Na YouTube moet ook Gmail eraan geloven. Voor Google Shopping campagnes is het per 4 maart mogelijk geworden om uit te breiden naar Google zijn e-mailservice.
Dat betekent dat je nu ook je producten visueel kunt gaan weergeven aan mensen die via Gmail met hun mailtjes bezig zijn.
Deze verandering heeft betrekking op zowel Product Shopping advertenties, als op Showcase advertenties.
Google Shopping is een onderdeel van Google Ads en wordt gebruikt om producten visueel weer te geven bij betaalde advertenties. Daarbij wordt ook de prijs van het product getoond. Iemand die op het product klikt wordt direct naar de productpagina of bestelpagina gestuurd.
Doordat je product en de prijs direct zichtbaar zijn, verkort je het aankoopproces voor de zoeker en zorg je voor een goed rendement.
Gmail aan je Google Shopping account toevoegen is heel eenvoudig. Log in bij je Google Ads account en ga naar je Google Shopping campagne. Vervolgens ga je naar Instellingen en vink je ‘YouTube, Gmail, en Discover”.
En done, verder hoef je niets meer te doen! Een kind kan de was doen.
Als je de data van je Gmail weergaven vervolgens wilt inzien, kun je deze bekijken onder het Google Display Netwerk.
Heb je vragen over het opzetten of instellen van een Google Shopping campagne? Of moeten wij je daarbij helpen? Neem vrijblijvend contact met ons op om je wensen te bespreken.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!