01 / Cijfers
Nieuwe website bezoekers t.o.v. vorig jaar
Conversiepercentage
Groei in gestelde doelen
Het onderhoud, het reviseren en het repareren van automatische versnellingsbakken is de corebusiness van Automatic Gear. Wanneer je als autobedrijf, leasemaatschappij of gewoon als particulier een probleem hebt met je automatische versnellingsbak, moet je echt bij Automatic Gear aankloppen. Dan weet je zeker dat je probleem vakkundig opgelost wordt. Automatic Gear is gevestigd in Andelst, een dorp dichtbij Nijmegen, maar richt zich op klanten uit heel Nederland en België.
Figuur: Een voorbeeld van een van de landingspagina's die we voor Automatic Gear gemaakt hebben.
03 / Aanleiding en diensten
Automatic Gear houdt zich graag bezig met waar ze goed in zijn: onderhoud, reparaties en revisies van automatische versnellingsbakken. Het bedrijf begreep echter goed dat er ook op online marketing ingezet moest worden, om online niet achter te blijven op de concurrentie. Er werd daarom gekozen om dit uit te besteden. Hierdoor bleef er meer tijd over om te kunnen blijven focussen op het eigen werk.
Daarom is er met zowel zoekmachine optimalisatie als advertenties begonnen bij Onwise. Voor Google Ads werd gekozen om op korte termijn al resultaten te kunnen boeken. Zoekmachine optimalisatie is namelijk een proces met de lange adem. Online adverteren bleek echter een flinke uitdaging te zijn. Er is namelijk ongelofelijk veel concurrentie met merknamen die vaak uitgesloten moeten worden van advertenties.
Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.
Lees verder
Zet betaalde advertenties in om direct hoog in Google te staan.
Lees verder
Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.
Lees verder
04 / Verloop en resultaten
Voor Google geldt: content is king. Daarom hebben we veel tijd besteed aan het schrijven en optimaliseren van content. Hiervoor zijn ook speciale landingspagina’s aangemaakt. Dit zijn pagina’s die puur bedoeld zijn om bezoekers vanuit Google naar de website te trekken. Je kunt ze niet terugvinden in het menu van de website.
Aan het begin van de campagne zijn daarom pagina’s aangemaakt die volledig geoptimaliseerd waren op zoekwoorden als ‘automaat revisie’, ‘versnellingsbak revisie’ en ‘powershift’. Om de kracht van deze pagina’s te versterken, is ook linkbuilding ingezet. Daarmee worden linkvermeldingen op externe websites aangelegd, die naar de landingspagina’s verwijzen. Google gaat de pagina’s daardoor steeds belangrijker vinden en hogere posities toekennen.
Content is king. Met sterke landingspagina's heeft Automatic Gear Google langzaam veroverd.
Automatic Gear is al sinds 2014 klant. Sinds die tijd zijn er zeer goede resultaten geboekt met online marketing. Zoals vermeld, is vanaf het begin af aan al aan Google Ads gedaan. Dit bleek een verstandige zet. Advertenties zijn nog altijd verantwoordelijk voor een groot deel van het websiteverkeer. Met een conversiepercentage van maar liefst 4,55% weet Automatic Gear deze bezoekers ook tot omzet om te toveren. Een super resultaat. Ondertussen zijn de organische posities via zoekmachine optimalisatie ook erg goed geworden, en blijven deze nog altijd stijgen.
05 / Klant aan het woord
bla
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!