Artikel door Niek

Wat is content optimalisatie?

3 maanden geledenLeestijd 5 minuten

Content optimalisatie is het verbeteren van content die al enige tijd op je website staat. Het doel van content optimalisatie is om ervoor te zorgen dat de content hoger in Google weergegeven wordt en beter gaat converteren. Dit kan je bereiken door kleine aanpassingen aan de tekst en pagina te maken. Hierdoor blijft de content altijd relevant, waardoor het bezoekers en leads kan blijven genereren. Lees verder hoe content optimalisatie in zijn werk gaat.

Wat is content optimalisatie?
Onwise Internet Marketing B.V. » Content marketing » Wat is content optimalisatie?

Waarom content optimalisatie?

Veel websites hebben veel content die ouder is dan zes maanden. Vaak blijft deze content erg belangrijk voor de bedrijfsvoering. Omdat deze content al aan de oudere kant is, kan het zijn dat het niet helemaal meer up-to-date is. Met een content optimalisatie kan je ervoor zorgen dat alles weer goed staat voor Google en natuurlijk je bezoekers. Dit kan zorgen voor een hogere ranking in Google en hogere conversie percentage. Een website kan erg veel baat hebben bij een periodieke content optimalisatie.

Hoe werkt content optimalisatie?

Content optimalisatie kan in twee soorten optimalisaties opgesplitst worden, namelijk: conversie optimalisatie en optimalisatie voor Google.

Optimalisatie voor Google

Het kan zijn dat je merkt dat een pagina langzamerhand minder bezoekers genereert. Dan kun je de volgende stappen volgen:

  1. Bekijk de huidige SEO-posities van de pagina: op welke positie sta ik nu en wat doen mijn concurrenten boven mij anders? Misschien heeft de concurrentie bijvoorbeeld veel meer content op de website staan, dan kan je ervoor kiezen om je eigen pagina uit te breiden.
  2. Bekijk de statistieken in je Google Search Console: hoeveel impressies heeft mijn pagina, wat is de click through rate? Wanneer je pagina bijvoorbeeld veel impressies heeft, maar een lage click through rate, zou je de meta titel en beschrijving aan kunnen passen om je pagina aantrekkelijker te maken.
  3. Bekijk of de content nog relevant is, bekijk de zoekvolumes waar de pagina op rankt. Wanneer je pagina niet meer relevant is, kan de content herschreven worden.
  4. Conversie optimalisatie

    Het kan zijn dat de content veel bezoekers genereert, maar een laag conversiepercentage heeft. Dan kan je de volgende stappen volgen:

    1. Is er een actuele conversie mogelijkheid aanwezig wat aansluit op de content op de pagina? Zo niet, pas dan de content aan of vindt een conversie mogelijkheid die past bij de content.
    2. Voeg voldoende buttons of andere conversiemogelijkheden toe aan de content, zodat de klant ook de mogelijkheid heeft om te converteren.
    3. Bekijk de mogelijkheid om verschillende pop-up conversie doelen te gebruiken op je website. Dit kan echter wel zorgen voor een hogere bounce ratio wanneer dit verkeerd gedaan wordt.

    Kom in actie

    Wil je met jouw content weer nieuwe bezoekers aantrekken? Onwise helpt je hier graag bij. Neem nu contact met ons op.

Deel dit bericht
Niek

Over Niek

Is net zo fanatiek in het volleybalveld als in de online marketing. Een echte teamplayer die jouw campagne naar het beste resultaat smashed.

Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.