Klanttevredenheid en werknemerstevredenheid. Deze twee pijlers gaan hand in hand én zijn de belangrijkste onderdelen van Onwise. Klanttevredenheid begint immers bij werknemerstevredenheid. Coolblue loopt voor op dit gebied. Van dit bekende bedrijf kunnen wij dus nog veel leren! Nils, Robin en ik (business leader Hermen) kregen op het hoofdkantoor van Coolblue een rondje van de zaak. En niet zomaar een rondje! Het was die 17 april tijd om inspiratie en ideeën op te doen. We willen onze klanten en medewerkers zo goed mogelijk dienen. We gunnen jou immers het beste van het beste!
Het hoofdkantoor en haar medewerkers straalt vanaf het moment van aankomst klantvriendelijkheid uit. We worden vriendelijk onthaald door de dame bij de receptie. Ze loopt met ons mee naar de lift en helpt ons naar de juiste verdieping van het gebouw. Ze toont oprechte interesse in wie we zijn en wat de reden is van ons bezoek aan het hoofdkantoor van Coolblue. Dít is precies wat wij ook willen uitstralen. Van begin tot eind!
Vrienden & alles voor een glimlach
We bekijken alle verdiepingen. Meteen valt me op dat alle kamers een eigen thema hebben. Allerlei thema’s passeren de revue. Van een kamer in de stijl van een ballenbak tot aan een stiltekamer. Ideaal voor werknemers die zich extra willen focussen en zich willen afzonderen van de rest. Ook hebben deze kamers allemaal een eigen unieke naam en vind je bij de entree een bijpassende spreuk. Zo lees ik bij de entree van de apenkooi kamer de spreuk ‘gaan met de banaan’. Heel inspirerend en motiverend.
Coolblue kent twee motto’s: vrienden en alles voor een glimlach. Alle collega’s zijn vrienden van elkaar. Dat is de merkbare kracht van dit bedrijf. Je wilt immers het beste voor je vrienden. Daarnaast hebben de medewerkers veel vrijheid! Willen ze tussen het werk door even tafeltennissen of een ander spel spelen? Dat is geen enkel probleem! We kwamen op iedere verdieping wel een speelruimte tegen.
Coolblue en Onwise hebben veel gemeen. We doen beide alles voor een glimlach van de klant! Klanttevredenheid is immers zo waardevol. Heb je een wasmachine of een ander product besteld bij Coolblue? Dan maakt de bezorger een grapje tijdens de bezorging of ontvang je achteraf een leuk kaartje! Maar ook wij toveren dagelijks een glimlach op het gezicht van de klant. We doen alles voor een glimlach!
Een erg inspirerende ervaring om te zien hoe een bedrijf met inmiddels 4000 medewerkers druk bezig is om aan twee kanten mensen tevreden te stellen. Medewerkers én klanten.
Wij van Onwise zijn iedere dag aan het werk voor ons doel: van Onwise het meest klantvriendelijke internetmarketing bureau voor het MKB maken. Iedere werkdag. 5 dagen per week zetten we ons in voor onze klanten en onze medewerkers. Ons bezoek aan Coolblue heeft ons genoeg waardevolle input gegeven om dat doel tot werkelijkheid te maken. Dáár gaan we voor!
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!