Google Mijn Bedrijf (GMB) is de ideale manier om je (lokale) winkel/bedrijf online op de kaart (lees: Google Maps) te zetten. De tool geeft je de mogelijkheid om de grote lijnen van je bedrijf te presenteren aan een groot publiek én lokaal beter vindbaar te worden, voornamelijk in je eigen omgeving.
In een fractie van een seconde zien potentiële klanten je bedrijfsnaam, logo, locatie, website, contactgegevens, specialisme en openingstijden. Daarnaast kunnen klanten beoordelingen achterlaten waarmee jij de kwaliteit van je dienstverlening kunt ‘bewijzen’.
Kortom: Google Mijn Bedrijf is een ideale tool om je bedrijf of winkel lokaal beter zichtbaar te maken. In dit artikel geven vertellen we meer en geven we je 6 tips voor Google mijn bedrijf.
Je Google Mijn Bedrijf Pagina is dus het digitale visitekaartje van je onderneming. De pagina wordt getoond in het kennisvenster. Dit is de witte rechterkolom die je naast de zoekresultaten vindt. Of en hoe deze getoond wordt in het kennisvenster, is afhankelijk van de relevant
ie, bekendheid van je bedrijf en de afstand tussen jouw bedrijf en de locatie van de zoeker. Sluit jouw bedrijf als beste aan bij de zoekopdracht van de zoeker? Dan is de kans groot dat jouw website die felbegeerde plek in het kennisvenster krijgt. Dan kunnen klanten gemakkelijk de routebedrijving naar je bedrijf aanklikken of contact met je opnemen.
Google Mijn Bedrijf zorgt er dus voor dat je beter vindbaar wordt in Google en en is onderdeel van SEO. Deze tool is voornamelijk bevorderlijk voor de lokale vindbaarheid, doordat je website beter naar voren komt in de lokale zoekresultaten. Bijvoorbeeld als een zoeker zoekt op bedrijfsnaam, of voor lokale relevante zoekopdrachten.
Stel, je staat met een lekke band in een straat. Vervelend! Gelukkig kan je via Google
Maps gemakkelijk kijken welke fietsenmaker in de buurt is wanneer je zoekt op ‘fietsenmaker [plaatsnaam of buurt]. Ook kan je meteen de openingstijden en ervaringen van anderen zien. Voordat je het weet sta je met je fiets bij een fietsenmaker in de buurt en is je band geplakt.
Maar waar moet je op letten bij je GMB? We zetten de 7 belangrijkste punten graag voor je op een rij:
Een goede Google Mijn Bedrijf-pagina kan, zeker lokaal, erg waardevol zijn voor jouw onderneming. Wij als seo specialist helpen je graag verder. Wil je meer weten over GMB of over zoekmachine optimalisatie? Neem contact met ons op voor meer informatie. Onze internet marketing adviseurs helpen je graag verder.
Ben je in de tussentijd benieuwd naar hoe jouw website scoort in Google? Klik op de knop hier onder en doe de gratis websitescan.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!