fbpx
  • b2b
  • seo
  • sea
  • landelijk
  • e-commerce
  • b2c

Case study: Kunststof Forte

133% meer organische bezoekers en verdrievoudiging van de omzet in 2 jaar!

01 / Cijfers

Q2 2022

De resultaten in cijfers uitgedrukt

  • 100+

    keywords in de top 3

  • 133%

    meer organische bezoekers via zoekmachines

  • 197%

    omzetgroei via de website

02 / Introductie

Kunststof Forte: dé online kunststof specialist

Kunststof Forte B.V. is een in kunststoffen en tuin gerelateerde producten gespecialiseerde webwinkel. Aan wat voor soort kunststoffen en producten je moet denken? Denk bijvoorbeeld aan plaatmaterialen (acrylaat, aluminium platen, golfplaten, PVC schuimplaten, trespa platen), buizen en staven, rijplaten, compostbakken, daksedum, drainagebuizen, noem maar op. Kunststof Forte B.V. levert deze producten vooral aan zakelijke klanten (B2B), van ZZP’ers tot grote multinationals.

Figuur: We leiden meer verkeer naar de webwinkel en stimuleren orders en aanvragen

03 / Aanleiding en diensten

Het doel: meer organisch zoekverkeer en meer verkopen

Kunststof Forte B.V. klopte in mei van 2020 bij ons aan met een vraag, namelijk: “hoe kunnen we meer relevant organisch verkeer naar onze webwinkel leiden?“. Voor een webshop als Kunststof Forte is de hoeveelheid verkeer – en in het bijzonder relevant verkeer – namelijk onlosmakelijk verbonden met het aantal orders, offerteaanvragen en de website-omzet. Daarnaast stonden we ook voor een andere uitdaging, namelijk dat de website qua ontwerp niet aan te passen was. Toch kwamen we er samen snel achter dat om de doelen van Kunststof Forte te behalen er meerdere kanalen moesten worden ingezet, namelijk zoekmachine optimalisatie (content & linkbuilding) en adverteren op Google.

De achterliggende gedachte was duidelijk: met nieuwe content, linkbuilding en een geheel nieuwe Ads-strategie zorgen we ervoor dat Kunststof Forte en haar belangrijkste producten hoger scoren in Google. Zo leiden we meer relevant verkeer naar de webwinkel en stimuleren we orders en offerte aanvragen.

Wat hebben we precies gedaan?

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.

    Lees verder

  • Zoekmachine adverteren (SEA)

    Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.

    Lees verder

  • Content optimalisatie

    Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.

    Lees verder

  • Linkbuilding

    Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.

    Lees verder

04 / Verloop en resultaten

Verdubbeling van de omzet

De cijfers liegen er niet om: vergeleken met juni 2020 is het aantal ‘organische’ bezoekers met maar liefst 133% gestegen (juni 2022), ofwel meer dan verdubbeld! Geen verrassing, aangezien de webwinkel inmiddels op maar liefst 1546 unieke zoektermen scoort, waarvan bijna 80 zoektermen in de top 3 van de zoekresultaten. En dat is nog niet alles – ook de omzet is namelijk flink gestegen, zelfs meer dan het aantal bezoekers. In twee jaar tijd is de omzet met maar liefst 197,60% gestegen, bijna een verdrievoudiging.

 

Dit leert ons niet alleen dat onze werkzaamheden op gebied van SEO hebben gezorgd voor meer verkeer en een hogere omzet, maar óók voor een hoger conversiepercentage (stijging van 11%).

bijna 80 zoektermen verschijnen in de top 3 van de zoekresultaten

Op den duur kwam vanuit de klant ook het verzoek om gebruik te maken van Google Ads. Net zoals bij onze SEO-werkzaamheden werd ook van de SEA snel geprofiteerd: het verkeer van ‘paid search’ steeg met maar liefst 74%.

Betrokken marketeers
Marinke

Marinke

Senior SEM Specialist
Projectmanager | Teamleider
Bram

Bram

Medior SEM Specialist Projectmanager
Fleur

Fleur

SEO & Content Specialist Projectmanager
Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.