fbpx
  • landelijk
  • e-commerce
  • seo
  • sea
  • b2c
  • email

Case study: Vibies

De shopomzet steeg tot recordhoogte

01 / Cijfers

Q3 2022

De resultaten in cijfers uitgedrukt

  • 87%

    stijging van het verkeer in 18 maanden

  • 272,88%

    stijging van organisch verkeer

  • 2572

    rankende keywords in Google

02 / Introductie

Vibies: dé online erotiekwinkel voor man en vrouw

Vibies is een grote online erotiekwinkel die het ‘louche’ straatbeeld van sekswinkels voorgoed tot het verleden wil verwijzen. Hoe? Heel simpel: door uitstekende service, goed advies, discretie en uitsluitend kwaliteitsproducten te leveren. Vibies werkt uitsluitend samen met gerenommeerde merken en levert haar producten ook buiten Nederland.

Figuur: De erotiekwinkel voor man en vrouw

03 / Aanleiding en diensten

Het doel: online zichtbaarheid vergroten en orders aanjagen

In haar webshop biedt Vibies talloze erotische producten aan. Toen ze bij ons in mei 2020 startten was het doel dan ook duidelijk: de online zichtbaarheid van Vibies vergroten en online orders aanjagen. Dit kan op uiteenlopende manieren en via diverse kanalen, maar uiteindelijk besloten we te kiezen voor zowel zoekmachine optimalisatie (SEO), adverteren via Google (SEA) en later ook e-mailmarketing.

Deze werkzaamheden behoren namelijk tot onze specialiteiten en vormen naar onze mening de basis van elke online marketing campagne. Met zoekmachine optimalisatie zorgen we ervoor dat de website op middel- tot lange termijn bezoekers werft, terwijl we via Google Ads-campagnes op de korte termijn bepaalde producten en pagina’s in de schijnwerper kunnen zetten. In een later stadium lieten we de Google Ads voor wat het was en pakten we e-mail marketing op om (toekomstige) klanten nog gerichter te bereiken.

Wat hebben we precies gedaan?

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.

    Lees verder

  • Zoekmachine adverteren (SEA)

    Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.

    Lees verder

  • Content optimalisatie

    Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.

    Lees verder

  • Linkbuilding

    Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.

    Lees verder

04 / Verloop en resultaten

Stabiele groei op lange termijn

Meer zichtbaarheid en meer verkopen, dát was (en is nog steeds) het doel van Vibies. Sinds de start van onze werkzaamheden is dat precies wat we hebben geleverd. Zo steeg de totale shopomzet afkomstig van SEO en SEA tegen het eind van 2020 naar recordhoogte, iets wat we in 2021 nog eens over deden. In 2021 besloten we in overleg met de klant de SEA werkzaamheden te staken om ons meer te focussen op zoekmachine optimalisatie. Een goede keuze, omdat ook dit jaar de resultaten allesbehalve teleur stelden.

Zo stegen het aantal keywords in de top 10 zoekresultaten (Google) van ‘slechts’ 6 in januari 2021 naar maar liefst 209 in oktober 2022. Vergeleken met 2020 is het aantal organische bezoekers via Google ook toegenomen – met maar liefst 272%!

E-mailmarketing zorgt voor nóg meer engagement

Onder andere vanwege de positieve resultaten werd in 2022 besloten om een nieuw kanaal op te pakken: e-mail marketing. E-mail marketing is hét kanaal om meer engagement te creëren en oude klanten overhalen om nog een aankoop te doen. Dit doen we o.a. met persoonlijke kortingscodes, exclusieve acties en nog veel meer.

05 / Betrokken marketeers

Anne

Anne

Senior SEO Specialist
Office Manager
Niek

Niek

SEO & E-mail Specialist
Projectmanager | Teamleider
Jan

Jan

The Man, The Myth, The Legend
Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.