Content optimalisatie is het verbeteren van content die al enige tijd op je website staat. Het doel van content optimalisatie is om ervoor te zorgen dat de content hoger in Google weergegeven wordt en beter gaat converteren. Dit kan je bereiken door kleine aanpassingen aan de tekst en pagina te maken. Hierdoor blijft de content altijd relevant, waardoor het bezoekers en leads kan blijven genereren. Lees verder hoe content optimalisatie in zijn werk gaat.
Veel websites hebben veel content die ouder is dan zes maanden. Vaak blijft deze content erg belangrijk voor de bedrijfsvoering. Omdat deze content al aan de oudere kant is, kan het zijn dat het niet helemaal meer up-to-date is. Met een content optimalisatie kan je ervoor zorgen dat alles weer goed staat voor Google en natuurlijk je bezoekers. Dit kan zorgen voor een hogere ranking in Google en hogere conversie percentage. Een website kan erg veel baat hebben bij een periodieke content optimalisatie.
Content optimalisatie kan in twee soorten optimalisaties opgesplitst worden, namelijk: conversie optimalisatie en optimalisatie voor Google.
Het kan zijn dat je merkt dat een pagina langzamerhand minder bezoekers genereert. Dan kun je de volgende stappen volgen:
Het kan zijn dat de content veel bezoekers genereert, maar een laag conversiepercentage heeft. Dan kan je de volgende stappen volgen:
Wil je met jouw content weer nieuwe bezoekers aantrekken? Onwise helpt je hier graag bij. Neem nu contact met ons op.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!