fbpx
  • b2c
  • seo

Case study: Alex Cares

Meer aanmeldingen voor deze zorgorganisatie

01 / Cijfers

Eerste half jaar 2022 versus eerste half jaar 2023

De resultaten in cijfers uitgedrukt

  • 50%

    gemiddelde stijging in het aantal bezoekers

  • 68%

    stijging conversiepercentage

  • 42

    keywords in de top 3

02 / Introductie

Alex-Cares: vooraanstaande zorgorganisatie in Noord-Nederland

Alex-Cares biedt verschillende zorgmogelijkheden voor ouderen en (jong)volwassenen met een (licht) verstandelijke beperking en/of een GGZ-achtergrond en een Wlz-indicatie. Zo kunnen cliënten hier terecht voor begeleid wonen, beschermd wonen, thuiszorg, dagbesteding, deeltijdverblijf en volledig pakket thuis. Alex-Cares heeft kleinschalige zorglocaties in Friesland, Overijssel, Groningen en Drenthe. Er zijn vier woon-zorgcentra waar beschermd wonen mogelijk is. Alex-Cares wil de beste zorg en ondersteuning bieden, hierbij staan de wensen van de cliënt altijd centraal.

Figuur: Een van de vele regionale landingspagina’s die we opgezet hebben met veel aandacht voor het stimuleren van conversies

03 / Aanleiding en diensten

Het doel: een stabiele instroom aan aanmeldingen creëren

Alex-Cares is al een aantal jaren klant bij Onwise. De samenwerking begon in juli 2019, toen waren de doelstellingen vrij simpel: meer klanten, meer naamsbekendheid creëren en goede posities in Google behalen. Later werd de doelstelling specifieker gesteld: een stabiele instroom aan aanmeldingen creëren om de verschillende zorglocaties op te vullen. In die eerste periode focusten we ons vooral op zoekmachine optimalisatie (SEO).

We begonnen met content optimalisatie. Er werden regionale (conversiegerichte) landingspagina’s opgesteld gericht op regionale zoekwoorden. Voorbeelden zijn begeleid wonen Friesland, thuiszorg Assen en dagbesteding Leeuwarden. Deze SEO content hebben we weer geboost met linkbuilding. Bij de start was al afgesproken dat we later met zoekmachine adverteren (SEA) gaan beginnen. Na een jaar is dit ook gebeurd, en zijn we met Google Ads gestart. We hebben een aantal search campagnes opgezet met een gedeeld budget met de straal gekoppeld aan de zorglocaties.

Wat hebben we precies gedaan?

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.

    Lees verder

  • Content optimalisatie

    Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.

    Lees verder

  • Linkbuilding

    Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.

    Lees verder

  • Technische optimalisatie

    Zorgt voor een stevige, snelle, én stabiele basis van je website.

    Lees verder

04 / Verloop en resultaten

Doelstellingen ruimschoots gehaald

Die allereerste doelstellingen haalden we al vrij snel. De nieuwe regionale landingspagina’s behaalden goede posities in Google. In totaal ranken er in Google nu 476 keywords, waarvan 72 in de top 10 en 42 in de top 3 scoren. Met die naamsbekendheid en online vindbaarheid zit het dus wel goed voor Alex-Cares.

Dat blijkt ook uit de bezoekersaantallen en behaalde conversies. In het eerste half jaar van 2023 wordt maandelijks een groei van het aantal bezoekers tussen de 9% en 83% gerealiseerd. Het aantal conversies per maand groeit met 32,5% tot wel 90% vergeleken met 2022. Met de Google Ads campagnes behalen we gemiddeld 15 conversies per maand.

Onwise is trots dat Alex-Cares mede dankzij onze werkzaamheden meer cliënten bereikt en hen de zorg geeft die zij nodig hebben.

De online marketing campagne is zo succesvol dat alle zorglocaties van Alex-Cares op het moment vol zitten en er geen nieuwe cliënten meer bij kunnen. Alex-Cares wil in de toekomst meer zorglocaties openen om zorg te kunnen dragen voor meer cliënten.

05 / Betrokken marketeers

Anne

Anne

Senior SEO Specialist
Office Manager
Jan

Jan

The Man, The Myth, The Legend
Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.