnes moet instellen, analyseren en optimaliseren. Display marketing is als campagnetype beschikbaar in Google Ads. Zodra je deze geselecteerd hebt, vul je allerlei informatie in. Denk hierbij aan:

  • Locatie (alle landen, Nederland of een specifieke locatie / regio / provincie / stad)
  • Talen (in de meeste gevallen Nederlands en/of Engels)
  • Biedstrategie
  • Dagbudget
  • Doelgroep (op basis van demografie, affiniteit, remarketing, levensgebeurtenissen, enzovoorts)

De volgende stap is om de advertenties zelf te maken. Zo voeg je koppen, afbeeldingen, je logo en natuurlijk tekst toe. Hiernaast is het mogelijk om je banners door een externe partij te laten maken en in te laden in het platform. Ook kun je zelf aan de slag met tools als Canva of Photoshhop.

Meet the team!

Onze partners

 

Uitbesteden?

Het proces zoals hierboven beschreven is slechts een samengevatte, gesimplificeerde versie van het daadwerkelijke proces van. En dan hebben het alleen nog over het opzetten van de display campagne, terwijl in werkelijkheid de campagne ook geanalyseerd en geoptimaliseerd dient te worden. Het is dan ook geen verrassing dat veel bedrijven kiezen om deze werkzaamheden uit te besteden. Zo kunnen zij zich focussen op belangrijkere dingen, namelijk hun core business.

De kosten van display advertising

De kosten van display marketing vallen relatief mee. Dit is te danken aan het feit dat je alleen hoeft te betalen als gebruikers daadwerkelijk op je advertenties of banners klikken (cost per click). Hoe hoog deze kosten liggen hangt af van het formaat van de advertentie, het gekozen zoekwoord en natuurlijk de websites waarop de advertentie getoond wordt. Daarnaast stel je zelf een dagbudget in. Is dit budget op, dan zijn je advertenties niet meer zichtbaar en maak je ook geen extra kosten. Op deze manier houd je de kosten altijd onder controle en geef je niet per ongeluk meer uit dan je wilt.

Natuurlijk liggen de kosten hoger als je ervoor kiest om de display marketing uit te besteden. Maar, ook dan zijn de advertenties en verrichte werkzaamheden de kosten meestal dubbel en dwars waard.

Artikelen over Display marketing

Meer weten? Neem gerust contact op

Wil je meer weten over display marketing of ben je benieuwd naar wat display marketing jou en je bedrijf kan opleveren? Neem dan gerust eens contact met ons op. Onze online marketeers weten dankzij hun jarenlange ervaring precies of en hoe deze manier van online adverteren toegepast kan worden. Sterker nog: we voeren deze werkzaamheden maar al te graag voor je uit! Vraag vrijblijvend een website scan aan of neem contact met ons op voor een goed gesprek.

Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.