fbpx

Een goede product feed bij Google Shopping

4 jaar geleden aangepastLeestijd 5 minuten
Onwise » E-commerce » Een goede product feed bij Google Shopping

Google Shopping is een telkens populairder wordend begrip. Wil je graag weten hoe je een goede Product Feed opstelt voor Google Shopping? Lees dan snel verder. Je komt meer te weten over wat een Product Deed is, waar je het voor nodig hebt en hoe je het opstelt.

Wat is een Product Feed?

Met een Product Feed proberen we eigenlijk Google een handje te helpen. Want stel je eens voor dat Google bij elke zoekopdracht elke pagina van jouw website moet gaan doorlopen om te kijken wat je allemaal verkoopt. Bij Google Shopping vindt er bij de betaalde zoekresultaten voor elke zoekopdracht een veiling plaats. Het is belangrijk dat de informatie over jouw producten op een GESTRUCTUREERDE manier aan Google moeten worden aangeboden, zodat deze kan worden getoond in de veiling. Dit wordt gedaan door alle producten uit jouw webshop in overzichtelijk bestand te plaatsen. Ook wel een Product Feed.

Eigenlijk is een Product Feed dus een bestand met een opsomming van al jouw producten. Een uitdraai van de database van jouw webshop. Klinkt simpel, maar wel erg belangrijk. Google matcht namelijk zoekopdrachten met wat jij in jouw Product Feed hebt staan. Product Feed is eigenlijk de basis voor Google Shopping.

Wat zijn de voordelen van een Product Feed?

Het opstellen van een Product Feed wordt vaak gezien als een grote klus. Maar je moet je realiseren dat dit grote voordelen met zich meebrengt voor jou als adverteren. Door jouw producten in een Product Feed te plaatsen kan je de informatie makkelijk delen met Google. Daarnaast kan je het delen met prijsvergelijkers zoals Beslist.nl en Prijsvergelijkers.nl. Er gaat een nieuwe wereld aan advertentiemogelijkheden voor je open!

Tips voor het gebruiken van Product Feeds

  • 1. Controleer links
    Bekijk altijd goed op de product-url’s werken. Wanneer de link niet werkt, kan de bezoekers niks bestellen en verdien jij niks. Klinkt vanzelfsprekend, maar het zijn foutjes die vaak voorkomen;
  • 2. Kies de relevante velden
    Kies de velden die relevant zijn voor jouw product. Voor bezoekers is het vaak handig als extra informatie bij een product wordt meegegeven. Hierdoor kan je je onderscheiden van de concurrent;
  • 3. Herschrijf teksten
    Creëer een dynamische website met unieke content. Hierdoor krijg jouw website meer toegevoegde waarde van Google;
  • 4. Maak gebruik van tags
    Probeer altijd tags mee te geven in een Product Feed. Wanneer dit niet automatisch gebeurt, probeer dit dan handmatig te doen. Het gebruik van tags kan ervoor zorgen dat je eerder wordt gevonden;
  • 5. Wees creatief
    Ga niet voor de standaard. Streeft ernaar om een uniek concept neer te zetten. Pas zoveel mogelijk zelf aan!

Wil je graag meer informatie over Google Shopping of over een goede Product Feed? Neem gerust contact op met Onwise voor meer informatie.

Deel dit bericht
Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.