0
%
Gemiddelde stijging in het aantal bezoekers
0
%
Stijging conversiepercentage
0
%
Stijging in omzet
Q1 2023 versus Q1 2022

Duurzame webshop met verdubbelde bezoekersaantallen

Eco-bouwmaterialen is een in ecologische, natuurlijke, biobased en duurzame bouwmaterialen gespecialiseerde webwinkel. Ze leveren onder andere natuurlijk isolatiemateriaal, wandverwarming, vloerverwarming, houtkachels, betonstuc, leemstuc, kalkstuc, natuurgips, tadelakt en een verscheidenheid aan natuurlijke verven. Het zijn stuk voor stuk duurzame producten van hoge kwaliteit. De specialisten achter Eco-bouwmaterialen hebben verstand van duurzaam en ecologisch (ver)bouwen en adviseren hun klanten graag.

Het doel: meer bestellingen binnenhalen en de omzet verhogen

Eco-bouwmaterialen is al langere tijd klant bij Onwise. Vanaf 2016 hebben ze de online marketing van de online eco-bouwmarkt bij ons neergelegd. Het doel van de campagne was vanaf het begin duidelijk: meer bestellingen binnenhalen en daarmee de omzet verhogen. Om dit voor elkaar te krijgen, moet de webshop natuurlijk beter vindbaar zijn in Google. Daarom begonnen we met zoekmachine optimalisatie (SEO) en linkbuilding. Later werd de campagne uitgebreid met Google Ads.  In 2020 werd besloten een nieuwe website te lanceren om een betere gebruikerservaring te realiseren.

Voor de SEO-campagne focussen we ons op een groep zoekwoorden, de belangrijkste zijn: betonstuc, leemverf, tadelakt en leemstuc. De content op de categoriepagina’s hebben we geoptimaliseerd en geboost met linkbuilding. Binnen Google Ads hebben we specifieke campagnes lopen voor populaire producten als leemverf, gutex houtvezel isolatie en verschillende ecologische verfsoorten. Dit zijn zowel search campagnes als PMax en branding campagnes.

Onwise is trots dat Eco-bouwmaterialen mede dankzij onze werkzaamheden meer omzet heeft kunnen behalen

Omzet naar recordhoogte

De resultaten volgden al snel, waarvan als eerst op het gebied van SEO. De total rankende keywords zijn van 1755 (in januari 2019) naar 4679 (in maart 2023) gegaan. De zoekwoorden in de top 3 zijn in deze periode omhoog gegaan van 56 naar 235. Doordat de producten uit de webshop beter vindbaar waren in Google, stegen de bezoekersaantallen naar grote hoogtes. Over de periode 2017-2022 hebben we een stijging in het totale aantal bezoekers van maar liefst 260% behaald. Het conversiepercentage is in deze periode gestegen met ruim 44%. Met die extra bestellingen zit het dus wel goed!

Het doel van de campagne was (en is nog steeds) meer bestellingen binnenhalen en meer omzet draaien. Dankzij de stijgende bezoekersaantallen en de toename in het aantal bestellingen steeg de omzet naar recordhoogtes. Vergeleken met 2021 behaalden we in 2022 een omzetstijging van 29%.

Gestart met e-mail marketing

Recent hebben we de online marketingcampagne uitgebreid met e-mailmarketing. We versturen nieuwsbrieven met acties en promoties onder andere voor het promoten van allerlei seizoensgebonden producten.

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?
Neem dan gerust contact op

Betrokken marketeers

Meer cases zoals deze

Onwise - We are On it Onwise - We are On it