• b2c
  • seo
  • sea
  • landelijk

15000 meer bezoekers en 250 meer conversies in 6 maanden tijd!

Case study: Konag

01 / Introductie

Konag Aanhangwagens, specialist met een ruim assortiment en >10.000m2 aan showroomterrein

Konag is een familiebedrijf dat is opgericht in 1998. Het bedrijf levert een uitgebreid assortiment in aanhangwagens. Naast het ruime aanbod is het ook mogelijk om een aanhanger te kopen die op maat gemaakt wordt. Konag produceert namelijk zelf de aanhangwagens, waardoor ze dus aan de precieze wens van de klant kunnen voldoen.

02 / Aanleiding en diensten

Het doel: meer groei door online marketing in te zetten

In april 2018 kwam Konag in contact met Onwise Internet Marketing en sindsdien loopt er nog steeds een samenwerking tussen beide partijen. Uit de eerste gesprekken kwamen concrete wensen vanuit Konag en daarbij stelden wij bijpassende doelstellingen op. We begonnen met een zoekwoordenanalyse, concurrentieanalyse en een technische analyse. Hieruit kwam dat content optimalisatie vrij veel tijd in beslag ging nemen en hier zijn we ook direct mee gestart.

Als je kijkt naar het aanbod van Konag viel hier simpelweg veel meer traffic uit te halen en dit is ook wat we voor elkaar hebben gekregen. Sinds dat Konag samenwerkt met Onwise Internet Marketing is zijn er veel meer organische bezoekers binnengekomen door de gestegen organische posities en naast organische bezoekers komen er ook steeds meer betaalde bezoekers binnen via Google Ads.

Wat hebben we precies gedaan?

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.

    Lees verder

  • Zoekmachine adverteren (SEA)

    Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.

    Lees verder

  • content marketing icoon

    Content optimalisatie

    Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.

    Lees verder

  • linkbuilding icoon

    Linkbuilding

    Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.

    Lees verder

Figuur: Dankzij online marketing zijn de productpagina's van Konag veel beter vindbaar geworden in Google.

03 / Verloop en resultaten

Ondanks de mindere virus periode een flinke groei in bezoekers & conversies

Ondanks de coronacrisis hebben we toch 10.000 extra organische bezoekers weten te verkrijgen door heel veel extra top 5 keywords binnen te hebben gehaald. Dit komt neer op een organische groei van 20% in een halfjaar tijd. Op het gebied van organische groei schrijven we iedere maand content, zodat de landingspagina’s geoptimaliseerd blijven voor de zoekmachines.

Naast content zorgen we ervoor dat de website technisch helemaal in orde blijft. Deze organische bezoekers zijn onder andere zo hard stegen doordat bijvoorbeeld het zoekwoord: ‘paardentrailer’ van geen enkele positie de top 3 binnen is gedrongen.

Hoewel de coronacrisis zaken lastig maakte, is er in deze periode toch een organische groei van 20% bereikt.

Speltip hoeveel? Spreid je winkansen

Buiten organische groei hebben zijn we ook bezig met een zoekcampagne gericht op allerlei verschillende types aanhangers. Door de best passende strategie te hanteren hebben we de vooraf opgestelde doel CPA behaald.

04 / Cijfers

De resultaten in cijfers uitgedrukt

  • 10.000

    Extra organische bezoekers

  • 15.000

    Extra totale bezoekers

  • +50%

    Stijging conversiepercentage

05 / Klant aan het woord

Klant naam, functie

Citaat

seo check

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden