01 / Cijfers
Stijging in organische bezoekers
Gemiddelde conversiepercentage
Kwijt aan advertentiekosten
Noordrek is een bedrijf dat standaard op maat gemaakte entresolvloeren levert. Dit zijn in wezen tussenverdiepingen, zelfdragende vloeren die tussen twee etages in geplaatst kunnen worden. Ze worden vaak in bedrijfspanden, winkels of magazijnen geplaatst om meer ruimte te creëren. Noordrek, dat naast Nederland ook in Duitsland actief is, helpt de vloeren ontwerpen, levert de volledige constructies en kan ook de montage verzorgen.
Figuur: De grafiek hierboven laat een sterke stijging zien in het aantal sessies van bezoekers die afkomstig zijn van organische zoekresultaten. Over de periode van 1 jaar is het aantal sessies per maand dankzij SEO meer dan verdubbeld.
03 / Aanleiding en diensten
Begin juli 2019 kwamen Onwise in contact met Noordrek. Ruim een week later was de samenwerking al beklonken. Uit het productieve kennismakingsgesprek werd duidelijk dat veel van de website bezoekers uit betaalde advertenties op Google kwamen. Echter bracht dit flinke advertentiekosten met zich mee. Het organische verkeer, uit de niet-betaalde zoekresultaten, viel nog flink tegen. Op termijn was er dus veel baat bij om het organisch zoekverkeer te laten stijgen, om zo de advertentiekosten aanzienlijk af te kunnen laten nemen.
Om dit te kunnen bewerkstelligen werd eerst een zoekwoordenanalyse, concurrentieanalyse en technische analyse uitgevoerd, om op basis daarvan concrete doelstellingen te kunnen formuleren. Hieruit werd duidelijk dat er veel winst te behalen was op het gebied van linkbuilding en content. Om het uiteindelijke doel te bereiken, hebben wij veel op deze twee vlakken ingezet om met de zoekterm ‘entresolvloer’ een top-5 positie in Google te kunnen noteren.
Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.
Lees verder
Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.
Lees verder
Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.
Lees verder
Zorgt voor een stevige, snelle, én stabiele basis van je website.
Lees verder
04 / Verloop en resultaten
Het is altijd prettig als een campagne volgens plan verloopt. Dat is precies wat er bij Noordrek gebeurde. De content op de website werd geoptimaliseerd zodat deze beter zou ranken op de zoekterm ‘entresolvloer’, maar ook op de termen ‘tussenvloer’, ‘verdiepingsvloer’ en ‘mezzanine’. Hiervoor werden speciale pagina’s volledig aan deze zoektermen toegewijd. Daarnaast werd het linkprofiel verbeterd door kwalitatieve links op externe websites te verzamelen. Noordrek had bij aanvang van de campagne namelijk nog geen specifieke domeinwaarde opgebouwd.
Het verloop van de campagne was spoedig. De resultaten waren goed en de stijgende lijn was zichtbaar. Hierop mochten wij ook de online marketing campagne voor de Duitse versie van de website gaan oppakken, om zo ook de markt in Duitsland te gaan veroveren, met focus op het zoekwoord Lagerbühne. Hoewel de corona-crisis een obstakel bleek, mocht het de resultaten uiteindelijk niet drukken en bleef Noordrek maandelijks meer en meer offerte aanvragen krijgen.
Dankzij het spoedige verloop van de campagne en de sterke stijging in organische website bezoekers, heeft Noordrek de betaalde advertenties volledig kunnen afschalen.
Door veel op linkbuilding in te zetten, hebben we de autoriteit van de website flink kunnen laten stijgen. Dankzij de verhoogde domeinautoriteit, samen met de verbeterde content, is Google de website als belangrijker gaan zien. Hierdoor rankt Noordrek inmiddels landelijk op positie 1 met de zoektermen ‘entresolvloer’, ’tussenvloer’ en ‘mezzanine’. Met de zoekterm ‘verdiepingsvloer’ staan we op een mooie plek 2. Verder zijn de organische bezoekers verdubbeld en zijn de betaalde advertenties volledig afgeschaald. Ook zijn de offerte aanvragen gestegen, maar wordt er tegelijkertijd toch veel geld bespaard op adverteren.
05 / Klant aan het woord
Onze online marketing bij Onwise onderbrengen is een productieve zet geweest. De communicatie is altijd goed en snel geweest, net als de resultaten. Er hebben verschillende marketeers meegewerkt aan onze campagne en de gezamenlijke inzichten hebben voor resultaten gezorgd waar we zeer tevreden over zijn.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!