Een landingspagina is een pagina die is opgezet en geschreven met als doel een conversie te krijgen (bezoeker wordt klant). Een bezoeker komt op een landingspagina wanneer ze een zoekopdracht in Google intypen, op een online advertentie klikken, via linkjes uit een nieuwsbrief of door de URL direct in te typen.
Een goed geoptimaliseerde landingspagina beantwoordt direct de zoekvraag en spoort de bezoeker aan tot het invullen van een formulier of op de bestellingsbutton te klikken.
Kort samengevat is een landingspagina:
De landingspagina moet van een goede opbouw voorzien zijn. Je kunt de opbouw verzorgen door middel van het AIDA-model. AIDA betekent:
De opbouw moet ook duidelijk zijn voor de klant, dat kan door duidelijke koppen, subkoppen en opsommingen te gebruiken. Voor scannende lezers wordt het verhaal op die manier ook duidelijk. Op een goede landingspagina staan ook logo’s, keurmerken, telefoonnummer en referenties.
Een landingspagina is er op gericht om de bezoeker direct de informatie te bieden waar hij of zij naar op zoek is. Wij gebruiken voor sommige internet marketing campagnes meerdere landingspagina’s zodat elke bezoeker via Google precies vindt wat hij nodig heeft. Wil je het maken van landingspagina’s overlaten aan een professioneel marketing bureau? Neem dan contact op met een van onze adviseurs. Dan kijken samen hoe we succesvolle landingspagina’s kunnen maken voor jouw onderneming.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!