fbpx
  • b2b
  • landelijk
  • sea
  • seo

Case study: Koopmijnbus

De puzzelstukjes vielen na een jaar testen op z’n plek

01 / Cijfers

Q1 2023

De resultaten in cijfers uitgedrukt

  • +4,5%

    stijging conversiepercentage

  • +9,2%

    stijging CTR

  • +13%

    legt het volledige conversiepad in kentekentool af

02 / Introductie

Koopmijnbus: officiële opkoper van allerlei soorten bedrijfswagens

Koopmijnbus is een officiële Nederlandse opkoper van allerlei soorten bedrijfswagens. Dit bedrijf onderscheidt zich van andere opkopers van wagens met een duidelijke, gemakkelijke en snelle werkwijze. Bovendien staat Koopmijnbus bekend om het persoonlijke contact dat zeer gewaardeerd wordt door klanten. De medewerkers hebben jarenlange ervaring met het in- en verkopen van bedrijfswagens en het exporteren ervan, en dat merk je. De reviews op de website liegen er niet om.

Figuur: We sleutelden ook aan de homepage voor het verhogen van het conversiepercentage

03 / Aanleiding en diensten

Het doel: aantal conversies en de omzet verhogen

Koopmijnbus klopte in verband met ontevredenheid over een andere partij in mei 2021 bij ons aan. Het probleem? Slechte resultaten uit een SEA campagne, een laag CTR percentage vanuit Google Ads én een laag conversiepercentage op de website. De CTR vanuit Google Ads beneden het gemiddelde. Ook het algehele conversiepercentage op de website lag laag vergeleken andere bedrijven in deze branche.

Bovendien beschikte de website over een kentekentool, die veel bezoekers niet volledig invulden. Genoeg reden om een SEA en SEO campagne te starten en zo op korte en lange termijn terrein te winnen. Uiteraard stond het uitvoeren van een conversieoptimalisatie en het verbeteren van de kentekentool hoog op de prioriteitenlijst.

Voor het verbeteren van de resultaten uit de SEA campagne maakten we een nieuwe opzet, waarbij we rekening hielden met de landingspagina’s en de hoge kosten per klik. We hebben tijdens het bepalen van een passende strategie gehouden met de hoge kosten per klik in de branche. Voor het verbeteren van het conversiepercentage focusten we ons niet alleen op de customer journey, maar ook op het conversieproces dat de klant aflegt tijdens het aanmelden van een bedrijfsauto. Voor het vinden van de sleutel tot meer succes draaiden we door gedurende een jaar verschillende A/B tests, en met resultaat.

Wat hebben we precies gedaan?

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.

    Lees verder

  • Zoekmachine adverteren (SEA)

    Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.

    Lees verder

  • Content optimalisatie

    Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.

    Lees verder

  • Linkbuilding

    Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.

    Lees verder

04 / Verloop en resultaten

Alle puzzelstukjes vielen op z’n plek

Uiteindelijk vielen alle puzzelstukjes op z’n plek, met als gevolg dat het algemene conversiepercentage van de website flink steeg. Tijdens q1 2023 steeg het conversiepercentage met ruim 4,5%. Niet verkeerd! Bovendien verhoogden we het CTR percentage vanuit Google Ads met 9,2%.

Koopmijnbus ontvangt steeds meer kentekenchecks en wint met de dag meer terrein. We streven ernaar om in de toekomst een groter deel van de markt bemachtigen

De kentekentool is een van de belangrijkste onderdelen van de website

Een van de belangrijkste onderdelen van de website, is de kentekentool. Bezoekers vullen in de tool niet alleen het kenteken in (stap 1), maar ook allerlei andere informatie over het te verkopen voertuig (stap 2) en voltooien de aanmelding met afbeeldingen (stap 3). Voor de klant was het noodzaak om bezoekers in deze tool te krijgen. De tool zorgde er namelijk voor dat de juiste informatie gevraagd werd en automatisch in het crm systeem kwam te staan.

We hebben de kentekentool zodanig aangepast dat steeds meer bezoekers het volledige conversiepad afleggen. Het aantal bezoekers dat het volledige conversiepad in de kentekentool aflegt is dankzij de aanpassingen met 13% gestegen.

05 / Betrokken marketeers

Marinke

Marinke

Senior SEM Specialist
Projectmanager | Teamleider
Jan

Jan

The Man, The Myth, The Legend
Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.