01 / Cijfers
Q3 2022
stijging van het verkeer in 18 maanden
stijging van organisch verkeer
rankende keywords in Google
Vibies is een grote online erotiekwinkel die het ‘louche’ straatbeeld van sekswinkels voorgoed tot het verleden wil verwijzen. Hoe? Heel simpel: door uitstekende service, goed advies, discretie en uitsluitend kwaliteitsproducten te leveren. Vibies werkt uitsluitend samen met gerenommeerde merken en levert haar producten ook buiten Nederland.
Figuur: De erotiekwinkel voor man en vrouw
03 / Aanleiding en diensten
In haar webshop biedt Vibies talloze erotische producten aan. Toen ze bij ons in mei 2020 startten was het doel dan ook duidelijk: de online zichtbaarheid van Vibies vergroten en online orders aanjagen. Dit kan op uiteenlopende manieren en via diverse kanalen, maar uiteindelijk besloten we te kiezen voor zowel zoekmachine optimalisatie (SEO), adverteren via Google (SEA) en later ook e-mailmarketing.
Deze werkzaamheden behoren namelijk tot onze specialiteiten en vormen naar onze mening de basis van elke online marketing campagne. Met zoekmachine optimalisatie zorgen we ervoor dat de website op middel- tot lange termijn bezoekers werft, terwijl we via Google Ads-campagnes op de korte termijn bepaalde producten en pagina’s in de schijnwerper kunnen zetten. In een later stadium lieten we de Google Ads voor wat het was en pakten we e-mail marketing op om (toekomstige) klanten nog gerichter te bereiken.
Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.
Lees verder
Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.
Lees verder
Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.
Lees verder
Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.
Lees verder
04 / Verloop en resultaten
Meer zichtbaarheid en meer verkopen, dát was (en is nog steeds) het doel van Vibies. Sinds de start van onze werkzaamheden is dat precies wat we hebben geleverd. Zo steeg de totale shopomzet afkomstig van SEO en SEA tegen het eind van 2020 naar recordhoogte, iets wat we in 2021 nog eens over deden. In 2021 besloten we in overleg met de klant de SEA werkzaamheden te staken om ons meer te focussen op zoekmachine optimalisatie. Een goede keuze, omdat ook dit jaar de resultaten allesbehalve teleur stelden.
Zo stegen het aantal keywords in de top 10 zoekresultaten (Google) van ‘slechts’ 6 in januari 2021 naar maar liefst 209 in oktober 2022. Vergeleken met 2020 is het aantal organische bezoekers via Google ook toegenomen – met maar liefst 272%!
E-mailmarketing zorgt voor nóg meer engagement
Onder andere vanwege de positieve resultaten werd in 2022 besloten om een nieuw kanaal op te pakken: e-mail marketing. E-mail marketing is hét kanaal om meer engagement te creëren en oude klanten overhalen om nog een aankoop te doen. Dit doen we o.a. met persoonlijke kortingscodes, exclusieve acties en nog veel meer.
05 / Betrokken marketeers
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!