Nu het coronavirus (COVID-19) Nederland heeft bereikt en donderdag 12 maart vergaande voorzorgsmaatregelen genomen zijn, is iedereen op zijn hoede. Een groot deel van de werknemers werkt thuis, beurzen dalen en nieuwswebsites zijn overbelast. Er is kortweg veel onzekerheid over wat ons te wachten staat. Dat geldt zowel voor de consument, als voor de ondernemer.
Misschien ervaar je leveringsproblemen, of neemt het aantal bestellingen in je webshop of nemen de aanvragen op je website af. Je kunt het budget voor online marketing terugschroeven, of juist kansen zien. In dit blogartikel vertellen we meer over waar je deze periode op kunt focussen voor meer online groei en succes. We kunnen immers niet meer dan het beste er van maken, toch?
Dat je het nu misschien minder druk hebt, betekent niet dat dat zo blijft. Al helemaal niet wanneer je er voor zorgt dat je na deze periode nog succesvoller bent. Maak dus een plan voor na deze onstuimige tijd en verricht werkzaamheden aan je website of webshop die je nú kunt uitvoeren. Daar pluk je na deze corona gekte de vruchten van.
Veel ondernemers laten de online marketing werkzaamheden nu links liggen. Hier liggen kansen om de concurrentie een stap voor te zijn. Zo wordt er vandaag de dag minder geadverteerd, waardoor de advertentiekosten voor een advertentie met een bepaald zoekwoord lager zullen zijn. Als je nu actie onderneemt, heb je straks meer omzet en kun je de opgelopen schade inhalen.
Hoe meer leads je nu binnenhaalt, hoe sneller je straks weer opschaalt
Een goed idee komt zelden uit de lucht vallen. Tijdens deze rustigere periode heb je meer tijd om goed na te denken en te brainstormen. Dat kan natuurlijk over van alles zijn. Over een nieuwe website, de kansen van SEA, over nieuwe diensten of producten die je kunt aanbieden, een tweede bedrijf…. Noem maar op. Je zal versteld staan van de ideeën die dit oplevert.
Werp een kritische blik op je website en de landingspagina’s die je tot nu toe aangemaakt hebt. Is de content verouderd, of kun je extra zoekwoorden toevoegen uit verscheidene tools? Google blijft updaten en beoordelen, dus het is van groot belang om de website te blijven optimaliseren. Dit geldt zowel voor de content, als voor de techniek.
Daarnaast is het ook goed om eens een frisse blik te werpen op de conversiemogelijkheden en WordPress updates en plug-ins. Een aantal verbeteringen kunnen immers al een wereld van verschil maken.
Schiet het schrijven van een blogartikel of een social media post er wel eens bij in? Juist nu je het wat rustiger aan kunt doen, heb je de kans om vooruit te werken op het gebied van content. Zo kun je een aantal blogs schrijven voor de komende periode, of juist een nieuwe landingspagina aanmaken. Content is key!
Op die manier kun jij je klanten voor langere tijd verblijden met een goed staaltje content. Handig voor tijdens een drukke periode of wanneer je heerlijk op vakantie gaat.
Bereid je bedrijf voor op de periode nadat de storm is gaan liggen
We begrijpen dat de impact op je bedrijf momenteel vooral negatief is, maar hopen dat je niet bij de pakken neer gaat zitten. Hou je taai, probeer zakelijk gezien positief te blijven en kijk naar de positieve kanten. Na regen komt immers zonneschijn.
We kunnen je zeker helpen met meer online succes, zowel op korte als op lange termijn. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken of meteen onze hulp in te schakelen. Telefonisch, uiteraard. Maar we schudden je later graag de hand.
Vul de website scan in en ontdek of je website klaar is voor online succes!