fbpx
  • seo
  • b2b
  • internationaal

Case study: Noordrek

Een verdubbeling van het aantal organische bezoekers

01 / Cijfers

De resultaten in cijfers uitgedrukt

  • 103%

    Stijging in organische bezoekers

  • 5,20%

    Gemiddelde conversiepercentage

  • € 0,00

    Kwijt aan advertentiekosten

02 / Introductie

Noordrek: dé oplossing voor opslag

Noordrek is een bedrijf dat standaard op maat gemaakte entresolvloeren levert. Dit zijn in wezen tussenverdiepingen, zelfdragende vloeren die tussen twee etages in geplaatst kunnen worden. Ze worden vaak in bedrijfspanden, winkels of magazijnen geplaatst om meer ruimte te creëren. Noordrek, dat naast Nederland ook in Duitsland actief is, helpt de vloeren ontwerpen, levert de volledige constructies en kan ook de montage verzorgen.

Figuur: De grafiek hierboven laat een sterke stijging zien in het aantal sessies van bezoekers die afkomstig zijn van organische zoekresultaten. Over de periode van 1 jaar is het aantal sessies per maand dankzij SEO meer dan verdubbeld.

03 / Aanleiding en diensten

Het doel: organisch zoekverkeer verbeteren om op termijn advertentiekosten te besparen

Begin juli 2019 kwamen Onwise in contact met Noordrek. Ruim een week later was de samenwerking al beklonken. Uit het productieve kennismakingsgesprek werd duidelijk dat veel van de website bezoekers uit betaalde advertenties op Google kwamen. Echter bracht dit flinke advertentiekosten met zich mee. Het organische verkeer, uit de niet-betaalde zoekresultaten, viel nog flink tegen. Op termijn was er dus veel baat bij om het organisch zoekverkeer te laten stijgen, om zo de advertentiekosten aanzienlijk af te kunnen laten nemen.

Om dit te kunnen bewerkstelligen werd eerst een zoekwoordenanalyse, concurrentieanalyse en technische analyse uitgevoerd, om op basis daarvan concrete doelstellingen te kunnen formuleren. Hieruit werd duidelijk dat er veel winst te behalen was op het gebied van linkbuilding en content. Om het uiteindelijke doel te bereiken, hebben wij veel op deze twee vlakken ingezet om met de zoekterm ‘entresolvloer’ een top-5 positie in Google te kunnen noteren.

Wat hebben we precies gedaan?

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.

    Lees verder

  • Linkbuilding

    Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.

    Lees verder

  • Content optimalisatie

    Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.

    Lees verder

  • Technische optimalisatie

    Zorgt voor een stevige, snelle, én stabiele basis van je website.

    Lees verder

04 / Verloop en resultaten

Een verspoedige campagne, waarbij we op den duur ook de grens overmochten

Het is altijd prettig als een campagne volgens plan verloopt. Dat is precies wat er bij Noordrek gebeurde. De content op de website werd geoptimaliseerd zodat deze beter zou ranken op de zoekterm ‘entresolvloer’, maar ook op de termen ‘tussenvloer’, ‘verdiepingsvloer’ en ‘mezzanine’. Hiervoor werden speciale pagina’s volledig aan deze zoektermen toegewijd. Daarnaast werd het linkprofiel verbeterd door kwalitatieve links op externe websites te verzamelen. Noordrek had bij aanvang van de campagne namelijk nog geen specifieke domeinwaarde opgebouwd.

Het verloop van de campagne was spoedig. De resultaten waren goed en de stijgende lijn was zichtbaar. Hierop mochten wij ook de online marketing campagne voor de Duitse versie van de website gaan oppakken, om zo ook de markt in Duitsland te gaan veroveren, met focus op het zoekwoord Lagerbühne. Hoewel de corona-crisis een obstakel bleek, mocht het de resultaten uiteindelijk niet drukken en bleef Noordrek maandelijks meer en meer offerte aanvragen krijgen.

Dankzij het spoedige verloop van de campagne en de sterke stijging in organische website bezoekers, heeft Noordrek de betaalde advertenties volledig kunnen afschalen.

Landelijk top 1 posities met de belangrijkste zoektermen

Door veel op linkbuilding in te zetten, hebben we de autoriteit van de website flink kunnen laten stijgen. Dankzij de verhoogde domeinautoriteit, samen met de verbeterde content, is Google de website als belangrijker gaan zien. Hierdoor rankt Noordrek inmiddels landelijk op positie 1 met de zoektermen ‘entresolvloer’, ’tussenvloer’ en ‘mezzanine’. Met de zoekterm ‘verdiepingsvloer’ staan we op een mooie plek 2. Verder zijn de organische bezoekers verdubbeld en zijn de betaalde advertenties volledig afgeschaald. Ook zijn de offerte aanvragen gestegen, maar wordt er tegelijkertijd toch veel geld bespaard op adverteren.

05 / Klant aan het woord

Wat zegt Noordrek zelf over Onwise?

Onze online marketing bij Onwise onderbrengen is een productieve zet geweest. De communicatie is altijd goed en snel geweest, net als de resultaten. Er hebben verschillende marketeers meegewerkt aan onze campagne en de gezamenlijke inzichten hebben voor resultaten gezorgd waar we zeer tevreden over zijn.

– Dave Muller, bedrijfsleider
Betrokken marketeers
Niek

Niek

SEO & E-mail Specialist
Projectmanager | Teamleider
Jan

Jan

The Man, The Myth, The Legend
Gijs

Gijs

Online Marketeer
Projectmanager
Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.