Artikel door Lana

E-mail marketing automations workflows inzetten

2 maanden geledenLeestijd 5 minuten

Het automatisering van e-mailmarketing (e-mail automation) kan je veel tijd besparen. Door e-mailtaken te automatiseren, zoals het verzenden van welkomstmails, follow-ups en kortingen, kun je tijd vrijmaken om je op andere werkzaamheden binnen je bedrijf te concentreren. Bovendien kan automatisering van e-mailmarketing je helpen om conversies te verhogen door automatisch gerichte e-mails naar je klanten te sturen op basis van hun gedrag. Als een klant bijvoorbeeld zijn winkelwagentje verlaat, kun je hem automatisch een kortingscode sturen om hem aan te moedigen zijn aankoop af te ronden. Marketing automation emailing kan een krachtig hulpmiddel zijn om je conversies te laten groeien. Het is belangrijk dat je een goede e-mail workflow opzet om je e-mailmarketing automation succesvol te maken. Maar hoe doe je dat? Je lees het in dit blogbericht.

E-mail marketing automations workflows inzetten
Onwise Internet Marketing B.V. » Email marketing » E-mail marketing automations workflows inzetten

Wat is een e-mail marketing workflow?

Een e-mail marketing workflow is een proces dat e-mailberichten automatisch verzendt naar een lijst van contactpersonen op basis van een aantal geplande triggers. Dit kan een whitepaper zijn, een e-book, een webinar of een andere vorm van content. Het doel van e-mailmarketing automation is contacten te ontwikkelen en te converteren in klanten. E-mailmarketing automation workflows zijn er in verschillende soorten en maten, maar ze hebben allemaal hetzelfde doel: het genereren van meer conversies. Bij het maken van een e-mailmarketing automation workflow, moet je ervoor zorgen dat de inhoud die je verzendt relevant is voor je doelgroep en dat de timing ervan goed is afgestemd op hun behoeften.

Luister naar de Onwise Academy Podcast

'Online Marketing voor beginners'

Verschillende workflows

Nu je weet wat een e-mail marketing workflow is, gaan we kijken welke workflows je kunt toepassen tijdens de automation van je email marketing.

Vertalen winkelmand workflow

Verlaten winkelmand workflows zijn een geweldige manier om verloren verkopen terug te halen en de klanttevredenheid te verbeteren. Door geautomatiseerde e-mails te sturen naar klanten die hun winkelwagentje hebben verlaten, kun je ze herinneren aan de artikelen waarin ze geïnteresseerd waren en hen aanmoedigen om hun aankoop te voltooien. Verlaten winkelmand workflows kunnen je ook helpen potentiële problemen met je afrekenproces te identificeren, zoals verwarring over verzendkosten of problemen met het voltooien van de betaling. Door de tijd te nemen om een ​​verlaten winkelmand workflow op te zetten, kun je je omzet een boost geven en een betere klantervaring opbouwen.

Welkom nieuwsbrief workflow

De workflow van de Welkom nieuwsbrief helpt om nieuwe abonnees betrokken te houden bij je website. Door een welkomstmail te sturen wanneer ze zich voor het eerst aanmelden, kun je ze kennis laten maken met je merk en hen laten weten wat ze van jouw nieuwsbrieven kunnen verwachten. Je kunt de welkomstmail ook gebruiken om abonnees aan te moedigen je nieuwsbrief aan hun lijst met contactpersonen toe te voegen, zodat ze geen toekomstige updates missen. De workflow van de welkom nieuwsbrief is een eenvoudige manier om een ​​sterke eerste indruk te maken bij nieuwe abonnees en ervoor te zorgen dat ze betrokken blijven bij jouw website.

Re-engagement workflow

Een re-engagement workflow is een geweldige manier om je klanten betrokken te houden bij je merk. Door automatisch berichten of inhoud te sturen naar mensen die al een tijdje geen interactie met je website hebben gehad, kun je ze aan je bestaan ​​herinneren en ze een reden geven om terug te komen. Workflows voor hernieuwde betrokkenheid kunnen door verschillende dingen worden geactiveerd, zoals 30 dagen geen e-mail openen of je website 60 dagen niet bezoeken. Je kunt je doelgroep ook segmenteren, zodat verschillende workflows naar verschillende groepen mensen worden gestuurd. Zo kun je bijvoorbeeld een speciale korting sturen naar mensen die je site in 90 dagen niet hebben bezocht, en een meer algemene herinnering naar mensen die in 30 dagen geen interactie met je hebben gehad.

100 online marketing tips

100 tips voor online marketing

Praktische tips waar je mee verder kunt
Naam

Starten met email automation?

Wil je starten met marketing automation emailing, of graag meer informatie over dit onderwerp? Neem dan gerust contact met ons op. Onze adviseurs staan klaar om met je te sparren over het verhogen van jouw conversies!

Deel dit bericht
Lana

Over Lana

Leergierige creatieveling met grote liefde voor tekst en beeld. Staat te popelen om haar creatieve brein los te laten op jouw campagne.

Internet marketing bureau

Benieuwd wat online marketing voor jou kan betekenen?

Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.