01 / Cijfers
Website bezoekers
Conversies
Top 4 posities in Google
Ken je dat, dat je in een grote zaal staat en al het geluid enorm lijkt te weerkaatsen? Dat zorgt voor veel galm en geroezemoes. Dit heeft te maken met de akoestiek van de ruimte, de wetenschap van het gedrag van geluid. AcoustiQ is een bedrijf dat door middel van akoestisch spuitwerk de akoestiek in ruimtes kan verbeteren. Door middel van gesprayde cellulosevezels op plafonds en/of wanden weerkaatst geluid minder en gaat het een stuk beter klinken.
Figuur: Door middel van speciale landingspagina’s, die voor 1 zoekwoord geoptimaliseerd zijn (zoals “akoestisch plafond” in dit voorbeeld), hebben we de top van Google weten te veroveren.
03 / Aanleiding en diensten
Het is november 2019 als we met AcoustiQ in contact komen. De resultaten vanuit de website zijn op dat moment nog niet om over naar huis te schrijven. Weinig bezoekers, maar nog veel belangrijker: geen conversies. En dat is natuurlijk waar het uiteindelijk om te doen is. We hebben daarom onderzocht wat er gedaan moest worden om de online marketing naar een hoger niveau te tillen. Daarop hebben we een analyse van de website gemaakt.
Uit deze analyse bleek dat er op technisch vlak winst te behalen viel. Ook miste de website waardevolle content op belangrijke zoektermen, woorden waar de doelgroep veel op zocht. Tot slot kon er ook nog flink gewerkt worden aan een beter linkprofiel en was er veel ruimte voor conversieoptimalisaties, gezien het lage conversiepercentage. Omdat SEO meer op de langere termijn gericht is, werd na een paar maanden ook besloten om SEA erbij te pakken.
Verbetert de vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google.
Lees verder
Verbetert de autoriteit van het domein van de website in Google.
Lees verder
Zorgt voor sterke, informatieve en Google-vriendelijke teksten.
Lees verder
04 / Verloop en resultaten
De campagne ging van start met een technische optimalisatie van de website. Vervolgens is er content geschreven die gericht was op de twee zoekwoorden “akoestisch spuitwerk” en “akoestisch plafond”. De eerstgenoemde term rankte op dat moment op plaats 7, de andere term was nog niet in de zoekresultaten van Google te bekennen. Daarom is er naast content ook veel op linkbuilding ingezet voor deze twee zoekwoorden.
Maar hogere posities betekenen niets als het niet tot nieuwe klanten leidt. Daarom hebben we ook conversieoptimalisaties uitgevoerd. Denk daarbij aan pop ups voor het aanvragen van gratis samples, het toevoegen van extra buttons om een offerte mee aan te vragen en extra contactformulieren. Kortom, veel meer mogelijkheden voor de bezoeker om tot een conversie over te gaan.
Een hoge positie in Google betekent niets als je als bedrijf geen klanten uit weet te halen. Conversieoptimalisatie is daarom een belangrijke toevoeging op SEO.
Bij aanvang van de campagne was het doel om met de twee genoemde zoekwoorden de top van Google te behalen. Het tweede doel was om maandelijks meer dan 400 bezoekers te realiseren vanaf juni. Beide doelen zijn inmiddels behaald. Zo staat AcoustiQ op positie 4 met de zoekterm “akoestisch plafond”, waar deze term eerder nog helemaal niet rankte. Met “akoestisch spuitwerk” is van positie 7 naar positie 2 gestegen. Deze stijgingen hebben ook tot meer klanten geleid. Zo zijn er in oktober maar liefst 65 doelen gemeten, waar dat er in februari nog 19 waren. Een flinke stijging dus.
05 / Klant aan het woord
Ons contactpersoon van Onwise houdt duidelijke overzichten bij over hoe we met onze websites ervoor staan. We hebben iedere week even contact daarover, wat een fijne manier van werken is.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!