LinkedIn is een social media platform dat gericht is op zakelijk netwerken. Via LinkedIn leggen bedrijven contact met elkaar en delen ze kennis en informatie over hun branche. Er zijn nog maar weinig bedrijven die LinkedIn gebruiken als platform om op te adverteren, terwijl je op LinkedIn juist een grote zakelijke doelgroep kunt bereiken. En juist doordat er maar weinig bedrijven adverteren via LinkedIn zijn de kosten lager dan wanneer je adverteert op social media kanalen, zoals Instagram of Facebook. Een interessant medium om eens verder in te duiken. Daarom vertellen we je in dit blogbericht hoe je kunt adverteren op LinkedIn.
Wanneer je reclame gaat maken op LinkedIn is het belangrijk dat je bepaalt wat het doel is van je advertentie. Als je zomaar een advertentie plaatst, waar niet over na is gedacht, is de kans groot dat je er weinig resultaat uithaalt. Je kunt als doel stellen dat iemand je whitepaper of e-book downloadt. Houd er wel rekening mee dat het krijgen van directe sales lastig is. Mensen moeten bewust op zoek zijn naar de informatie die je geeft in je whitepaper of e-book, anders zullen ze hem niet gaan downloaden. Een strategie voor de lange termijn kan bijvoorbeeld zijn: naamsbekendheid creëren.
Zodra je het doel van je advertentie hebt bepaald, kun je bedenken welke doelgroep je wilt bereiken. Via LinkedIn heb je de mogelijkheid om specifiek je doelgroep te bepalen. Je kunt bijvoorbeeld filteren op branche, functie, aantal jaren ervaring en zelfs op bedrijfsnaam. Het is ook mogelijk om op een combinatie van verschillende criteria te zoeken. Daarnaast kun je gebruikmaken van targeting. Met targeting zorg je ervoor dat er geen mensen direct worden uitgesloten die misschien wel interessant zijn voor je advertentie. Er wordt namelijk gezorgd dat wanneer iemand aan één van je ingestelde criteria voldoet, die persoon alsnog binnen je doelgroep valt.
Heb je het doel van je advertentie bepaald en de bijpassende doelgroep? Dan kun je beginnen met het maken van je eerste advertentie op LinkedIn. Hiervoor gebruik je het advertentieaccount van LinkedIn: Campaign Manager. In de Campaign Manager kun je een account aanmaken, je betalingsgegevens invullen en daarna een advertentie aanmaken. Je hebt talloze opties om uit te kiezen tijdens het maken van je advertentie. Wanneer je alles hebt ingevuld, kun je je advertentie online zetten en de resultaten inzien via Campaign Manager. Zijn er mensen die je advertentie liken of erop reageren? Dan kun je eventueel met ze connecten op LinkedIn. Het is ook mogelijk om vacatures te promoten via LinkedIn als je op zoek bent naar nieuwe medewerkers.
Adverteren op LinkedIn kan jouw bedrijf echt een boost geven. Heb je interesse in wat LinkedIn kan bijdragen aan de resultaten van jouw bedrijf? Als social media bureau vertellen je er graag alles over. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!